Någon mer som har blivit hackad?

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara kul att sno guld? Det förstör väl bara spelupplevelsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Det kan också vara så att du är motsatsen till en 'fanboy', alltså en 'hater' som anklagar blizzard lite väl lätt när något går fel.
Några av de som man ser och tycker är 'fanboys' eller 'haters' är de som tänker rationellt, lite svårt att sila ut dom bara.

Om man nu ska tänka rationellt, så orsakas nog dom flesta 'hackningarna' av användarna själva.
Det är också mycket möjligt att det är fel i servrarna som gör så att gubbar, items och guld försvinner lite random. Detta har jag själv läst har hänt många på forumet.
Sen är det också möjligt att det går att 'hijacka sessioner' och på så sätt sno items av andra spelare.
Det är dock mycket mindre risk att det finns något så stort fel, och jag har själv inte läst något om det förutom i den här tråden. Om det finns några posts som visar på att det förmodligen är så får ni gärna länka dom.

Källa på detta? Det låter riktigt luddigt faktiskt.

Jag håller helt klart med dig och tänkte precis som du innan jag blev hackad.
Men det har varit för många rapporter angående samma sak från flera olika personen de senaste dagarna för att det ska vara ett sammanträffande.
https://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5149008518?page=1 en tråd på 23 sidor med folk som rapporterar samma sak där finns även flera mindre trådar.

Skrivet av vozzen:

Varför skulle det vara kul att sno guld? Det förstör väl bara spelupplevelsen?

Snart kommer det gå att köpa och sälja guld för riktiga pengar på auktionshuset.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk

Spekuleras det är en är session-id hijack, möjligtvis extraherat från hur achievements meddelas både i spelet och på vänlistan. I värsta fall möjligt knycka bara du kör igång spelet då det kräver internet-uppkoppling.
I så fall finns det överhuvudtaget inget en användare kan göra förhindra det annat än att inte spela, exploiten ligger på serversidan.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten Haddock:

Spekuleras det är en är session-id hijack, möjligtvis extraherat från hur achievements meddelas både i spelet och på vänlistan. I värsta fall möjligt knycka bara du kör igång spelet då det kräver internet-uppkoppling.
I så fall finns det överhuvudtaget inget en användare kan göra förhindra det annat än att inte spela, exploiten ligger på serversidan.

Den gemensamma nämnaren verkar vara public games, spela inte public games och du kan inte bli hackad.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Den gemensamma nämnaren verkar vara public games, spela inte public games och du kan inte bli hackad.

Då jag som sagt aldrig har spelat ett ända public game så kan vi utesluta det. Dok verkar det även gälla auktionshuset vilket jag har använt.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Då jag som sagt aldrig har spelat ett ända public game så kan vi utesluta det. Dok verkar det även gälla auktionshuset vilket jag har använt.

Måste man inte bekräfta ett lösenordsbyte via mailen? Isåfall har de ju haft access till din mail. Där kanske den svaga länken ligger?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Skrivet av Coca:

Den gemensamma nämnaren verkar vara public games, spela inte public games och du kan inte bli hackad.

Läs tråden på Blizzards forum och du ser flertal blivit hackade utan satt sin fot i multiplayer.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Lika lätt att hacka ens D3 som ens WoW-konto (samma account.)

Jag blev hackad två gånger när jag lirade WoW (då blizzards acc-säkerhet är ett skämt), så jag köpte en authenticator. Bästa 80 kronorna jag någonsin spenderat.

Eller så kör man bara appen, problem solved. (0kr ist för 80kr)

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av aekblom:

Eller så kör man bara appen, problem solved. (0kr ist för 80kr)

Hjälper som sagt inte. Säkerhetshålet är hos Blizzard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Måste man inte bekräfta ett lösenordsbyte via mailen? Isåfall har de ju haft access till din mail. Där kanske den svaga länken ligger?

De behöver inte ditt lösen för du är redan inloggad. De highjackar antagligen ditt konto när du är inloggad.

Permalänk
Skrivet av Jilted82:

Måste man inte bekräfta ett lösenordsbyte via mailen? Isåfall har de ju haft access till din mail. Där kanske den svaga länken ligger?

Risken är de "kapar" din inloggning på servern. Dvs, det behövs inte ha några konto-uppgifter då servern tror du redan/fortfarande är inloggad. Hackaren tar bara över/återupplivar din spelsession, skulle förklara varför många åkt tillbaka massa chapters, så kontonamn, mail eller lösenord behövs ej.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Hjälper som sagt inte. Säkerhetshålet är hos Blizzard.

Okej, skit i att spela spel från blizzard och skaffa ett liv istället

(Nej hatea inte på mig, jag har ett liv.)

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten Haddock:

Risken är de "kapar" din inloggning på servern. Dvs, det behövs inte ha några konto-uppgifter då servern tror du redan/fortfarande är inloggad. Hackaren tar bara över/återupplivar din spelsession, skulle förklara varför många åkt tillbaka massa chapters, så kontonamn, mail eller lösenord behövs ej.

Dock skrev TS att han hade fått ett mail angående att lösenordet bytts. Det var det jag tänkte på

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Skrivet av Jilted82:

Dock skrev TS att han hade fått ett mail angående att lösenordet bytts. Det var det jag tänkte på

Ah, jo där finns anledning oroa sig för mer än bara säkerheten på Diablo 3 kontot

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Eller så kör man bara appen, problem solved. (0kr ist för 80kr)

Visst, om du köper en mobil till mig som kan använda appar.
Sluta trolla.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Dock skrev TS att han hade fått ett mail angående att lösenordet bytts. Det var det jag tänkte på

Ja jag fick ett mail om att mitt lösen var bytt men det kommer efter jag hade blivit utloggad från spelet. Men det konstiga är att jag inte fick ett mail med den där länken man ska trycka på för att byta utan jag fick bara ett att det var bytt.
och allt detta gick på några sekunder sen var mitt guld borta.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Ja jag fick ett mail om att mitt lösen var bytt men det kommer efter jag hade blivit utloggad från spelet. Men det konstiga är att jag inte fick ett mail med den där länken man ska trycka på för att byta utan jag fick bara ett att det var bytt.
och allt detta gick på några sekunder sen var mitt guld borta.

Då har/hade dem inte bara kontroll på ditt konto, utan även din mail, därav din dator.

Keylogger, är nog med all störta sannolikhet.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Skickade ett mail om det och då fick man välja om man ville hoppa tillbaka en viss tid. Då förlorar man level och guld... Jag har nu återigen blivit hackad igen. Förlorat runt 100k totalt nu. Ger upp om det forsätter försvinna guld utan anledning. Det är ju blizzards servrar som failar! Jag har förlorat allt i bagen men inget i inventoryn. Förstår inte varför "hackaren" inte skulle tagit mitt gear med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Skickade ett mail om det och då fick man välja om man ville hoppa tillbaka en viss tid. Då förlorar man level och guld... Jag har nu återigen blivit hackad igen. Förlorat runt 100k totalt nu. Ger upp om det forsätter försvinna guld utan anledning. Det är ju blizzards servrar som failar! Jag har förlorat allt i bagen men inget i inventoryn. Förstår inte varför "hackaren" inte skulle tagit mitt gear med...

hur länge fick du vänta ?. Jag har snart vänta 8 timmar på min ticket plus gjort acc recovery men inget ha hänt.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk

mobile authenticator <3

Har dock aldrig blivit hackad någonsin.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av varporx:

hur länge fick du vänta ?. Jag har snart vänta 8 timmar på min ticket plus gjort acc recovery men inget ha hänt.

Tog runt 18 timmar för dem.. Tror dem bara försöker vara tysta om vad som händer..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av f0kkeriet:

Tog runt 18 timmar för dem.. Tror dem bara försöker vara tysta om vad som händer..

Jag rapporterade en bugg som gjorde att min gubbe blev flyttad till Amerikanska servern. Tog dem 52 timmar att svara på min ticket

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Då har/hade dem inte bara kontroll på ditt konto, utan även din mail, därav din dator.

Keylogger, är nog med all störta sannolikhet.

Hade det bara hänt till mig och två andra så hade jag köpt det men då där är MÄNGDER av folk som rapporterar samma sak så är det nog inte så.

Skrivet av lucifer579:

mobile authenticator <3

Har dock aldrig blivit hackad någonsin.

Där är några rapporter av folk som har använt authenticator så de hjälper nog inte.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem

jahapp är vell bara att börja om då. Blir nog en wizard denna gången.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nu är det dock personer med authenticators som blivit highjackade så det är ngt annat fel hos blizzard som gör att man kan kommma åt andras konton.

http://www.youtube.com/watch?v=vfM3MIASR7A&feature=relmfu

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

mobile authenticator <3

Har dock aldrig blivit hackad någonsin.

Tänk på att det blir stora problem om Mobilen går sönder eller stulen Bättre att köpa en riktig för 80 spänn.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Inaktiv

Sitter just nu i telefon kö för att jag ska be Blizzard ta bort parental control som en hacker har satt på mitt account
Fint att man måste vänta i 18 minuter på att samtalet ska komma fram till supporten xP
Blizzard support forever <3

Permalänk
Medlem

Vart hackad en gång under Burning Crusade eran.
Sedan skaffade jag en authenticator (vanlig), aldrig haft problem sedan.
Sen skaffade jag mobile authenticator då jag skaffade en "ny" mobil. Fortfarande going strong. Kör även med sms stuffet nu när det släpptes.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Jag blev nog precis hackad. Satt och spelade så blir jag utloggad och samtidigt får jag ett mail om att mitt lösen är ändrat.
Så jag försöker logga in och då står det bara fel lösen så jag ändrar det. Då går det att logga in.
Då upptäcker jag att allt mitt guld är bort dok är mina saker kvar. Och att jag har två personer på mina senaste spelare lista som jag aldrig har spelat med.
Sen startade jag på ett helt annat quest än det jag var på.

Och nä mitt lösen var inte 123 eller password.

Läser man på blizzards forum så verkar jag inte vara den ända. Någon som har varit med om något liknande?

Har blivit hackad två gånger denna vecka. Dock på WoW, är en smula rädd för Diablo 3.. :((

(Inga virus på datorn, inga lam-ass lösenord, ingen har kommit åt min mail..)

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Tror Blizzard redan vet om detta och jobbar på det, men jag ska inte leka fanboy nu utan det är bara att konstatera - allt som går att hacka blir hackat till slut. Tid är inte ens en faktor i beräkningen längre.