Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord

Jag har grävt runt lite i forumet med varierat resultat...

Jag är ute efter ett tangentbord som ska ersätta mitt högljudda och 5 år gamla, billiga Logitechtangentbord.

Jag har väl inga egentliga kriterier. Men det är ju kul att kunna trycka in ett antal tangenter samtidigt, bakgrundsbelysning är mysigt och jag skulle inte gråta blod om det var trådlöst. Men trådlöshet och bakgrundsbelysning går ju inte direkt hand i hand på grund av den ökade elslukningen.

Jag har kikat lite på Logitech Illuminated och det lutar väl mest åt det för tillfället. WEBHALLEN.com - Logitech Illuminated Keyboard (USB)
När det gäller trådlösa alternativ så lutar det åt Logitech K340 WEBHALLEN.com - Logitech Wireless Keyboard K340.

Visa signatur

En potatis

Permalänk

Razer Tarantula är iaf ett väldigt bra anti-ghosting tangentbord, som också är något belyst. Annars tycker jag du ska satsa på Illuminated Razer Tarantula (Nordisk) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Tangentbord

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Razer Tarantula är iaf ett väldigt bra anti-ghosting tangentbord, som också är något belyst. Annars tycker jag du ska satsa på Illuminated Razer Tarantula (Nordisk) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Tangentbord

Mjo, men det var ju fasligt fult och anti-ghosting är inte överdrivet viktigt. Jag spelar inte så ofta att det skulle motivera ett köp.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mjo, men om jag förstått det hela rätt så krävs det rätt hårt anslag på det tangentbordet.. Jag har vant mig vid tangentbordet på min MacBook som har väldigt lätt anslag så jag har ingen större lust att vänja mig vid att dunka på tangentbordet igen...

Illuminated lär vara ett tyst tangentbord... är X4 tyst och fint?

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Fint är det men verkligen inte tyst, låter som man slår på tangentbordet när man använder mellanslag tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Fint är det men verkligen inte tyst, låter som man slår på tangentbordet när man använder mellanslag tyvärr.

Och nu syftar vi på...... vilket tangentbord?

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Och nu syftar vi på...... vilket tangentbord?

Det du ställde frågan om... X4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Det du ställde frågan om... X4.

Jag misstänkte det.

Det blidde ett Illuminated till sist i alla fall. Alla verkar nöjda med det

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felix:

Jag har grävt runt lite i forumet med varierat resultat...

Jag är ute efter ett tangentbord som ska ersätta mitt högljudda och 5 år gamla, billiga Logitechtangentbord.

....När det gäller trådlösa alternativ så lutar det åt Logitech K340 ...

Nej, passa dig, jag fråga mig:
- Varför är det så svårt att träffa rått på mellanslagstangent med Logitech K340

Ofta blir det så här: Hejjagheterstormense.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Nej, passa dig, jag fråga mig:
- Varför är det så svårt att träffa rått på mellanslagstangent med Logitech K340

Ofta blir det så här: Hejjagheterstormense.

Oj. Kolla datumen!
Det här var en två år gammal tråd!

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felix:

Jag misstänkte det.

Det blidde ett Illuminated till sist i alla fall. Alla verkar nöjda med det

köpt ett till min flickvän, hon gillar det verkligen! mera än mina mekaniska...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Inaktiv

Om man är anti mot tangentborden på bärbara datorer, kommer man vara anti mot Illuminated också? Ser ju ut som knapparna är något lägre än vanliga t-bord, men är osäker.

Skickades från m.sweclockers.com