Kartongbilder beskriver nya Macbook Pro

Permalänk
Melding Plague

Kartongbilder beskriver nya Macbook Pro

Det drar ihop sig inför Apple WWDC i San Francisco och mycket tyder på att nya Macbook Pro är i antågande. Nu publiceras specifikationer som sägs beskriva två av de nya modellerna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu kommer snart en viktigpetter och säger att 3000 dollar inte är 27 tusen svenska kronor..

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

16:10, kul för de som tänker köpa den.

Permalänk
Medlem

Woho! Kan knappt vänta till WWDC, hoppas på en ny iMac!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Intressant, frågan är om man kan få en mer humant prissatt Macbook med de nya panelerna. Hade de legat runt 15k som dagens 15" hade det varit ett givet köp, men för 27k. Då är det en helt annan femma.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk

Trevlig upplösning om ryktet stämmer!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

vi har dock betydligt högre moms än jänkarna

Permalänk
Medlem

Gahhh, varför inte högre upplösning för 13-tummarn...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Det verkar som att de inte skippar ethernetportarna iaf

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk

Så höga upplösningar på så små skärmar. Hörde från min farbror att de höga upplösningarna skapade problem med program och att den höga upplösningen gjorde så att folk faktiskt hade svårt att se vad som stod på skärmen.

27" och 2560x1440 tycker jag är attraktivt, men 15.4 med 2560x1600 känns inte så jäkla kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Nu kommer snart en viktigpetter och säger att 3000 dollar inte är 27 tusen svenska kronor..

Tyvärr så innebär det nog 27000 för oss vanliga konsumenter iom moms och allmänt dyrare saker i Sverige.

Permalänk
Medlem

Tycker den upplösningen verkar hur nice som helst, synd att man inte får i alla fall HD på den mindre modellen. 27k Dock vet inte riktigt om det är värt det...

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Så höga upplösningar på så små skärmar. Hörde från min farbror att de höga upplösningarna skapade problem med program och att den höga upplösningen gjorde så att folk faktiskt hade svårt att se vad som stod på skärmen.

27" och 2560x1440 tycker jag är attraktivt, men 15.4 med 2560x1600 känns inte så jäkla kul.

kan faktiskt hålla med där. 1080p ja tack jättegärna, men när vi kommer ner till 13-15 tum vill jag nog inte alls ha högre upplösning, då kommer allt bli på tok för litet för att ens vara praktiskt. på min 14 tums laptop är det inga problem med "bara" 1280*800

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Tyvärr så innebär det nog 27000 för oss vanliga konsumenter iom moms och allmänt dyrare saker i Sverige.

Jag vet. Jag la bara en kommentar på att där alltid är någon idiot som säger "NÄÄ 10 dollar är bara 70 kronor! inte 100!" För dom tänker ju inte på moms och alla möjliga skatter vi har här.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Avstängd

kostar det så smakar det inte...
Man får inte vad man betalar för...
den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Hörde nått rykte att de skulle köra med nvidia istället men tydligen kör de vidare med AMD. Kul för dem

Hoppas det kommer en mac mini med i7 och liknande grafik. Då kanske man skulle gå över till "the dark side" ändå

Visa signatur
Permalänk
Medlem

27k modellen är som sagt toppmodellen med maxat ram unt zu weiter.... Samma pris som idag med andra ord.

Och snart kommer en del belackare och beklagar sig över för mycket Mac nyheter och rykten...

*host* Snow Jim *host*

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Hörde nått rykte att de skulle köra med nvidia istället men tydligen kör de vidare med AMD. Kul för dem

Hoppas det kommer en mac mini med i7 och liknande grafik. Då kanske man skulle gå över till "the dark side" ändå

Mac mini brukar traditionellt ha svagare grafik än laptoparna så jag hade ju inte räknat med det.

Permalänk
Medlem

Herregud! Stämmer det där så skjuter ju Apple sig själv i foten. Det är år 2012 och allt handlar om högupplösta skärmar nu för tiden, t.o.m. små mobiltelefoner har snart högre upplösning än vad Apple har på sin 13" MBP. Vore ju ytterst konstigt om de skiter i sin 13" modell och låter samma gamla jättelåga upplösning finnas kvar på den skärmen. Vill de inte sälja några 13"are eller?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Avstängd

Apple verkar ta efter... ja Apple... Fortsatta överpriser. Hade någon förvänta sig något annat?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Så höga upplösningar på så små skärmar. Hörde från min farbror att de höga upplösningarna skapade problem med program och att den höga upplösningen gjorde så att folk faktiskt hade svårt att se vad som stod på skärmen.

27" och 2560x1440 tycker jag är attraktivt, men 15.4 med 2560x1600 känns inte så jäkla kul.

Skrivet av richie.f:

kan faktiskt hålla med där. 1080p ja tack jättegärna, men när vi kommer ner till 13-15 tum vill jag nog inte alls ha högre upplösning, då kommer allt bli på tok för litet för att ens vara praktiskt. på min 14 tums laptop är det inga problem med "bara" 1280*800

Ni verkar inte greppat detta med pixlar. Vi vill ha sådan hög upplösning att vi inte längre kan se enskilda pixlar. Exakt vad det är beror på skärmens storlek, hur hög upplösningen är samt normalt arbetsavstånd till skärmen. Text och övrigt behöver inte nödvändigtvis bli mindre, ty en bokstav som tidigare byggdes upp med 10 pixlar kan nu byggas upp med 30 pixlar.

Jämför iphone 3GS vs iphone 4

Här ser vi att trots att den till höger är betydligt mer högupplöst är bokstäverna i rätt storlek.

Men riktigt gamla program kan få problem, förhoppningsvis så skalar apple upp dessa.

Permalänk
Skrivet av Dava:

Det verkar som att de inte skippar ethernetportarna iaf

Precis, det hade varit en katastrof!
Den där 15,6" verkar vara hur grym som helst, visst den kostar en hel del, men ska man ha det bästa så får man betala därefter. För precis allt på den Macen verkar ju vara bra tilltaget, utan att man kan säga att något för den delen på något sätt är onödigt.

Nå på grund av min ekonomi så blir denna dator för mig bara som en sportbil, man kan alltid drömma och bli avundsjuk på de som har en..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ni verkar inte greppat detta med pixlar. Vi vill ha sådan hög upplösning att vi inte längre kan se enskilda pixlar. Exakt vad det är beror på skärmens storlek, hur hög upplösningen är samt normalt arbetsavstånd till skärmen. Text och övrigt behöver inte nödvändigtvis bli mindre, ty en bokstav som tidigare byggdes upp med 10 pixlar kan nu byggas upp med 30 pixlar.

Jämför iphone 3GS vs iphone 4
http://images.dailymobile.se/wp-content/uploads/2010/06/iphon...

Här ser vi att trots att den till höger är betydligt mer högupplöst är bokstäverna i rätt storlek.

Men riktigt gamla program kan få problem, förhoppningsvis så skalar apple upp dessa.

Jag vill säga både ja och nej till ditt inlägg. Jag vill ha pixlarna precis så små att vi inte kan urskilja dem från normalt betraktningsavstånd (kommer i princip alltid vara längre än 25cm). Men bilden du visade visar inte alls att iphonen till vänster har färre pixlar än den till höger, utan bara annorlunda färgåtergivning.

Bilden är utav alldeles för dålig kvalitet för att kunna avgöra pixeleringen. Tyvärr :/

Jag skiter i dessa news och väntar in release dagen Blir macbook pro för dålig väntar jag in macbook air. Blir båda för dåliga får man väll inhandla en Asus tachi eller en samsung convertible mot slutet av året. Då får man IPS display också + tablet!

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av loie:

Jag vill säga både ja och nej till ditt inlägg. Jag vill ha pixlarna precis så små att vi inte kan urskilja dem från normalt betraktningsavstånd (kommer i princip alltid vara längre än 25cm). Men bilden du visade visar inte alls att iphonen till vänster har färre pixlar än den till höger, utan bara annorlunda färgåtergivning.

Bilden är utav alldeles för dålig kvalitet för att kunna avgöra pixeleringen. Tyvärr :/

Självklart är den bilden för dålig för att jämföra pixeldensitet, det var ju inte heller hans poäng med den. Vad han ville säga var ju att ikoner och text är precis lika stora på båda enheterna trots att iPhone 4 har mycket högre upplösning än 3G/3GS. Så högre upplösning behöver alltså inte betyda mindre text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loie:

Jag vill säga både ja och nej till ditt inlägg. Jag vill ha pixlarna precis så små att vi inte kan urskilja dem från normalt betraktningsavstånd (kommer i princip alltid vara längre än 25cm). Men bilden du visade visar inte alls att iphonen till vänster har färre pixlar än den till höger, utan bara annorlunda färgåtergivning.

Bilden är utav alldeles för dålig kvalitet för att kunna avgöra pixeleringen. Tyvärr :/

Jag skiter i dessa news och väntar in release dagen Blir macbook pro för dålig väntar jag in macbook air. Blir båda för dåliga får man väll inhandla en Asus tachi eller en samsung convertible mot slutet av året. Då får man IPS display också + tablet!

Det syns ju tydligt att det är en iPhone 3G S till vänster och en iPhone 4 till höger, bara att kolla upp upplösningen för respektive telefon, :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av loie:

Men bilden du visade visar inte alls att iphonen till vänster har färre pixlar än den till höger, utan bara annorlunda färgåtergivning.

Bilden är utav alldeles för dålig kvalitet för att kunna avgöra pixeleringen. Tyvärr :/

Driver du? Nåja, ännu ett exempel där det visas att upplösningen inte behöver betyda att texten är mindre. Och här ser du även pixlarna.

Här har du 3Gs till vänster och 4an till höger.

Permalänk
Avstängd

samma gamla stenålders 60hz skärmar ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av loie:

Jag vill säga både ja och nej till ditt inlägg. Jag vill ha pixlarna precis så små att vi inte kan urskilja dem från normalt betraktningsavstånd (kommer i princip alltid vara längre än 25cm). Men bilden du visade visar inte alls att iphonen till vänster har färre pixlar än den till höger, utan bara annorlunda färgåtergivning.

Bilden är utav alldeles för dålig kvalitet för att kunna avgöra pixeleringen. Tyvärr :/

Jag skiter i dessa news och väntar in release dagen Blir macbook pro för dålig väntar jag in macbook air. Blir båda för dåliga får man väll inhandla en Asus tachi eller en samsung convertible mot slutet av året. Då får man IPS display också + tablet!

Men herregud människa, du känner väl till att iPhone 4 har mycket högre upplösning än sina föregångare? Och varför ha pixlarna precis så små att vi inte kan ursklja dem från normalt betraktningsavstånd? Vore det inte ännu bättre om pixlarna var så små att vi inte kunde se dem alls? Du borde nog läsa på lite om hur pixlar och upplösning hänger ihop.

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem

Vore d inte dags för nysläpp av svarta macbook´s...

Visa signatur

Ju mera digitaliserad & högteknologiskt vår omgivning blir,
desto mera önskar man sig något handfast & jordnära.

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Precis, det hade varit en katastrof!
Den där 15,6" verkar vara hur grym som helst, visst den kostar en hel del, men ska man ha det bästa så får man betala därefter. För precis allt på den Macen verkar ju vara bra tilltaget, utan att man kan säga att något för den delen på något sätt är onödigt.

Nå på grund av min ekonomi så blir denna dator för mig bara som en sportbil, man kan alltid drömma och bli avundsjuk på de som har en..

Problemet med mac e ju att det inte är det bästa... Det kostar för att det är apple som gör det. Hårdvarumässigt finns det laptops som springer varv runt en mac.. Men joo, det är en nish produkt och det kostar att köpa apples produkter för att dom har denna "unika" och "speciella" design....

Edit: Vare sig det lönar sig att köpa en apple produkt eller inte lämnar jag upp till konsumenterna.

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m