Permalänk
Medlem

Kommer inte åt facebook!

Tjenixen. Jag har ett udda problem. Jag kommer inte in på facebook. Det är precis som sidan är nere, får inget svar. Alla andra sidor fungerar. Jag kan dock pinga facebook.com utan problem. Problemet kom plötsligt igår och kom in några ggr (4-5gånger under hela dagen) efter några ihärdiga försök! (Jag tenta pluggade igår så jag hade inget bättre för mig XD)

Jag har rensat dns ifall det skulle vara nåt fel där men det fungerade inte. Tjejen kommer dock år facebook via mobilen inloggad på mitt nätverk. Starta om datorn och rensat allt med ccleaner.

Någon som har en ide?

Löst med att ändra från automatisk dns hämtning till googles.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

FB virus som blockar dig å skickar user / psw? uppdatera anti-virus å scanna?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Se det som en skänk från ovan. Du slipper djävulens påfund

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk

Har du testat och kört facebook i andra webbläsare chroome, firefox, opera?

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem

Du vet jag är inte religös.... men jag har faktiskt börjat tro på något så här när jag blivit lite äldre. Kalla det slumpen om du vill.

Och just nu vill inte slumpen att du ska tillbringa tid på facebook....

Permalänk
Medlem

Man skulle kunna tro det men tillslut handla det inte längre om facebook utan att min dator inte tillät mig göra det jag vill och det hela blir en fix ide och till slut blir man galen!

Jag löste det nu faktiskt. Jag tänkte att det borde vara nåt dns problem och det var det. Jag ändrade till googles dns och vips så fungerar det

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkages:

Man skulle kunna tro det men tillslut handla det inte längre om facebook utan att min dator inte tillät mig göra det jag vill och det hela blir en fix ide och till slut blir man galen!

Jag löste det nu faktiskt. Jag tänkte att det borde vara nåt dns problem och det var det. Jag ändrade till googles dns och vips så fungerar det

Vad hade du för DNS innan?

Har du egen server/router eller var det din ISP DNS?

Normala svensson användare gör ju ofta bäst i att låta sin brebandsoperatör tillhandahålla dns, dvs lämna fälten blanka.

Bara intresserad alltså

Permalänk
Medlem

Har en router från BBB (adsl) och en switch efter "modemet". Jag hade dns adressfältet tomt, som brukligt. Jag försökte rensa dns minnet från routern men jag har inte tillgång till sånt via webbinterfacet.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Kan vara routern som blockar

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem förut med en annan sida. Bytte till googles dns och sen tillbaka när jag såg att det funkade och då var det bort även på den vanliga dnsen. Skit skumt men det funkade

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D