Permalänk

Tips på ny ATX-chassi

Är otroligt less på allt oljud från mitt gamla no-name chassi och vill nu stoppa in komponenterna i ett nytt chassi. Datorn innehåller en q6600@3.3GHz (som lätt blir varm) och 4st hårddiskar, dock inget spelgrafikkort så inget värme från det iaf men hyfsad kylning är ändå ett plus. Det handlar alltså om en gammal datorn, som dessutom kommer bli utbytt inom snart framtid, så vill inte lägga ner mycket pengar på det. Samtidigt lär nog denna leva kvar som server när en ny datorn införskaffats. Chassin får gärna vara stor för enkelt åtkomst inuti och många 3.5" platser.

Så, vad har ni för bra förslag på billiga chassin åt mig?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

de finns många chassin du kan välja bland, du kan som exempel kolla testcenter.

De jag kan säga något om är Cooler Master 690II basic (lite) som jag har gjort presis samma sak som du (bytte chassi för uppgraderings möjligheter samt bättre kylning, de enda som fick mig o välja detta över Fractal Design var utseendet även om jag fick stryka lite över foten med bara en 140 fläkt i fram.

Jag kan bara rekommendera kolla tester samt olika sidor som visar många chassi o sen se hur de ser ut inuti och utanpå och vad har för och nackdelar, och gå för de kompromisser du accepterar.

Permalänk
Medlem

Mitt bygge gjorde jag i denna : http://www.inet.se/produkt/6901316/fractal-design-define-r3-u... (Fractal Design Define R3)
Super nöjd med allt i den, bra ljuddämpning, mycket plats och bra kabeldragning. Sen är den riktigt stilren.

Visa signatur

// En dator // Tillbehör till datorn// En Telefon//