Corsair 620hx modulärt väldigt varm

Permalänk
Inaktiv

Corsair 620hx modulärt väldigt varm

Hej har googlat lite men inte hittat svar på min fråga riktigt,

Mitt nätagg corsair 620w Hx modulärt svart/röda modellen är väldigt var även i idle.
Tittar jag på fläkten som nätagget har så ser jag inte att den går upp i hastighet utan är i samma standard läge hela tiden.
känner jag på toppen av chassit så känner man hur allt är varmt. Ska det vara såhär? ska fläkten vara tempstyrd och gå upp i hastighet?
jag har inte hört några missljud från nätagget dock.

Jag har fått ett nätagg Corsair CX500w borde jag byta ut min 620w?

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RodyK:

Hej har googlat lite men inte hittat svar på min fråga riktigt,

Mitt nätagg corsair 620w Hx modulärt svart/röda modellen är väldigt var även i idle.
Tittar jag på fläkten som nätagget har så ser jag inte att den går upp i hastighet utan är i samma standard läge hela tiden.
känner jag på toppen av chassit så känner man hur allt är varmt. Ska det vara såhär? ska fläkten vara tempstyrd och gå upp i hastighet?
jag har inte hört några missljud från nätagget dock.

Jag har fått ett nätagg Corsair CX500w borde jag byta ut min 620w?

Tack på förhand!

Corsairs CX serie är budgetbyggen och är därför inte de bästa..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Har du vettig ventilation i din låda RodyK?
(Den kanske blir varm för att den överhettas av dina andra komponenter?)
Det skulle ju i och för sig kunna blivit nått fel på tempgivaren i agget antar jag...

Som Tumnus säger så är HX ett bättre agg i sig än vad CX serien är... Bättre komponenter i det.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det är ju ett lite äldre agg så prova att blåsa rent det. Vad består resten av ditt system av?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Hedersmedlem

HX520 och HX620 var väldigt lågvarviga och tysta men kräver därför ok chassieventilation. Att lådan blir varm tyder på det och inget fel på själva nätagget. CX-serien är nyare men betydligt sämre.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv

Qx6850, 8gb ddr2, 3hårddiskar 1x 160 2x 1tb, radeon 4890. Kylningen i lådan är inte det bästa måste jag säga, 120fram och 120bak

samt att dom fläktarna är Master coolers egna..

ska prova byta cpu kylare eftersom det är stock , sen skära ut plats för en 140mm/300mm i sidan.

Permalänk

Problemet kan vara att om ditt nätagg sitter i toppen och blåser nedåt, så vispar det bara runt den varma luften inuti lådan.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Inaktiv

Jag hade för mig att 120 fläkten på nätagget blåser in i agget och ut genom baksidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RodyK:

Jag hade för mig att 120 fläkten på nätagget blåser in i agget och ut genom baksidan?

Jepp, stämmer

Låter som du borde ha någorlunda tillräcklig ventilation. Svårt att säga om värmen egentligen är ett problem. Lite varmt är det ju OK om agget blir.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Problemet kan vara att om ditt nätagg sitter i toppen och blåser nedåt, så vispar det bara runt den varma luften inuti lådan.

Men snälla, om du inte har en aning om hur nätagg. funkar - håll tyst istället för att lura folk!

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Skrivet av FoxOne:

Men snälla, om du inte har en aning om hur nätagg. funkar - håll tyst istället för att lura folk!

Men snälla, det är ju kända fakta att ett nätagg blir varmare om det sitter i toppen än i botten?!
Jag är verkligen inte ute efter att lura någon, om du tolkade det så...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Problemet kan vara att om ditt nätagg sitter i toppen och blåser nedåt, så vispar det bara runt den varma luften inuti lådan.

Skrivet av Slaktardej:

Men snälla, det är ju kända fakta att ett nätagg blir varmare om det sitter i toppen än i botten?!
Jag är verkligen inte ute efter att lura någon, om du tolkade det så...

Helt otroligt - läser du ens det du skriver?!

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Hedersmedlem

Inte bråka. ATX-nätagg blåser i alla normala fall ut luften baktill och inte in i lådan, kan vi enas om det?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av FoxOne:

Helt otroligt - läser du ens det du skriver?!

Jamen ursäkta mej så hemskt mycket, är inte så insatt i nätagg men om jag har fel så har jag väl lärt mej nåt?
Hur exakt fungerar fläkten i ett nätagg då? :S

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

FoxOne #12 akta dig, kolla hans namn... "Slaktardig" han LÄR ju slakta dig.....

Permalänk
Medlem

ett chassie med nätagget i botten löser nog problemet bäst på att det blir väldigt varmt ^^

kör med mitt chassie öppet nu i sommar då värmen i mitt rum vispas runt lätt om jag inte har dörren öppen och gluggen vid fönstret öppet

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb