Permalänk
Medlem

Har nu installerat programmet och allt ser ut att rulla på. Undrar dock bara vad jag ska fylla i för att mitt foldande ska ge poäng till swec lag, är det BARA att fylla i Team: 37451. Sköter sig allt annat av sig självt? t.ex när jag ska stänga av datorn så kan jag bara trycka på "finish" och sen "quit" så ska allt sparas och mina poäng skickas vidare?
Såhär ser allt ut: http://gyazo.com/713b4ae5245ab203291eeef004a4fac7
Edit: jag har fixat med passkey så där är det lugnt
EEdit: står att jag foldar åt team Team 2ch (162) även fast jag har satt team id: 37451, bara hemsidan som inte har uppdaterats eller?

glömde en sak :3
Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sugu:

Har nu installerat programmet och allt ser ut att rulla på. Undrar dock bara vad jag ska fylla i för att mitt foldande ska ge poäng till swec lag, är det BARA att fylla i Team: 37451. Sköter sig allt annat av sig självt? t.ex när jag ska stänga av datorn så kan jag bara trycka på "finish" och sen "quit" så ska allt sparas och mina poäng skickas vidare?
Såhär ser allt ut: http://gyazo.com/713b4ae5245ab203291eeef004a4fac7
Edit: jag har fixat med passkey så där är det lugnt
EEdit: står att jag foldar åt team Team 2ch (162) även fast jag har satt team id: 37451, bara hemsidan som inte har uppdaterats eller?

Det ser rätt ut i programmet. Poängen skickas in när jobbet (wu) är klart, när du trycker finish pausar du bara och börjar sedan vid senaste checkpointen. Eta är den beräknade sluttiden. Sedan har du en deadline (som du måste vara klar innan) som ditt program inte verkar få med. Om du högerklickar på kolumnrubrikerna borde du kunna se till så en sådan kolumn kommer med. Om du missar för mycket deadlines så förlorar du bonusen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sugu:

Har nu installerat programmet och allt ser ut att rulla på. Undrar dock bara vad jag ska fylla i för att mitt foldande ska ge poäng till swec lag, är det BARA att fylla i Team: 37451. Sköter sig allt annat av sig självt? t.ex när jag ska stänga av datorn så kan jag bara trycka på "finish" och sen "quit" så ska allt sparas och mina poäng skickas vidare?
Såhär ser allt ut: http://gyazo.com/713b4ae5245ab203291eeef004a4fac7
Edit: jag har fixat med passkey så där är det lugnt

Dold text

EEdit: står att jag foldar åt team Team 2ch (162) även fast jag har satt team id: 37451, bara hemsidan som inte har uppdaterats eller?

Här?: http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&us...
Detta beror på att någon redan kör på samma namn (fast han håller nog inte på fortfarande då senaste WU var 2009), när du gjort en WU kommer du dyka i en ny ruta och det kommer stå Sweclockers som team.

Skrivet av jocke92:

Det ser rätt ut i programmet. Poängen skickas in när jobbet (wu) är klart, när du trycker finish pausar du bara och börjar sedan vid senaste checkpointen.

Finish så slutför den de WUs den håller på med för tillfället skickar in dom men hämtar inte nya. Kan allt från ett par minuter till flera timmar. Vill man avbryta och stänga ner är det bara att trycka på Quit.

Skrivet av jocke92:

Eta är den beräknade sluttiden. Sedan har du en deadline (som du måste vara klar innan) som ditt program inte verkar få med. Om du högerklickar på kolumnrubrikerna borde du kunna se till så en sådan kolumn kommer med. Om du missar för mycket deadlines så förlorar du bonusen

Man kan välja att köra med Expert mode också, väljs i drop-down där det nu står Novice, då kommer Deadline att finnas också.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

hur skall jag folda med min rigg? cpu eller gpu?

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

hur skall jag folda med min rigg? cpu eller gpu?

Just nu funkar bara CPUn din (inget stöd för GTX680 ännu), men det är ju inte direkt en dålig CPU så kör på det.

Börja med denna, bara SMP: http://www.overclock.net/t/977412/windows-7-complete-client-v...

Sen när du blivit varm i kläderna och är fast, också bara SMP: http://www.linuxforge.net/docs/crunching/fah-virtualbox.php

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag förstår ingenting. Vad innebär folding?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Jag förstår ingenting. Vad innebär folding?

Folding@home är ett forskningsprojekt på Stanford University i USA som syftar till att använda överbliven datorkraft för att beräkna hur proteiner viker sig, och därigenom förstå hur allvarliga sjukdomar som Alzheimer och cancer uppstår.

Sitter själv på en AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition (oklockad) och kör SMP (folding för processorer som använder fler än 1 kärna) och får ut runt 8000 [P]oints [P]er [D]ay. Kände att det saknades referenser till vad folk på Sweclockers fick ut för PPD i sina system så tänkte göra en god gärning och slänga ut mina siffror

Fast sen så självklart får du ut olika mycket poäng beroende på vad du gör på datorn. När jag spelar på datorn, oftast WoW och HoN, så ligger min PPD på 1000-9000 (snittar 3k), och när jag endast surfar eller idlar får jag ut 5000-13000 PPD (snittar 10k).

Lade till ett stycke
Visa signatur

Ryzen 9 5900X | GTX 1080 | 32GB 3600Mhz CL16 RAM

Permalänk
Medlem

Kom igen nu! Folda mera pojkar. Vi har tappat till 21e plats. Dags att bli aktiva igen.

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem

Precis (installerade för 5 min sedan) börjat med folding, mn fattar inte riktig om jag gjort rätt, laddade ner senaste 7.1.52 men det händer ju ingenting, får tre st rader Id 00, 01, 02

På dom två översta står det download , 0.00%, Unknown, Unknown, 0 (0, 0, 0)

Men på den understa står det Running 0.00% 14 hours 1847.11 7200 (31, 7, 163)

Skall det vara så? och varför är inte dom två översta igång?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Precis (installerade för 5 min sedan) börjat med folding, mn fattar inte riktig om jag gjort rätt, laddade ner senaste 7.1.52 men det händer ju ingenting, får tre st rader Id 00, 01, 02

På dom två översta står det download , 0.00%, Unknown, Unknown, 0 (0, 0, 0)

Men på den understa står det Running 0.00% 14 hours 1847.11 7200 (31, 7, 163)

Skall det vara så? och varför är inte dom två översta igång?

Jag är inte så van vid 7.1.52 - använder den bara för folda med mitt grafikkort. Men det verkar som om den försökt plocka upp 3 arbeten på en gång, det förstår jag inte riktigt, men i mitt fall betar den av ett arbete åt gången och just när ett gammalt arbete ska skickas iväg och ett nytt hämtas så kan 2 Id vara synliga även för mig där det nya är "nollat" och inte startar förrän det gamla är helt avklarat.

Men går maskinen? Eller är den bara pausad? Du kanske får trycka på "Fold" iconen för att sparka igång den, du har ju i alla fall plockat upp ett arbete -7200 som ska köras.

Vad står det om du väljer "advanced" och tittar under folding slots?

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av Zibbit:

Precis (installerade för 5 min sedan) börjat med folding, mn fattar inte riktig om jag gjort rätt, laddade ner senaste 7.1.52 men det händer ju ingenting, får tre st rader Id 00, 01, 02

På dom två översta står det download , 0.00%, Unknown, Unknown, 0 (0, 0, 0)

Men på den understa står det Running 0.00% 14 hours 1847.11 7200 (31, 7, 163)

Skall det vara så? och varför är inte dom två översta igång?

Det kan vara så att det tar tid att slutföra dessa. Om du växlar över till advanced så att du ser lite mer inställningar så bör du även unser inställningar se vilken typ av arbeten som du är uppsatt att köra. Standard brukar vara en SMP samt en GPU per GPU du har.
SMP är som sprider ett arbete på kärnor som din processor har. Dessa brukar ta mellan några timmar till några veckor att slutföra beroende på vad du har för processor.
GPU är just vad det låter som. Det man bör tänka på är att grafikkorten kommer bli så varma som de kan bli om man använder dessa för att folda. Då ett grafikkort inte fungerar helt ensamt utan det kommer även belasta ca en kärna i processorn per GPU du har.

Jag är ingen mästare på detta då jag endast foldat aktivt en månad. men det har gett mig lite tid att prova vad jag tycker fungerar.
Jag tyckte det blev varmt och högljudt med mina två XFX HD 6870 så jag har valt att bara köra i CPUn med en SMP (alla fyra kärnorna). Jag brukar stänga av folding när jag sak spela då jag vid några tillfällen fått konstiga kraschar när jag inte gjort det. Men när man bara sitter och surfar, etc., så brukar den få gå och med några timmar per kväll så är det ändå ett eller två tusen poäng per dag och betydligt mer på helger när datorn är på en 16 timmar

Jag uppmanar verklilgen fler att göra som jag. Då kommer SweClockers foldinglag kanske komma tillbaka till topp 20.
Man behöver ju inte ha en quad interlagos hexadeca rigg för att hjälpa till (googla det om ni tycker om n3rdp0rn).

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av a4magkar:

Jag är inte så van vid 7.1.52 - använder den bara för folda med mitt grafikkort. Men det verkar som om den försökt plocka upp 3 arbeten på en gång, det förstår jag inte riktigt, men i mitt fall betar den av ett arbete åt gången och just när ett gammalt arbete ska skickas iväg och ett nytt hämtas så kan 2 Id vara synliga även för mig där det nya är "nollat" och inte startar förrän det gamla är helt avklarat.

Men går maskinen? Eller är den bara pausad? Du kanske får trycka på "Fold" iconen för att sparka igång den, du har ju i alla fall plockat upp ett arbete -7200 som ska köras.

Vad står det om du väljer "advanced" och tittar under folding slots?

Under folding slots står det
00 Ready gpu:0:R770 [Radeon HD4870]
01 Ready gpu:1:R770 [Radeon HD4870]
02 Running smp:2

Men nu har det börjat hända lite saker är uppe i 26% och har samlat in 3866 poäng, men varför går den summan upp och ner? har nu 3465 poäng och den rör sig ständig?

Men verkar iaf som att det händer något

Skrivet av Mattsingen:

Det kan vara så att det tar tid att slutföra dessa. Om du växlar över till advanced så att du ser lite mer inställningar så bör du även unser inställningar se vilken typ av arbeten som du är uppsatt att köra. Standard brukar vara en SMP samt en GPU per GPU du har.
SMP är som sprider ett arbete på kärnor som din processor har. Dessa brukar ta mellan några timmar till några veckor att slutföra beroende på vad du har för processor.
GPU är just vad det låter som. Det man bör tänka på är att grafikkorten kommer bli så varma som de kan bli om man använder dessa för att folda. Då ett grafikkort inte fungerar helt ensamt utan det kommer även belasta ca en kärna i processorn per GPU du har.

Jag är ingen mästare på detta då jag endast foldat aktivt en månad. men det har gett mig lite tid att prova vad jag tycker fungerar.
Jag tyckte det blev varmt och högljudt med mina två XFX HD 6870 så jag har valt att bara köra i CPUn med en SMP (alla fyra kärnorna). Jag brukar stänga av folding när jag sak spela då jag vid några tillfällen fått konstiga kraschar när jag inte gjort det. Men när man bara sitter och surfar, etc., så brukar den få gå och med några timmar per kväll så är det ändå ett eller två tusen poäng per dag och betydligt mer på helger när datorn är på en 16 timmar

Jag uppmanar verklilgen fler att göra som jag. Då kommer SweClockers foldinglag kanske komma tillbaka till topp 20.
Man behöver ju inte ha en quad interlagos hexadeca rigg för att hjälpa till (googla det om ni tycker om n3rdp0rn).

Kollade igenom under advanced och har lärt mig lite mer nu och det verkar som att jag har fått igång det, får poäng iaf.

Men hur testar man gpu:erna, det visas ju en rad för varje gpu, alltså två men trycker jag på en utav raderna som ska foldar med gpu:n och sedan på fold knappen så händer inget, iof så gör det inget då mina gpuer tenderar att bli ganska varma men testa är ju alltid kul

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxic Crow:

Är intresserad, men länken fungerar inte.
Någon som känner sig manad att skriva en HOWTO som är uppdaterad?
Så att man kan börja med folding...

Permalänk
Medlem
Skrivet av konke:

Är intresserad, men länken fungerar inte.
Någon som känner sig manad att skriva en HOWTO som är uppdaterad?
Så att man kan börja med folding...

Tror faktiskt det bara är att ladda ner installationspaketet till Windows och sedan välja om man vill starta klienten för grafikkortet och/eller cpun.

Permalänk
Skrivet av konke:

Är intresserad, men länken fungerar inte.
Någon som känner sig manad att skriva en HOWTO som är uppdaterad?
Så att man kan börja med folding...

Om du kör windows så är själva installationen en barnlek. Det som kan behöva lite jobb är om du inte vill köra enlligt deras autodetect.
Gå till http://folding.stanford.edu/English/HomePage och ladda ner.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Länken fungerade inte tidigare, vet inte om det var uppkopplingen i bilen som strulade.
Har nu äntligen satt mig in i detta (Google is my friend)
Har installerat 7.1.52 på servern här hemma och den verkar juh fungera.`
Men eftersom jag inte kan nöja mig med att det fungerar så vill jag nu krångla till det ännu mer.
Om jag nu vill installera det på "användardator" och använda samma Donor (Så att det räknas ihop med servern)
Kan jag bara sätta in samma uppgifter i båda datorerna? Läste någonstans att man inte ska använda samma passkey på flera datorer, men använder jag samma Donor så kan jag inte få olika passkey? eller?
Provade att "ansöka" om ett nytt passkey till samma Donor men fick ett mail med samma passkey som innan.
Hur "länkar" man ihop två fysiska datorer till samma Donor?

Ber om ursäkt om någon tar illa vid sig av mina säkert felaktiga ordval av olika saker, men hoppas ni förstår vad jag menar.

Edit: Vill ha samma team och Donor på två olika datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av konke:

Länken fungerade inte tidigare, vet inte om det var uppkopplingen i bilen som strulade.
Har nu äntligen satt mig in i detta (Google is my friend)
Har installerat 7.1.52 på servern här hemma och den verkar juh fungera.`
Men eftersom jag inte kan nöja mig med att det fungerar så vill jag nu krångla till det ännu mer.
Om jag nu vill installera det på "användardator" och använda samma Donor (Så att det räknas ihop med servern)
Kan jag bara sätta in samma uppgifter i båda datorerna? Läste någonstans att man inte ska använda samma passkey på flera datorer, men använder jag samma Donor så kan jag inte få olika passkey? eller?
Provade att "ansöka" om ett nytt passkey till samma Donor men fick ett mail med samma passkey som innan.
Hur "länkar" man ihop två fysiska datorer till samma Donor?

Ber om ursäkt om någon tar illa vid sig av mina säkert felaktiga ordval av olika saker, men hoppas ni förstår vad jag menar.

Edit: Vill ha samma team och Donor på två olika datorer.

Det är inga problem att köra med samma på flera datorer. Det är tänkt så från början.

Permalänk
Medlem

aha, va trevligt.
Då var det löst.
Finns det något sätt att kunna köra ett jobb både på cpu och gpu? Som det är idag så jobbar dom med olika WU...
Servern har inte det problemet då jag bara kör smp... (Processor)

Det här var riktigt trevligt, blev sugen på att bygga en rigg endast för detta syfte

Permalänk
Medlem
Skrivet av konke:

aha, va trevligt.
Då var det löst.
Finns det något sätt att kunna köra ett jobb både på cpu och gpu? Som det är idag så jobbar dom med olika WU...
Servern har inte det problemet då jag bara kör smp... (Processor)

Det här var riktigt trevligt, blev sugen på att bygga en rigg endast för detta syfte

Tror det är olika typer av jobb som är optimerade för cpu eller gpu. Fast fördelen är ju om man inte foldar 24/7 att det går fortare om de hjälps åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Tror det är olika typer av jobb som är optimerade för cpu eller gpu. Fast fördelen är ju om man inte foldar 24/7 att det går fortare om de hjälps åt.

Jo precis min tanke, efter som speldatorn har man inte på 24/7 (inte jag iaf)
Fick lite problem nu iväll, programmet slutat fungera, får felmeddelande och får starta om, efter omstart av programmet så visar den att jag har 5 ID, så han försöker starta 5 jobb, plus cpu och gpu... hmm, skumt. Ska prova installera om på en annan disk (ssd'en kanske inte vill vara med)
Återkommer...

Permalänk
Medlem

Ser inte rätt ut. =(

Permalänk
Medlem

Nu så.
Kunde inte installera det från filservern...
Flyttat installations filen och sen fungerade det...
Kört en stund nu och det verkar fungera, blir och testa om det går att köra hela dagen imorgon, utan problem.

Så här ser det ut hos mig nu iaf (för dom som är intresserade)

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad dem tre nummren bakom projektsiffran är? PRCG : 7625 (5, 0, 0) etc?
http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/fahproject.overusingIPswi...
Har fått denna på mitt GTX680 atm och har kört (0, 0, 0) osv och är nu på 5. Bara jag kom kör detta projekt eller vad betyder det?
Tar cirka åtta timmar att köra igenom en WU vilket ger lägre PPD än det förra projektet som körde i tre timmar och gav 2500~.

Permalänk

Så nu är jag åter igen och foldar för fullt, tråkigt dock att mitt grafikkort inte stöds

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Någon som vet vad dem tre nummren bakom projektsiffran är? PRCG : 7625 (5, 0, 0) etc?
http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/fahproject.overusingIPswi...
Har fått denna på mitt GTX680 atm och har kört (0, 0, 0) osv och är nu på 5. Bara jag kom kör detta projekt eller vad betyder det?
Tar cirka åtta timmar att köra igenom en WU vilket ger lägre PPD än det förra projektet som körde i tre timmar och gav 2500~.

Project Run Clone Gen står det för, ett projekt (7625 i ditt fall) är uppdelat i flera delar och ibland kan man få vika WU som följer varandra, jahg har dock sett detta med bigadv WUs.

Verkar vara liknanade som 7620, -21, -22. Dom gav sämre PPD än de flesta i 8000-serien på mina kort.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Project Run Clone Gen står det för, ett projekt (7625 i ditt fall) är uppdelat i flera delar och ibland kan man få vika WU som följer varandra, jahg har dock sett detta med bigadv WUs.

Verkar vara liknanade som 7620, -21, -22. Dom gav sämre PPD än de flesta i 8000-serien på mina kort.

Syftade på (01, 200, 182) etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Syftade på (01, 200, 182) etc.

Mmm, syftet med dom siffrorna (Run, Clone, Gen) är att identifiera vilken del av projektet, mest intressant för Stanford. Vill du verkligen veta hur det fungerar rekommenderar jag läsning här: http://fahwiki.net/index.php/Runs,_Clones_and_Gens

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Går det att göra nån flag eller nått så den INTE väljer projekt som tar 1.5 till 2 dagar att slutföra utan bara väljer projekt som tar 1-4 timmar att slutföra ??
jag använder ver 7.1.52 https://fah-web.stanford.edu/projects/FAHClient/wiki/BetaRele...
som förövrigt verkar funka ruggit bra och lätt att fatta !

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Går det att göra nån flag eller nått så den INTE väljer projekt som tar 1.5 till 2 dagar att slutföra utan bara väljer projekt som tar 1-4 timmar att slutföra ??
jag använder ver 7.1.52 https://fah-web.stanford.edu/projects/FAHClient/wiki/BetaRele...
som förövrigt verkar funka ruggit bra och lätt att fatta !

Du kan testa att lägga till max-packet-size=small under Configuration. Inte 100 på att du bara kommer få små arbeten, men det brukar funka för mig.

Kolla här: http://www.overclock.net/t/977412/windows-7-complete-client-v...

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10