Permalänk

Jag kör min UX32VD med för närvarande 100% ljusstyrka och har inte upplevt så stor bleed med min skärm tbh.
Testade nyss i ett mörkt rum och hade lite bleed, men inte i närheten så mycket som det är på dina bilder.
Och framför allt inte någonting jag har reagerat på förräns jag aktivt letade efter det.

Men annars är jag helt nöjd med mitt exemplar
Har spelat lite olika spel och de har fungerat bra, vissa spel bör du kanske sänka grafiken på, men denna laptop klarar iaf av att köra dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joi93:

Är det såhär det ska vara på UX32VD? Detta är inget måndagsexemplar?

Har alla Zenbooks detta problem eller är dettta unikt för just UX32VD?

Bleeden på min är nästan identisk. Stör mig dock inte speciellt mycket, endast lyckats se det i mörkt rum under bios-uppstart.

Permalänk
Medlem

Samsung ssd 830-serien 128 GB för 899 kr på komplett, bara fram tills 00:00 ikväll. Hundra kronor billigare än vanligt kanske inte är mycket (cdon.com) men det är alltid någonting när man redan lagt dyra pengar på datorn. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=752104

Vet att det redan finns en tips-tråd men eftersom denna ssd är väldigt populär när det gäller UX32VD:n och det bara gäller i 3 timmar till så postar jag det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvel:

Bleeden på min är nästan identisk. Stör mig dock inte speciellt mycket, endast lyckats se det i mörkt rum under bios-uppstart.

Nä, det är nog sant, detta problem är säkert inte så stort i praktiken men iallefall tråkigt att det ska vara sådär :/

Permalänk
Medlem

Köpte precis också en UX32VD, min har rätt mycket bleedning också ungefär som er.
Men vissa av dem skiljer på färgerna, 2 av de som syns speciellt den som syns mest är brunaktig i färgen, de vanliga ljusare blåare störs man inte av så mycket men den brunaktiga är mycket mer irriterande.

Har ni sätt någon sådant på era?

Bild:
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=7d82012103300b10c

Permalänk
Medlem

Den klassas väl inte som ultrabook, men Sony Vaio S 13" verkar vara en inressant kokurrent om man vill kunna gamea lite. Är det någon som vet var man kan få klämma lite på en sådan?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Jag verkar haft mer flyt än de flesta då min UX32VD inte alls blöder på samma sätt som era. Dock upplever jag problem med mitt trådlösa nätverk med varierande kvalitet på signal samt hastigheter under det jag hade förväntat mig. Någon som upplever liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av taejjfer:

Jag verkar haft mer flyt än de flesta då min UX32VD inte alls blöder på samma sätt som era. Dock upplever jag problem med mitt trådlösa nätverk med varierande kvalitet på signal samt hastigheter under det jag hade förväntat mig. Någon som upplever liknande?

Många som rapporterat det i tråden på notebookreview, hastigheter ner mot 12-13mbit när dom får ca 90mbit med annan dator. WiFi-kretsen som används verkar inte vara så bra, den finns i några andra maskiner och där är det samma fel, får se om en mjukvara-fix kommer!

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Efter flera besök och massvis med recensioner och flera tusentals klick på youtube ang ux32vd har jag äntligen tagit och beställt den, oklart när den kommer bör väl bli början på nästa vecka.

Kommer att återkomma med min upplevelse och eventuella blödningar.
Hoppas verkligen de är så lite som möjligt. Visserligen så äger jag flera produkter där dom säger att de skall ha vart massa blödningar på men har inte märkt av något så jag kanske helt enkelt inte bryr mig speciellt mycket :).

Permalänk
Medlem

Var på inet och lämna tillbaka mitt ex nu, den förklarades som DOA så ska hämta ut en ny efter jobbet! Återkommer med mer info om bleeding på denna!

Skickades från m.sweclockers.com

Edit:
Jahopp, var förbi Inet precis och öppnade lådan i affären, inte lika mycket bleeding men ändå för mycket enligt mig. Även lite clouding i denna... Så blev återköp, hoppas de fixar datorn för den e ju grym annars!

Ska även berömma grabbarna på Inet Sveavägen, grym service!

Permalänk
Medlem

Sådärja. Nu har även jag satt in mer RAM (nu totalt 10GB) samt en SSD i min UX32VD, samt kört in en clean Win-stallation på nya disken.

Kan bekräfta att det är en ENORM skillnad mot innan. Datorn tog förut tid att starta, kändes allmänt inte särskilt snabb, men nu går allt hur kvickt som helst.

Permalänk
Medlem

Ni som har fixat in en ny ssd i UX32VD och angivit produktnyckeln till windows som redan fanns i datorn vid köp, är eran aktiverad? För mig står det att den inte är aktiverad och när jag försöker aktivera skriver jag in min nyckel men då får jag felkod 0xC004E003 (felkoden innebär att man försökt aktivera flera datorer).

För att kolla detta går man in på Dator, högerklickar och väljer egenskaper. Kolla längst ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexm95:

Ni som har fixat in en ny ssd i UX32VD och angivit produktnyckeln till windows som redan fanns i datorn vid köp, är eran aktiverad? För mig står det att den inte är aktiverad och när jag försöker aktivera skriver jag in min nyckel men då får jag felkod 0xC004E003 (felkoden innebär att man försökt aktivera flera datorer).

För att kolla detta går man in på Dator, högerklickar och väljer egenskaper. Kolla längst ner.

Ja, jag har också (tydligen) samma problem. Vid windows-installationen verkade allt normalt men nu står det ändå att den inte är aktiverad, och jag får samma felkod som du..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kartis:

Ja, jag har också (tydligen) samma problem. Vid windows-installationen verkade allt normalt men nu står det ändå att den inte är aktiverad, och jag får samma felkod som du..

Jag var tvungen att aktivera min rena windowsinstallation mha av microsofts automatiska telefontjänst

Permalänk

Yes, det är telefonaktivering som gäller.

Edit: Såg förresten att det finns Synaptics-drivare att ladda ner på Asus hemsida. Någon som testat dessa på en UX32VD?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Ett annat problem som dykt upp för min del. Jag märkte det redan när datorn var ny men reflekterade inte särskilt mycket över det då jag oftast använder "Stäng av"-knappen och sedan stänger igen datorn, men:

Oavsett om jag, i energiinställningarna, väljer att datorn ska gå i "Viloläge" eller "Strömsparläge" när jag stänger locket (och oavsett om på batteri eller med ström i), så händer ingenting när jag stänger locket.... Eller jo, någonting händer, det låter som att datorn börjar jobba snarare än att vila, fläktarna blåser igång och jag kan se i den lilla springan att skärmen fortfarande lyser. Om jag t.ex. kollat på en film eller något så händer det ofta att filmen startar från pausat läge, startar om från början eller liknande... Som om datorn levde sitt eget liv så fort jag stängde locket. Mycket underligt, och lite störigt, även om det inte är någon stor grej för min del som sagt. Om jag däremot går in i vilo- eller strömsparläge med den fysiska knappen och sedan stänger locket så vilar den minsann.

Permalänk
Skrivet av kartis:

Ett annat problem som dykt upp för min del. Jag märkte det redan när datorn var ny men reflekterade inte särskilt mycket över det då jag oftast använder "Stäng av"-knappen och sedan stänger igen datorn, men:

Oavsett om jag, i energiinställningarna, väljer att datorn ska gå i "Viloläge" eller "Strömsparläge" när jag stänger locket (och oavsett om på batteri eller med ström i), så händer ingenting när jag stänger locket.... Eller jo, någonting händer, det låter som att datorn börjar jobba snarare än att vila, fläktarna blåser igång och jag kan se i den lilla springan att skärmen fortfarande lyser. Om jag t.ex. kollat på en film eller något så händer det ofta att filmen startar från pausat läge, startar om från början eller liknande... Som om datorn levde sitt eget liv så fort jag stängde locket. Mycket underligt, och lite störigt, även om det inte är någon stor grej för min del som sagt. Om jag däremot går in i vilo- eller strömsparläge med den fysiska knappen och sedan stänger locket så vilar den minsann.

Har du Power4Gear eller annan tredjepartsapp för energiinställningar installerat? Kanske är en märklig konflikt i så fall. Vidare vill jag minnas att jag såg en inställning gällande stängning av locket i bios. Har du kollat där? Passa på att uppdatera till senaste bios (206) om du inte redan gjort det.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en ultrabook i veckan och har kollat på fyra modeller. Någon som kan rekommendera någon av dom listade? Datorn kommer inte användas till särskilt tungt arbete eller spel.

ASUS U36SG-RX049V
ASUS Zenbook UX21
ASUS Zenbook UX32A-R3001V
Acer Aspire S3-951-2634G52iss

Permalänk
Medlem
Skrivet av headcleaner:

Har du Power4Gear eller annan tredjepartsapp för energiinställningar installerat? Kanske är en märklig konflikt i så fall. Vidare vill jag minnas att jag såg en inställning gällande stängning av locket i bios. Har du kollat där? Passa på att uppdatera till senaste bios (206) om du inte redan gjort det.

Har 206 redan. Ska kika i BIOS efter inställningar där.

Har testat när Power4Gear varit både avinstallerat och installerat. Just nu har jag det installerat igen, men det var ingen skillnad.
Någon annan har jag inte installerat, inte medvetet iaf

Permalänk
Medlem

Orkade inte riktigt bläddra igenom alla sidor här så frågar med en ny post om någon har erfarenhet eller testat denna dator och kan rekommendera den
till en lite mer all-around dator man kan spela mindre krävande spel och ändå kunna jobba lite på.

http://www.inet.se/produkt/1970158/acer-aspire-timeline-ultra...

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Orkade inte riktigt bläddra igenom alla sidor här så frågar med en ny post om någon har erfarenhet eller testat denna dator och kan rekommendera den
till en lite mer all-around dator man kan spela mindre krävande spel och ändå kunna jobba lite på.

http://www.inet.se/produkt/1970158/acer-aspire-timeline-ultra...

Den där datorn verkar riktigt trevlig om det inte vore för skärmen. Personligen tycker jag att 1366x768 TN panel känns lite för dåligt i dagens läge.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av treehorn:

Tänkte köpa en ultrabook i veckan och har kollat på fyra modeller. Någon som kan rekommendera någon av dom listade? Datorn kommer inte användas till särskilt tungt arbete eller spel.

ASUS U36SG-RX049V
ASUS Zenbook UX21
ASUS Zenbook UX32A-R3001V
Acer Aspire S3-951-2634G52iss

Köpte precis en UX21 åt en vän och har hjäpt att installera den etc - den är riktigt najs! Jag blev klart impad och jag är inte lättimpad. Har hört att folk klagat i forum på tangentbord och wifi och annat men det måste ha varit "batch 1" från fabrik för den här fungerar klockrent - skönt tangenbord och 100% stabil wifi.

+ är turbo upp till 2.1 ghz, snabb ssd, 4gb ram, bra ljud från högtalarna.

- är Kanske lite kort batteritid, bara 2 USB portar, bara 128GB hårddisk.

Men vill man ha en extremt smidig 11 tummare som är kraftfull och snygg och med bra ljud är detta inget dumt val!

Jag gillade själv också skärmen - bra upplösning för storleken och fina färger.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med min UX32VD att det "händer saker" när man stänger locket när datorn är igång. Det verkar som att muspekaren flyger runt och klickar hejvilt av sig självt, vilket leder till att ikoner på skrivbordet har flyttats runt, lite program har startats, ibland har den lyckats starta nån låt i Spotify etc. Känns lite risky så jag stänger alltid av datorn för säkerhets skull, vilket väl inte är någon större deal egentligen. Jag kikade in i den minimala springan, och det är inte så att skärmen ligger emot pekplattan eller något sådant, så jag förstår inte vad det kan bero på..

Jag har ju skruvat upp datorn och bytt minne samt hårddisk så jag vet inte om man vågar skicka in datorn på garanti.
(Problemen fanns dock redan innan jag öppnade upp den, så det är med stor sannolikhet inte jag som har pajat något..)

Hade tänkt att börja med att koppla in en extern skärm och se vad det är som egentligen försiggår när man stänger locket.

Någon annan som har erfarit några liknande underligheter?

Permalänk
Skrivet av kartis:

Jag har problem med min UX32VD att det "händer saker" när man stänger locket när datorn är igång. Det verkar som att muspekaren flyger runt och klickar hejvilt av sig självt, vilket leder till att ikoner på skrivbordet har flyttats runt, lite program har startats, ibland har den lyckats starta nån låt i Spotify etc. Känns lite risky så jag stänger alltid av datorn för säkerhets skull, vilket väl inte är någon större deal egentligen. Jag kikade in i den minimala springan, och det är inte så att skärmen ligger emot pekplattan eller något sådant, så jag förstår inte vad det kan bero på..

Jag har ju skruvat upp datorn och bytt minne samt hårddisk så jag vet inte om man vågar skicka in datorn på garanti.
(Problemen fanns dock redan innan jag öppnade upp den, så det är med stor sannolikhet inte jag som har pajat något..)

Hade tänkt att börja med att koppla in en extern skärm och se vad det är som egentligen försiggår när man stänger locket.

Någon annan som har erfarit några liknande underligheter?

Jag var med om det på min tjejs dator efter att jag hade installerat en SSD och helt nytt windows. Det visade sig att jag hade valt fel drivrutiner till styrplattan, tror jag valde Synaptics istället för ELAN för det fanns tre olika på hemsidan att dra hem. Efter att jag installerade rätt drivrutiner(efter att ha tagit bort de gamla först) så har inte problemet återkommit. Kanske kan vara nåt liknande?

Edit: Dock inte denna dator utan en annan.

Tillägg
Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basketigge:

Jag var med om det på min tjejs dator efter att jag hade installerat en SSD och helt nytt windows. Det visade sig att jag hade valt fel drivrutiner till styrplattan, tror jag valde Synaptics istället för ELAN för det fanns tre olika på hemsidan att dra hem. Efter att jag installerade rätt drivrutiner(efter att ha tagit bort de gamla först) så har inte problemet återkommit. Kanske kan vara nåt liknande?

Edit: Dock inte denna dator utan en annan.

Jag har ELAN installerade, vilket ska vara korrekt. Försöker jag installera Synaptics så får jag bara felmeddelande "Ingen Synaptics-enhet hittades".

Testar att köra med Windows egna drivisar ett tag för att se hur det funkar.

EDIT: Det verkar helt enkelt som att datorn inte förstår att man har stängt locket. Oavsett om man ställer in den på att den ska gå i Sleep Mode, Hibernate, Stänga av sig, eller ingenting alls, så står den bara kvar och gör ingenting (förutom att flyga runt med musen och klicka på saker).

Någon annan som har problem med detta?

EDIT2: Jo, när man har energialternativen instängda på att datorn ska STÄNGAS AV och stänger locket, så stängs den av utan problem.
Det är de jäkla vilo- och hibernatelägena som inte fungerar.... Och ja, att touchpaden verkar flyga runt.

EDIT3: ASUS vill att jag skickar in datorn för ovanstående problem då de tror att det tyvärr är hårdvarurelaterat. On a more positive note så verkar de inte bry sig det minsta om att jag bytt disk och minne, trots att jag flera gånger tydligt påpekat detta.'

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Köpte precis en UX21 åt en vän och har hjäpt att installera den etc - den är riktigt najs! Jag blev klart impad och jag är inte lättimpad. Har hört att folk klagat i forum på tangentbord och wifi och annat men det måste ha varit "batch 1" från fabrik för den här fungerar klockrent - skönt tangenbord och 100% stabil wifi.

+ är turbo upp till 2.1 ghz, snabb ssd, 4gb ram, bra ljud från högtalarna.

- är Kanske lite kort batteritid, bara 2 USB portar, bara 128GB hårddisk.

Men vill man ha en extremt smidig 11 tummare som är kraftfull och snygg och med bra ljud är detta inget dumt val!

Jag gillade själv också skärmen - bra upplösning för storleken och fina färger.

Låter ju bra då jag beställde en och den dyker upp imorgon!

Permalänk
Medlem

Acer Aspire S5 finns på komplett nu. Finns även en med 256 GB SSD, som borde finnas väldigt snart. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=753409#extra

Mitt korta omdöme om datorn och hur jag tänker.

Det som är mest revolutionerande med den är att den har thunderbolt, höghastighetsport som Intel lanserat tidigare och Apple anammat först. Största användningen som jag ser det skulle vara externa grafikkort som förhoppningsvis dyker upp snart. MSI håller på med ett projekt kallat GUS2. Riktigt snabba SSD skulle man kunna ha också.

Den är ruggigt tunn och har någon knapp som fäller ut portarna.

Det jag inte gillar med datorn är att max RAM verkar vara 4 GB (kanske är lite för lite för framtiden?), utfällbara portar tycker jag bara är dumt, korkat och onödigt, hade varit bättre att göra den några mm tjockare från början. Sen har den en 768p-skärm förtfarande. Hade nog kanske funkat bra på en 13.3" men nja vill helst ha 900p. HD4000 kan man dock nog leva med om GUS2 blir lyckat.

Synd med tabbarna för annars verkar datorn riktigt fräck, men jag avstår.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tänkte fråga om det finns en vettig 128GB SSD du kan koppla i just UX32 datorn utan att "ha isär" själva hårddisken?
Har funderat på att köpa just en sådan dator men är lite tveksam då den inte har en dedikerad SSD (Förutom varianten som kostar mellan 11-12000.)
Så tanken är just att uppgradera datorn med en ssd disk. Men hade gärna sparat bekymret med att modifiera ssd-disken för att den ska få plats.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenxii:

Tänkte fråga om det finns en vettig 128GB SSD du kan koppla i just UX32 datorn utan att "ha isär" själva hårddisken?
Har funderat på att köpa just en sådan dator men är lite tveksam då den inte har en dedikerad SSD (Förutom varianten som kostar mellan 11-12000.)
Så tanken är just att uppgradera datorn med en ssd disk. Men hade gärna sparat bekymret med att modifiera ssd-disken för att den ska få plats.

Tacksam för svar!

Väljd en SSD med 7mm's höjd så äre ingen fara. Samsung 830 series te.x http://cdon.se/hemelektronik/samsung_830_series_laptop_128gb_...

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4