Permalänk
Medlem

Synology DS212j NAS hjälp!!

Hej

Jag har nu införskaffat mig en Synology DS212j NAS,men jag har en stort problem och det är att jag sitter med en Thomson TG789vn gateway från telia,jag kan inte förstå hur jag ska öppna portar till så jag kan koppla upp NAS till internet.Jag har försökt och köra guiden på portfoward men det funkar inte,håller på och bli galen här.

Har varit inne på routerns gränssnitt och försöker lägga till portarna där ,och det funkar bra men sen när jag kör portcheck så är inte portarna öppna.

Vad gör jag för fel egentligen?

Har aldrig haft problem innan när man öppnar portar till spel och liknande,men just när det gäller detta är jag helt förvirrad.

Permalänk

Tycker EZ-internet funkade riktigt bra. Var sugen först att pula manuellt med min DS411j men gav upp å körde den istället. Funkade direkt förutom att firmwaren till min router inte fanns med så jag fick nedgradera den

Lycka till!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gidde78:

Hej

Jag har nu införskaffat mig en Synology DS212j NAS,men jag har en stort problem och det är att jag sitter med en Thomson TG789vn gateway från telia,jag kan inte förstå hur jag ska öppna portar till så jag kan koppla upp NAS till internet.Jag har försökt och köra guiden på portfoward men det funkar inte,håller på och bli galen här.

Har varit inne på routerns gränssnitt och försöker lägga till portarna där ,och det funkar bra men sen när jag kör portcheck så är inte portarna öppna.

Vad gör jag för fel egentligen?

Har aldrig haft problem innan när man öppnar portar till spel och liknande,men just när det gäller detta är jag helt förvirrad.

Om du öppnar portar på routern öppnar du dem från Internet till ditt lokala nätverk. Om du ska göra någon form av portscan måste du göra det utifrån för att se att det fungerar.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Hi,

Please call 0044 1908 587422 for the Synology tech team, or use SKYPE to message my colleague - garyking@synology.com

Kine regards

Joanne

Permalänk
Medlem
Skrivet av gidde78:

Hej

Jag har nu införskaffat mig en Synology DS212j NAS,men jag har en stort problem och det är att jag sitter med en Thomson TG789vn gateway från telia,jag kan inte förstå hur jag ska öppna portar till så jag kan koppla upp NAS till internet.Jag har försökt och köra guiden på portfoward men det funkar inte,håller på och bli galen här.

Har varit inne på routerns gränssnitt och försöker lägga till portarna där ,och det funkar bra men sen när jag kör portcheck så är inte portarna öppna.

Vad gör jag för fel egentligen?

Har aldrig haft problem innan när man öppnar portar till spel och liknande,men just när det gäller detta är jag helt förvirrad.

Exakt VAD vill du göra? Det är mycket enklare för alla att ge dig konkreta svar om du förklara ditt problem mer specifikt.

Tänk även på att uttrycka dig korrekt genom att inte klumpa ihop text; använda mellanslag efter punkt och komma. Ju tydligare ditt inlägg blir att läsa desto mindre risk för missförstånd och du får svar snabbare.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Jag har lite frågor om Synology DS212J som kanske någon kan besvara.
Jag funderar på att raida dem men just nu så står det följande "Synology Hybrid RAID SHR, med dataskydd av en hårddisk feltolerans" Betyder det att dem redan är speglade?
Eller måste jag ta bort den och skapa en ny RAID1?