Android-konsolen Ouya drar in storkovan på Kickstarter

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Och vips kan utvecklarna fokusera på att skapa nytt gameplay istället för att maxa på grafiken.

Tanken med OUYA är ju att alla spel till den ska vara gratis, inte att det är en smartphone ombyggd till konsol.

Tänk lite..... Det skulle vara en sak om utvecklingen av grafiken stannade upp något, så att utvecklarna kunde satsa på att skapa nytt gameplay.... Men detta är inte samma sak.... Med dessa specsen kommer du inte kunna göra ett "riktigt" spel utan i-så-fall att dra ner grafiken till N64 grafik... Och nog för att grafik inte är allt, men det finns en gräns....

Du kommer inte se spel av samma kaliber som till andra konsoller, och om det är något nytt gameplay dem kommer på, så är det förmodligen i någon genre som ingen ens spelar på andra konsoller eller något...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cardeci:

Fel. Att konvertera från h.264 till h.264 kräver också att du packar om datan.

Det vill säga, om du har en fil som inte är h.264 Basic profile (rätt normalt) så måste du packa om den till h.264 (från h.264),
det går inte åt mindre CPU, undantaget om entropikodningen är det enda som behöver ändras.

Men det är inte så sannorlikt eftersom standard numera, för att inte tala om hur det kommer se ut om några år, inte går att packa upp på hårdvaran eftersom den inte stödjer 10-bittars färgkanaler eller advanced profile.

Och eftersom det (oftast) är tyngre att packa till h.264 än mpeg4-plain så kommer det att gå åt mer CPU på servern än när du streamar till PS3:an.

Att tro att all H.264 går att packa upp bara för att det står att hårdvaran supportar H.264 är lite som att tro att alla sorters vin är samma sak, eftersom det är vin.

Då får du väl låta bli att köra med obskyra inställningar och hålla dig innanför ramarna. Det finns ju få mediaspelare som klarar konstiga format men de som finns på marknaden verkar fungera fint för de flesta så jag ser faktiskt inte riktigt problemet. Den lär ju fungera lika bra som mediaspelare som vilken annan mediaspelare som helst eller?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Dem är upper i 3.000.000$ snabba puckar sen det här postades.

Dem har även ökat antalet OUYA som utlovas vid 99$ donation från 20k-80K och antalet är nu uppe på nästan 60K, tokigt, 60K OUYA på marknaden är inte illa, väldigt bra start för den då, undrar om dem kan massproducera det antalet med sina fundings.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Lär man kunna använda HKn från denna till t.ex. en nexus 7?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Då får du väl låta bli att köra med obskyra inställningar och hålla dig innanför ramarna. Det finns ju få mediaspelare som klarar konstiga format men de som finns på marknaden verkar fungera fint för de flesta så jag ser faktiskt inte riktigt problemet. Den lär ju fungera lika bra som mediaspelare som vilken annan mediaspelare som helst eller?

Nu är det inte media jag packar efter att jag köpt burken som är problemet, utan redan existerande media.

Och, ja, det är samma problem med alla mediaspelare, vilket är en anledning till att HTPC är popoulärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Tänk lite..... Det skulle vara en sak om utvecklingen av grafiken stannade upp något, så att utvecklarna kunde satsa på att skapa nytt gameplay.... Men detta är inte samma sak.... Med dessa specsen kommer du inte kunna göra ett "riktigt" spel utan i-så-fall att dra ner grafiken till N64 grafik... Och nog för att grafik inte är allt, men det finns en gräns....

Du kommer inte se spel av samma kaliber som till andra konsoller, och om det är något nytt gameplay dem kommer på, så är det förmodligen i någon genre som ingen ens spelar på andra konsoller eller något...

Tror nog att tegra 3 räcker för att driva en hel del intressanta spel, och "riktiga" spel behöver inte vara 3D heller, 2 kan funka rätt långt.

That said(saxat från kickstarter):

"Already Unity is a launch partner."
"Mojang has committed that Minecraft (and their other games) will be on OUYA"
"We’re already talking to folks like InXile, Owlchemy Labs, Semi Secret, Storm8, Spry Fox, Madfinger Games, Trendy Entertainment, Happion Labs, Mojang, Jordan Mechner, and thatgamecompany."

Detta utöver de spel som redan finns på Play.

Hursom så är det frivilligt att skaffa en. Jag har bokat en plus en extra kontroll.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag ser inte charmen med att köpa en konsol vars prestanda ligger under en PS2 och vars toptiteln består av ett mini-game vid namn Angry Birds.

Den kommer säkert vara riktigt bra på spela upp 1080p filmer och köra emulatorer. Men som spelmaskin får nya spel kommer den blekna rätt snabbt med sitt dåliga utbud och enormt dåliga prestanda.

Skrivet av Andreas951:

Helt seriöst. Tror du verkligen att det kommer spruta ut spel till denna maskin? Visst för NES/SNES kommer den säkert fungera bra.
Hackers med muskler, Vilket gym går de på? Har riktigt svårt att se det som gör dig så upphetsad att du måste ta till taskiga bilder och dumförklara de som är skeptiska.

Var snäll och upplys mig med vad det är som gör denna pryl så speciell? Vad har denna som inte en tablet kopplad till TVn kan göra?
Tex en Nexus 7 eller någon av Asus Tegra3 plattor som man kan köpa idag. De har rätt lika hårdvara och kör 4.0. Vad är det som gör Ouya så speciell?

Kommer den ens ha tillgång till Play Store eller kommer den köra en egen market? Mars 2013 är riktigt långt bort och då tiden är inne så har många tappat intresse.

Att ni ska gå o skämmas lite (jag hoppas ni har lite humor) är just för att ni jämför med Ps & Xbox som inte har någonting att sätta emot när det gäller "open mind"
Ni/många verkar missa att den är modbar, du kan byta ut hårdvaran och ändra mjukvaran hur du än vill. Kan du göra det på PS & Xbox?

Och ja!! Det kommer att spruuta (eller rättare sagt, det kommer vattenfall) ut spel!
Och en sak till, PS3 & 360 har några år på nacken. Och Tegra flåsar dom i nacken. Visst det kommer nya konsoler från dom stora snart, men till vilket pris?

Att jämföra Ouya med Sony & Microsoft, då har man verkligen inte fattat vad det handlar om!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Och vips kan utvecklarna fokusera på att skapa nytt gameplay istället för att maxa på grafiken.

Förstår inte hur du får det att gå ihop. Om grafikerna måste jobba hårdare på modellerna för att optimera spelet till den begränsade hårdvaran så får utvecklarna mindre tid till att utveckla spel.

Som om du tex. utvecklar spel till en telefon måste du börja räkna vertexes och försöka bygga fans och strips medans utvecklarna till PC-spel inte behöver göra samma sak.
Det är lättare att göra en snygg modell till BF3 med 6000 polygoner än att göra en snygg modell till ett spel till en mobil telefon med 150 polygoner.

Skrivet av kabex:

Tanken med OUYA är ju att alla spel till den ska vara gratis, inte att det är en smartphone ombyggd till konsol.

Vi har ju tusentals gratisspel på facebook och liknande sidor. Men vill vi verkligen ha mer av den typen av spel?

Jag bryr mig och kvalitet före kvantitet.

Skrivet av skog1s:

Och en sak till, PS3 & 360 har några år på nacken. Och Tegra flåsar dom i nacken. Visst det kommer nya konsoler från dom stora snart, men till vilket pris?

Att jämföra Ouya med Sony & Microsoft, då har man verkligen inte fattat vad det handlar om!

Tegra flåsar PS2 i nacken. Men det är nog några generationer kvar innan Tegra flåsar PS3 i nacken.

Ett beg ps2 med en uppsjö av spel är inte speciellt dyr. Kommer nog bli MYCKET snyggare än majoriteten av alla spel till Ouya.

Att den är öppen betyder inte att det kommer bli bra. Precis som till PC kommer spelutvecklarna satsa på minsta gemensamma nämnare och det är den absolut sämsta hårdvaran.
Se bara här på Swec när GTA IV släpptes. Varje fjortis gick bärsärk när spelet inte flöt på deras dual core CPU och började snacka skit om att spelet inte var bra optimerat.
Sedan jämför det med Diablo 3 som är optimerat för datorsystem från 2008.

Så nej jag har inte fattat vad det handlar om. Jag ser ingen mening med att ha det här systemet mer än som en billig mediastation för filmer, internet, facebook och musik.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Så nej jag har inte fattat vad det handlar om. Jag ser ingen mening med att ha det här systemet mer än som en billig mediastation för filmer, internet, facebook och musik.

....exakt vad 80% av befolkningen vill använda sina prylar till.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Håller inte alls med. Det är enkelt att göra ett någrlunda snyggt spel när du inte har en massa begränsningar på hårdvaran. Nu måste verkligen alla grafiker jobba och räkna vertexes på varje 3d modell bara för att spara in prestanda och fortfarande få spelet att vara snyggt.

I och för sig.

Permalänk

Så dom vill göra en PC fast som en konsol? I don't understand

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk

Hugaligen! De verkligen satsat allt på att göra konsolen så "politiskt korrekt" som möjligt. Här finns allt som tilltalar open-source, minecraft och hacker-generationen. De trycker på alla rätta knappar och det gör det hela suspect. Projektbeskrivningen på kickstarer är dynga - så insmickrande och sliskigt nostalgiskt att jag mår illa!

Här har vi en godbit: "You can create the next big title in your bedroom – just like the good old days!"

Herrejösses.....

Här finns ingenting av den bakåtlutade, avslappnande stil och den autentiska entusiasm som Double-Fine visade i sitt projekt.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Skrivet av Hevin:

Jag är inte ett proffs på detta precis.... men jag är ganska säker på att Tegra 3 inte kommer klara dem flesta Xbox 360/PS3 spelen.... inte de spelen jag spelar i-alla-fall.... Jag spelar ju Fifa, och det är möjligt att den skulle kunna klara det hyffsat.... (Fifa kanske drar mer än jag tror?) Men det är väll det ända du, och ett fotbolls spel kommer ingen att kunna göra bättre eller i närheten av EA....

Jag menar inte att denna konsoller inte kommer bli bra, för det kan den bli... Men den kommer inte konkurrera med de andra konsollerna, och det ska dem inte försöka göra heller, då kommer de gå i konkurs.... De ska ligga på den där billiga platsen och hålla sig till gratis/billiga spel som är roliga men inte i samma klass som andra konsollspel....

Jag håller helt och fullt med. Jag tror inte själva idén är att stjäla prestandatronen. De spel som kommer bli populära är nog mer spel i form av ps1 och ps2 spel (vilket jag personligen tycker räcker fullgott för de pengarna). Läste någon gammal debatt om att spel inte spelar på lika mycket hjärta och hjärna som de gjorde en gång i tiden, och till viss del så kan jag hålla med. Ni som har lirat zelda till snes eller resident evil till ps1,2, cilent hill.... Eller varför inte rock N roll racing från sega (det var tider det). Sjukt smidigt om de gör bra portningar av gamla klassiker och säljer dem för 10 spänn styck. Detta med en sofistikerad kontroll kan nog räcka till för att en hyfsat stor publik skulle vara intresserade.

Skrivet av Hevin:

^Precis....

Och det är för nuvarande generation... Snart kommer nästa generation, och då kommer Sony, Microsoft och Nintendo sälja otroligt mycket, och det kan hända att denna konsollen helt och hållet försvinner från allas tankar.... De valde en lite dålig tid att släppa konsoller (nästa år...)

Undrar vad dessa bestar kommer att kosta vid lansering. Kommer inte ihåg vad ps3 kostade vid lansering (6k?), de nya kommer väl ligga med en 25% i påslag även där. Personligen så kommer jag nog roffa åt mig en av de konsolerna i framtiden ändå eftersom det är bra gött att slänga sig i soffan framför projen en kväll i vardagsrummet istället för att sitta vid "gamingstationen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memento mori:

Hugaligen! De verkligen satsat allt på att göra konsolen så "politiskt korrekt" som möjligt. Här finns allt som tilltalar open-source, minecraft och hacker-generationen. De trycker på alla rätta knappar och det gör det hela suspect. Projektbeskrivningen på kickstarer är dynga - så insmickrande och sliskigt nostalgiskt att jag mår illa!

Här har vi en godbit: "You can create the next big title in your bedroom – just like the good old days!"

Herrejösses.....

Här finns ingenting av den bakåtlutade, avslappnande stil och den autentiska entusiasm som Double-Fine visade i sitt projekt.

Med den bitska komentaren ser jag gärna dig förklara vad som gjorde Double-Fine bättre. Känner mig lite lurad av att jag köpte allt med hull och hår när jag äntligen såg hur Sony och Microsoft potentiellt får svettas lite över sina trångsynta moves dom gjort hittils.

Permalänk
Skrivet av emildooooo:

Så dom vill göra en PC fast som en konsol? I don't understand

Dom vill göra en konsol som har samma frihet som en PC. Skillnaden är att hårdvaran kommer vara förutbestämd vilket gör att utvecklare kan optimera mjukvaran för just den specifika hårdvaran som finns på konsolen vilket leder till en mycket bättre optimering (som alla andra konsoler idag). Men till skillnad från Sony och Microsoft vill de hålla plattformen öppen så att alla har möjlighet att utveckla till den (likt PC plattformen).

Permalänk
Medlem

hade föredragit linux med tanke på att steam är på g till linux, men grym produkt om den inte kostar för mycket dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Dom vill göra en konsol som har samma frihet som en PC. Skillnaden är att hårdvaran kommer vara förutbestämd vilket gör att utvecklare kan optimera mjukvaran för just den specifika hårdvaran som finns på konsolen vilket leder till en mycket bättre optimering (som alla andra konsoler idag). Men till skillnad från Sony och Microsoft vill de hålla plattformen öppen så att alla har möjlighet att utveckla till den (likt PC plattformen).

man kan väl rimligtvis då säga att det då även borde gå att spela på en pc istället för deras hårdvara.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av jsf:

hade föredragit linux med tanke på att steam är på g till linux, men grym produkt om den inte kostar för mycket dvs.

Steam finns till android, redan

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Om inte konsollen slår igenom hoppas jag man kan köpa handkontrollen separat, för den var snygg!

Permalänk
Medlem

argh, folk fattar inte open source. Ni tror inte det kommer spel etc. Förfan kolla halvdöda alldrig klara OpenPandora som tog bara 3 år för lång tid att skapa och har producerat vadå 1K av närmare 8 tusen förbokade? Varav 4k av dem bliv förbokade med pengar i förskott för 3 årsen av bla mig.
En uppsjö med egenutvecklade spel av communitiet och extremt mycket portat, allt från emulatorer till spel till program. Med en pytteliten användarbas.

Det är en non proffit community driven produkt som har tatt på tok för lång tid att utveckla.
Vi snackar en minilaptop i storlek av Nintendo DS med spelknappar och fullt qwerty för FYRA TUSEN KRONOR.
Kan den säljas kan den här konsollen sälja som smör med tanke på priset.

Vad gör att vi som har Open Pandora utvecklar för den?

DEN ÄR OPEN SOURCE. Handhållen dator. Nu kommer en konsoll, det blir inte som en telefon utan mer lockar för talangfulla kodare att porta till den då det blir för en TV med riktig handkontroll.

Underskatta inte kodknackare där ute. det första jag skall göra när den här dyker upp är att porta Ångström linux till den och ha dualboot så har jag en HTPC som är rolig att leka med.

Sluta vara så instängda och se utanför eran bubbla, att ni inte förstår hur starkt saker med open source kan slå.

Dem har snart fått ihop 4 miljoner dollar och det ser ni inte som stort intresse för den? Jag menar närmare 60K konsoller skall ut på marknaden efter kickstarter.
Underskatta inte community runt open source, detta kommer inte bli en killer av moderna konsoller, men fan vad det kommer slå på rätt ställe istället.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

argh, folk fattar inte open source. Ni tror inte det kommer spel etc. Förfan kolla halvdöda alldrig klara OpenPandora som tog bara 3 år för lång tid att skapa och har producerat vadå 1K av närmare 8 tusen förbokade? Varav 4k av dem bliv förbokade med pengar i förskott för 3 årsen av bla mig.
En uppsjö med egenutvecklade spel av communitiet och extremt mycket portat, allt från emulatorer till spel till program. Med en pytteliten användarbas.

Det är en non proffit community driven produkt som har tatt på tok för lång tid att utveckla.
Vi snackar en minilaptop i storlek av Nintendo DS med spelknappar och fullt qwerty för FYRA TUSEN KRONOR.
Kan den säljas kan den här konsollen sälja som smör med tanke på priset.

Vad gör att vi som har Open Pandora utvecklar för den?

DEN ÄR OPEN SOURCE. Handhållen dator. Nu kommer en konsoll, det blir inte som en telefon utan mer lockar för talangfulla kodare att porta till den då det blir för en TV med riktig handkontroll.

Underskatta inte kodknackare där ute. det första jag skall göra när den här dyker upp är att porta Ångström linux till den och ha dualboot så har jag en HTPC som är rolig att leka med.

Sluta vara så instängda och se utanför eran bubbla, att ni inte förstår hur starkt saker med open source kan slå.

Dem har snart fått ihop 4 miljoner dollar och det ser ni inte som stort intresse för den? Jag menar närmare 60K konsoller skall ut på marknaden efter kickstarter.
Underskatta inte community runt open source, detta kommer inte bli en killer av moderna konsoller, men fan vad det kommer slå på rätt ställe istället.

Kunde inte sagt det bättre själv. Sen ett påstående som de flesta verkar ha feltolkat är att allt ska vara gratis. Det står klart och tydligt: "All the games on it will be free, at least to try." Det betyder inte att det bara kommer att släppas Facebookgames ala pay to win. Det kommer säkerligen släppas en hel drös av sånt men långt ifrån alla kommer se ut så. Spelen kommer att behöva vara billigare än tex ett nytt spel till Xbox men det kommer inte vara något problem när inga licenskostnader finns och med endast internet som distributionskanal.

Dessutom, finns det en standardiserad hårdvara för utvecklare att optimera sina spel mot kommer spelen fungera/se betydligt bättre ut än vad Androidspel gör idag. Därav blir påståendet "Meh, min Tegra 3-platta är sämst, därför kommer denna bli sämst" irrelevant. Man kan jämföra IOS mot Android i utvecklingssyfte här. De som utvecklar till IOS har betydligt lättare att optimera sina program/spel pga utbudet av apparater som kör IOS är betydligt mindre än apparater som kör android.

Tänk er: http://www.youtube.com/watch?v=lBl-goBrWno Fast bättre.

Jag kommer definitivt köpa en konsol när de släpps, om de inte chockhöjer priset dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Jag tror ni missar poängen lite, behöver man en MHL adapter till OUYA? NEJ

Alltså kostar det nästan lika mkt att "konvertaera" HOX till denna typ av konsoll som det faktist kostar att köpa hela konsollen

Jag uppfattade inte riktigt vad du ville säga, men som svar på kostaden skulle jag säga att utvecklingskostaden för adaptrar är väldigt låg. Man lägger oftast väldigt mycket påslag på adaptrar eftersom det är nåt man behöver. Prispressen sker oftast på utrustningen där konkurensen är hårdare.
Med det vill jag säga att det inte är helt omöjligt att en sån adapter medföljer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

149$ så fick man en extra dosa! Kan bli riktigt kul med en sån här konsol =D

Permalänk

Vad kommer dem göra av extra donationerna? dem ville ha 950 000$ och närmar sig 4 000 000$ och det är dag 2 utav 30

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Vad kommer dem göra av extra donationerna? dem ville ha 950 000$ och närmar sig 4 000 000$ och det är dag 2 utav 30

Det är inte donationer, det är beställningar. Visst gör de någon form av profit på varje beställning. De kommer dessutom ge stöd till en del olika spelstudios som tänker släppa spel till konsolen. De är själva tagna av den extremem stormen av backers och vet inte riktigt vad se ska göra av "överflödet".

Du kan se reaktionen här:
http://www.kickstarter.com/projects/ouya/ouya-a-new-kind-of-v...

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Jag uppfattade inte riktigt vad du ville säga, men som svar på kostaden skulle jag säga att utvecklingskostaden för adaptrar är väldigt låg. Man lägger oftast väldigt mycket påslag på adaptrar eftersom det är nåt man behöver. Prispressen sker oftast på utrustningen där konkurensen är hårdare.
Med det vill jag säga att det inte är helt omöjligt att en sån adapter medföljer.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart kan det komma att medfölja i framtiden, nu var det dock en specifik modell som diskuterades där det ej medföljer

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Har precis "donerat" 119 dollar för ett ex. eftersom alla program skapade för android kommer funka på den är det ett solklart köp. Mediaspelare, twitch tv, spel, play kanaler mm. för 835 spänn??? sjukt värt iaf. Ända då liga är att man måste vänta tills mars 2013

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Kan detta betyda ett lyft för linux som spelplattform? Android är väl baserat på det?

Oavsett, så har jag drömt om ett sådant här projekt sedan säkert 10 år tillbaka

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Som utvecklare/spelutvecklare måste jag säga att denna möjligheten är fan fantastiskt. Jag bryr mig dessutom inte heller hur stor marknaden kommer att för denna. Om marknaden inte kommer att bli stor, så kommer detta bli en konsol indies emellan (förutom alla som vill modda den). Och tanken på det community som kan växa fram och alla intressanta spelidéer jag kommer att få testa är helt underbar. Saken är ju den att detta är ett slutet system vad det gäller hårdvaran. Att prestandan är låg gör mer att man kan lägga större tid på gameplay och inte behöver oroa sig lika mycket för modellernade och grafik. Och så snackar jag utifrån erfarenhet.

Oavsett vilken storlek spelet har och vilken platform det riktar sig till så kommer man alltid behöva räkna polygoner. En tidigare har sagt att sånt behöver man inte göra på PC och det stämmer inte alls. Där är behöver ännu större än vad det kommer att vara för denna konsolen, för man vill täcka in så stor del av marknaden som möjligt. Low detail, andra shaders, etc, etc. Där måste man lägga manken till, precis som om man skulle göra en app till en annan fragmenterad platform som t.ex android-telefoner. iOS är också fragmenterad, inte i versionen av operativet, men i hårdvaran bakom. Så kommer också OUYA att bli om det kommer en version 2 senare.

XB360 och PS3 behöver man däremot inte jobba lika mycket med polygonräkning eftersom hårdvaran är känd och alla konsoler har samma prestanda. Precis som OUYA. Dock då är tanken med OUYA att det skall vara gratis/free-to-play/demo, men det kommer vara väldigt mycket upp till de som utvecklar till den.

Detta gör att OUYA:n kommer bli behaglig att utveckla till. Speciellt eftersom alla får tillgång till att visa sina idéer. Och förhoppningsvis inte lika otillgängligt som det är på xbox live indie games. Konsolen är till för att lyfta fram indies och det är så fruktansvärt många indies där ute idag. Så många, med så många idéer. Att släppa en sådan här konsol kommer kanske att möjligöra att ännu fler indies fortsätter och blir bättre och bättre på det som de gör, för det tar tid, och resultatet av dessa personer kommer att slå igenom överallt.

Så detta är ingen utmanare, detta är inte "ännu en konsol". Detta är en potential.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Tryck i hårdvara så den kan stå sig mot kommande konsoler och få med några stora spelutvecklare så bör dom ha en bra chans att röra om lite i grytan men dom måste mer eller mindre kunna erbjuda alla exklusiva titlar asap annars så är det nog kört ganska snabbt.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |