Starcraft 2 Arcade Beta.

Permalänk

Starcraft 2 Arcade Beta.

Är det någon här som har provat betan? Upptäckte det först idag. Vet lite sent men men.

Det ser ju riktigt bra ut nu! Jämfört med det UI vi har nu mot detta. Väldigt stor skillnad. Snyggare är det också! Nu lirar ju jag framförallt SC2 och inte några moddar, men för dom som gör det så är ju detta mycket bättre än det vi har nu.

http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/5271506462

http://www.youtube.com/watch?v=atmrsnBoAw4

Anti aliasing kommer implementeras, för dom som har bra datorer bl a.

Dock är det ingen som vet när det släpps men det verkar vara en stor patch.

Permalänk
Entusiast

Hoppas patchen kommer snart! Anti Aliasing tackar jag fan inte nej till, inte heller UI ändringarna till Battle.net. Ser trevligt ut, längesen det kom en såpass stor patch.

edit: Här är lite nyare information om patchen med ändringar som inte finns i tråden länkat i OP:
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=3553...

Tex

Citat:

It is no longer possible to queue up multiple build commands using a single Drone.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Jo taggad är man allt. UI:et har varit bland det sämsta jag har använt och sett någonsin, så minsta lilla dom ändrar kommer alltid vara bättre.

Jag kommer vara mycket nöjd när det släpps.

Permalänk
Medlem

jag har pillat runt lite, eller snarare spelat två eller tre matcher typ. så tyvärr kan jag inte bidraga med så mycket erfarenheter .

Permalänk
Medlem

Gött! behövs verkligen

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Tisdag då händer det! Tror det blir onsdag natt för oss?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kadjoopplo:

Tisdag då händer det! Tror det blir onsdag natt för oss?

Hoppas den kommer då iaf och det inte dröjer en vecka till!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Synd bara att det tog över två år innan de fixade custom games systemet.

Permalänk

Någon som vet ifall det blir balance changes i 1.5 också eller om det bara är UI:t som fixas?

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

inga balance changes alls.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Entusiast

Har spelat 1.5 nu lite på US servern, dock offline mot AI då den fortf är nere. Anti Aliasing och nya creepen(minimap) ser riktigt bra ut.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Har spelat 1.5 nu lite på US servern, dock offline mot AI då den fortf är nere. Anti Aliasing och nya creepen(minimap) ser riktigt bra ut.

Härligt att höra. Hur flyter det då dom har gjort en det förbättringar av motorn och minneshanteringen?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kadjoopplo:

Härligt att höra. Hur flyter det då dom har gjort en det förbättringar av motorn och minneshanteringen?

Flyter på bra, jag ligger fortf på samma FPS men med tillagd anti aliasing. (cappad på 58 i variables.txt)

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nya foggen, creepet osv får tummen upp. Menyerna känns lite grötiga dock, men man vänjer sig antagligen.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Nya foggen, creepet osv får tummen upp. Menyerna känns lite grötiga dock, men man vänjer sig antagligen.

Samma här. Ser mjukare ut med AA. Fogen håller jag med om, mycket bättre. Gillar det som tusan. Menyerna tycker jag funkar bra dock.