TES V Skyrim: Dawnguard ute nu

Permalänk
Melding Plague

TES V Skyrim: Dawnguard ute nu

Den som kan tänka sig ett nytt äventyr i The Elder Scrolls kan nu ladda hem den första officiella expansionen till storsäljaren Skyrim även för PC/Windows.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Skyrim har inget endgame, bara meningslöst pricka av "uppdrag", tror inte detta kommer göra stor skillnad.

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem

jag tror att hela världen har tröttnat på skyrim vid det här laget.

Permalänk
Medlem

Buggigt som fan, inte värt 200kr.

Permalänk
Medlem

Man kan lika gärna använda mods om man vill ha fler uppdrag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

I used to play Skyrim, but then I took a break.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Inaktiv

Spelar folk verkligen fortfarande det här spelet? :/

Permalänk
Medlem

Värst vad alla var negativa här då :< själv tycker jag det är kul att få extra innehåll, både dlc och moddar.

Synd bara att man sitter ute i en båt i två veckor till ....

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem

Problemet med såna här DLCs är att jag hinner alltid tröttna på spelet innan dem kommer ut... :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

I used to play Skyrim, but then I took a break.

... to your knee, right?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande Skyrim och har spelat igenom det vid 2 tillfällen.
Jag tycker det är ett väldigt bra och vackert spel som hade varit så fruktansvärt mycket bättre om det inte vore för alla buggar som man blir komplett galen på ibland, beroende på vad det är för bugg.

Det är tur att det finns mods som kan förhöja upplevelsen i Skyrim flera gånger om.

Dawnguard köpes.... nuuuuu.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Jag älskar det här spelet och kommer absolut skaffa dawnguard. Kanske inte den här månaden. Men iaf nästa lön

Permalänk
Avstängd

I used to be Achilles in Skyrim but then i took an Arrow to the Heel.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Kommer självklart att köpa, då jag älskar TES och ger gärna extra slantar till Bethesda. Hehe.

Kan inte påstå att jag är speciellt sugen på just denna expansion, då jag personligen anser vampyrism vara så mycket oinspirerande tråk det bara kan bli (ok, stryk det, zombies är ännu värre), men jag köper den ändå. Följer väl med lite andra nyheter förutom vampyrtramset om inte annat.

FTR så har jag kört igenom nära nog allt som finns i Skyrim med tre olika karaktärer, närmare 700 timmar totalt spelande, så liiiiiiite less är jag allt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Hedersmedlem

Vad trevligt, det kommer sambon att gilla.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

FTR så har jag kört igenom nära nog allt som finns i Skyrim med tre olika karaktärer, närmare 700 timmar totalt spelande, så liiiiiiite less är jag allt.

Mmm, jag känner även jag att jag täckt av det mesta efter ca 250 timmar fördelat över två karaktärer... Rätt trött på spelet nu faktiskt, och jag tror inte jag kommer köpa några DLC:er alls. Kan väl hålla med om att vampyrer är lite trista också.

Jag kan inte påstå att jag är så sugen på DLC:er alls till den här sortens spel heller: det blir lite krystat att klämma in nya saker som plötsligt ska dyka upp från ingenstans i en värld man redan rumstrerat runt i en bra stund redan. Jag vill ha ett färdigt paket och sen spela genom det, och det har jag fått, så nu kan jag blunda för resten

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag kan inte påstå att jag är så sugen på DLC:er alls till den här sortens spel heller: det blir lite krystat att klämma in nya saker som plötsligt ska dyka upp från ingenstans i en värld man redan rumstrerat runt i en bra stund redan. Jag vill ha ett färdigt paket och sen spela genom det, och det har jag fått, så nu kan jag blunda för resten

Jo, rent principiellt håller jag med. Fast det finns ju undantag, som Shivering Isles till Oblivion. Jag hoppas på en sådan, men räknar med att få vänta några år.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Kom ut i perfekt time'ing, satt på ett LAN inatt och sedan såg jag det här. Skyrim all night long <3

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultra94:

jag tror att hela världen har tröttnat på skyrim vid det här laget.

Jo jag håller med. Känns uttjatat med så många hundratals timmar man har spelat skyrim sen rätt så buggigt i vissa delar.
Sen kommer tillägget väldigt sent så man har tappat lusten.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Finns dom som fortfarande spelar

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem

Överlag tyckte jag Skyrim var ett bra spel, Så detta måste införskaffas.

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Död åt DLC.

P.S Harkon -> House of The Harkonen?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Helgen är räddad!

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd

Spelade till lvl 42 utan att klara mainquestet (som var tråkigt) och spelet är lite för repetitivt att orka clerara allting, vilket jag hade som intention.

Blir eventuellt införskaffande senare.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Välkommet, hade glömt att det skulle släppas något

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk

Gött som fan, hade börjat tröttna på skyrim men får dra igång och spela igen i samband med detta :D.

Permalänk
Medlem

seriöst, 200 spänn för att kunna bli en vampire lord och en medioker handling och crossbows...

Permalänk
Medlem

Fett med dyrt, vänta en vecka eller två å köp det för halva eller mindre...

Permalänk
Medlem

undrar hur många pirater som fick en "anledning" att inte betala för det då dom släppte det till pc 1 månad senare änn.. vad var det xbox?

är nog fler som köper det om dom släpper till alla platformar samtidigt :/

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Kanske läge att faktiskt klara av Skyrim för mig innan jag köper expansionen. Har 3 karaktärer i lvl 40-60, men har inte gitit/orkat/velat spela klart än.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.