Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragganof:

Nice, ær det stor skillnad på dom? man har alltid bara køpt flaggpunschen automatisk av nån anledning.

Jodå, det är skillnad. Exakt hur stor skillnaden är kommer förmodligen att utredas i en framtida punschprovning. Jag ska bara ta mig för att beställa de punschsorter som jag inte har och som är i beställningssortimentet också.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Logitech g300, störtnöjd!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Har äntligen en dator som klarar av bf3 så var ju ett givet köp
678kr från cdon.

Permalänk
Medlem

Vart en rätt dålig bild... men ändå:

KFA2 GTX680 OC x2

Permalänk
Medlem

Antar att mjukvara räknas. Köpte Corel Paintshop Pro X4 nyligen. Brukar vänta till de släppt ett par service pack och priset gått ner. Hade en tidigare version och tänkte köpa senaste som uppgradering om den fanns för hyfsat pris. Kollade på Corel.com och där fanns en uppgradering av grundversionen för 490SEK. Ickeuppgraderingsversionen kostade 679. Hmpf. Kollade på Dustin och där fanns ny boxad grundversion för 590. Googlade lite efter eventuella deals, och hitta några men när jag kom till Corel så var det samma svenska pris igen och ingen kupongkod fungerade. Sen fick jag en ide och provade byta land på Corels hemsida till USA. Under deals fanns helt plötsligt PSP X4 Ultimate för $29.99. Provade köpa, och det gick bra, med säljskatt pålagd så drog de 259 SEK från kortet.

PSP fungerar bra för mig eftersom jag inte har Photoshop-krav på mina enkla bildredigeringar. Har kört GIMP och det är ok, men lite o-optat för Windows.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Antar att mjukvara räknas. Köpte Corel Paintshop Pro X4 nyligen. Brukar vänta till de släppt ett par service pack och priset gått ner. Hade en tidigare version och tänkte köpa senaste som uppgradering om den fanns för hyfsat pris. Kollade på Corel.com och där fanns en uppgradering av grundversionen för 490SEK. Ickeuppgraderingsversionen kostade 679. Hmpf. Kollade på Dustin och där fanns ny boxad grundversion för 590. Googlade lite efter eventuella deals, och hitta några men när jag kom till Corel så var det samma svenska pris igen och ingen kupongkod fungerade. Sen fick jag en ide och provade byta land på Corels hemsida till USA. Under deals fanns helt plötsligt PSP X4 Ultimate för $29.99. Provade köpa, och det gick bra, med säljskatt pålagd så drog de 259 SEK från kortet.

http://www.abload.de/img/pspx4_rytlock3fsjo.jpg

PSP fungerar bra för mig eftersom jag inte har Photoshop-krav på mina enkla bildredigeringar. Har kört GIMP och det är ok, men lite o-optat för Windows.

Stiligt. Är Paintshop Pro ett liknande verktyg som Photoshop fast mindre omfattande eller vad är skillnaden?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Stiligt. Är Paintshop Pro ett liknande verktyg som Photoshop fast mindre omfattande eller vad är skillnaden?

Ja, det är inte professionellt som Photoshop är, utan tänkt till hemanvändare och lite enklare bildredigering. Det finns bra gratisverktyg som GIMP och Paint.net, men när detta bara kostade cirka 260:- tycker jag det är värt pengarna. Vill inte lägga ut 700 som orignalpriset var (dvs ungefär samma pris som Adobes produkt tänkt för samma grupp användare, Photoshop Elements).

Permalänk
Medlem

Counter Strike: Global Offensive (Preorder'd)
Samt ett par Torx mejslar.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naruto:

Counter Strike: Global Offensive (Preorder'd)
Samt ett par Torx mejslar.

Och bilderna är?......

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Efter som Nexus 7 inte var så bra som jag trodde så blev det en Galaxy Tab 7.7

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Och bilderna är?......

CS:GO har inte kommit ut än.. Bilderna på mejslarna kommer upp snart.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

En tavla att pryda lägenheten med specialbeställd av en vän

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet för min del.
Blev leds och beställde en ssd till gamla bettan för att få iaf lite mer speed.
Sen blev det en nas + 4TB lagring efter det.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av DasBoot_swe:

Efter som Nexus 7 inte var så bra som jag trodde så blev det en Galaxy Tab 7.7
http://farm8.staticflickr.com/7256/7766325320_a63120fe09_c.jp...

Vad är det som gjorde att det blev en tab 7.7 istället för en nexus? Är nämligen i samma situtation och vill ha något jag kan använda i bilen som navigator och film tittande.

Permalänk
Skrivet av OnlyCasanova:

Vad är det som gjorde att det blev en tab 7.7 istället för en nexus? Är nämligen i samma situtation och vill ha något jag kan använda i bilen som navigator och film tittande.

Skärmen är det som störde mig mest, kändes som jag hade en ny kina tablet. Kontrasten kändes helt fel på både svart vitt och färger. Upplevde ett flimmer på skärmen, samt att svart text på ljusbakgrund blev suddigt. Efter att ha ägt en galaxy s2 så var detta tillräcklig för att jag skulle byta till en 7.7. Jag hade tur och slapp en buktande skärm, men många verkar ha haft problem med att den inte är i hop skruvad ordentligt.

Galaxy tab 7.7 känns mycket mera premium i hela bygget och skärmen är kanon. Saknar dock ics, ska dock komma när som bara samsung sverige som är sega på att lägga upp den i kies.

Plus för tab 7.7 är ju sd-kortplatsen och 3g. Ingen dealbraker men när jag upplevde skärmen så dålig så var bytet självklart. Visst 2000:- dyrare, men enligt mig värt pengarna alla gånger.

Kan man dock leva med att skärmen är lite sämre så är det mycket bang for the buck med nexus 7.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Ett par Sparco racingskor bara för de är så snygga.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Vad är det som gjorde att det blev en tab 7.7 istället för en nexus? Är nämligen i samma situtation och vill ha något jag kan använda i bilen som navigator och film tittande.

Nexus saknar 3g = ingen A GPS vilket är mysigt att ha ilband.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av DasBoot_swe:

Efter som Nexus 7 inte var så bra som jag trodde så blev det en Galaxy Tab 7.7
http://farm8.staticflickr.com/7256/7766325320_a63120fe09_c.jp...

Är det nya Tab 2 7.7 eller äldre 7.7?
I vilket fall,hur trevlig är den? Värd att köpa även fast den inte har ett tgtbord?

Permalänk
Medlem

lite saker som jag har köpt på sitonde

en liten katt

lite saker från biltema

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Är det nya Tab 2 7.7 eller äldre 7.7?
I vilket fall,hur trevlig är den? Värd att köpa även fast den inte har ett tgtbord?

Vad jag vet så finns det bara två tab 7.7 en med 3g & wifi och en enbart med wifi.

Den har i alla fall 1.4 GHz dual-core ARM Cortex-A9 SoC processor Samsung Exynos 4210 och mail 400 gpu.

10" och 7" versionerna av galaxy tab finns dock i en "tab 2" version....

Den fixar 1080p .mkv filmer från sd-kort & över nätverket utan problem i alla fall...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av DasBoot_swe:

Vad jag vet så finns det bara två tab 7.7 en med 3g & wifi och en enbart med wifi.

Den har i alla fall 1.4 GHz dual-core ARM Cortex-A9 SoC processor Samsung Exynos 4210 och mail 400 gpu.

10" och 7" versionerna av galaxy tab finns dock i en "tab 2" version....

Den fixar 1080p .mkv filmer från sd-kort & över nätverket utan problem i alla fall...

jaha då kanske det var 7" man såg två av^^

Låter intressant, just nu lutar det ju åt just den modellen, eller om man ska sikta in sig på 10"?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

jaha då kanske det var 7" man såg två av^^

Låter intressant, just nu lutar det ju åt just den modellen, eller om man ska sikta in sig på 10"?

10" var för stort för mig, då kan jag lika gärna ha min laptop. 7.7 eller 8.9" är mer lagom. Det är bara vad jag tycker..;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av DasBoot_swe:

10" var för stort för mig, då kan jag lika gärna ha min laptop. 7.7 eller 8.9" är mer lagom. Det är bara vad jag tycker..;)

Ungefär så resonerar man själv, dock har man en S3:a med 4.8" skärm så steget till 7.7 är ganska litet medans tjejens iPad 3 är på 10" och känns helt OK med den storleken. Få se vad man gör, man lär väl inte bli besviken kanske.

Står i val å kval om man ska köpa en, vore fint om man kunde ha tangentbord till den like Transformer Prime men Samsungen är snyggare och har 3G (Samt kunna ringa med....)

Permalänk
Skrivet av Naruto:

CS:GO har inte kommit ut än..

Köper man det får man väl tillgång till betan ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av linsjb:

Senaste inköpet för min del.
Blev leds och beställde en ssd till gamla bettan för att få iaf lite mer speed.
Sen blev det en nas + 4TB lagring efter det.

http://i645.photobucket.com/albums/uu172/xion_921/DSC_7029.jp...

Ledsen att säga det men du kommer få problem...

Jag har nästan ständiga bekymmer med min, just nu ska den göra en resync mellan diskarna och så hänger den sig mitt under tiden och vägrar reagera på något.
Lösningen blir att dra ut sladden och samma problem uppstår igen, tills man har tur och det fungerar

Permalänk
Skrivet av Agonotheta:

Ledsen att säga det men du kommer få problem...

Jag har nästan ständiga bekymmer med min, just nu ska den göra en resync mellan diskarna och så hänger den sig mitt under tiden och vägrar reagera på något.
Lösningen blir att dra ut sladden och samma problem uppstår igen, tills man har tur och det fungerar

Sen när dens hårdvara går sönder så har de en v2 och då kan du inte återskapa din data...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

specialized demo 8 med Mavic deemaxhjul
RockShox Pike 454, ställbar gaffel till hardtailen

Edit: en Benchmade 890 torrent anlände också :>

Permalänk
Medlem

En 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 8GB 1333Mhz RAM och ett 16GB USB-minne (99:-) från SanDisk. Lite uppdatering till min MBP tänkte jag.

Permalänk
Medlem

Ja, jag vet att jag börjar bli tjatig med mina teckningar. Ni får ha överseende med det. Men jag vara bara tvungen att låta trycka upp ett par i A3 och ett i A4 format för att se hur dom olika motiven tog sig i dom olika formaten.

Det här är ändå mitt senaste inköp. Därför jag lägger upp dom.

Så dom här två är så pinnfärska som dom bara kan bli. Direkt från tryckeriet. Ja, mer eller mindre.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10