Permalänk

problem med internet

Hej alla behöver hjälp nu när något väldigt skumt har hänt här hemma. Började igår, käglor satt ox h spelade och helt plötsligt dog allting förutom Skype. Jag kunde inte komma ut på nätet men jag kunde snacka på Skype och chatta på Skype. Det är samma på alla datorer och jag har provat att starta om datorerna routern och trådlösa modemet men deär fortfarande samma problem. Har full anslutning
till internet på alla datorer. Jag har försökt pinga en adress men fick inget svar. Väldigt tacksam för hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingbjörn:

Hej alla behöver hjälp nu när något väldigt skumt har hänt här hemma. Började igår, käglor satt ox h spelade och helt plötsligt dog allting förutom Skype. Jag kunde inte komma ut på nätet men jag kunde snacka på Skype och chatta på Skype. Det är samma på alla datorer och jag har provat att starta om datorerna routern och trådlösa modemet men deär fortfarande samma problem. Har full anslutning
till internet på alla datorer. Jag har försökt pinga en adress men fick inget svar. Väldigt tacksam för hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är ingen expert (läs inte ens nära) men det låter som ett DNS-problem. Skype kan fungerar då det kör med IP-adresser men det mesta kör via DNS. Ring leverantören.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

Okej ingen som vet hur man fixar dna problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

testa open dns se i fall det hjälper eller ställ om till googles 8.8.8.8 secondary 8.8.4.4

Permalänk

Tack men det börja funka nu helt plötsligt måste vara något med Telia

Skickades från m.sweclockers.com