Permalänk

Power-DVD 12

Håller på att testa lite programvaror på min laptop och liksom kollar av om tekniken är helt mogen för att skaffa en HTPC. Har laddat ner trialversionen av PowerDVD 12 Ultra, har lyckats få igång alla ljudformat till och med HD-ljuden. Har dock ett problem, har ett antal testfilmer i HD och när jag kört en och ska spela upp nästa så får jag inte längre bitstreamat ljud från laptopen. Går jag då in och kollar inställningarna har PowerDVD ändrat till "PCM-decoded by PowerDVD" eller något i den stilen. Jag får alltså ändra tillbaka att förstärkaren ska avkoda ljudet varje gång jag har kört ett filmklipp. NOK!

Har detta något att göra med att det är en TRIAL-VERSION? någon annan som har problemet?

Laptopen är uppdaterad med senaste catalyst och grafikkortet är av typ ATI HD5470 Mobility. Förstärkaren är en Pioneer LX-71.

MVH

JONTRE

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför du kör Power DVD ? Klarar inte VLC eller liknande av HD-Ljud?

Permalänk
Skrivet av Adam901:

Får man fråga varför du kör Power DVD ? Klarar inte VLC eller liknande av HD-Ljud?

jo det gör den men inte blu-ray skivor med DRM.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

klippen jag har är av typen .m2ts, vissa klipp tar inte VLC. Verkar fungera i PowerDVD, men som sagt inställningen som ändrar sig är lite irriterande. PowerDVD verkar vara en trevlig spelare överlag? Kostar visserligen en slant och köpa den sen, men då vill det till att program börja fungera till 100%

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk

Testa annars TotalMedia Theatre 5 som är motsvarigheten till Power dvd och som jag själv tycker fungerar bättre.

http://www.arcsoft.com/totalmedia-theatre/

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).