Lösning för att testa moderkort/cpu/ram snabt utan att installera windows

Permalänk
Medlem

Lösning för att testa moderkort/cpu/ram snabt utan att installera windows

Tjenare!
Har fått ta över ett lagom stort lager av datorkomponenter, och det är en del paket där det är moderkort, cpu och ram och jag tänkte sälja dom dock så vill jag försäkra mig om att allt fungerar som det ska innan jag säljer det så jag undrar vad det finns för olika lösningar hur jag kan testa komponenterna utan att behöva lägga in windows etc.
Kom med förslag!
MVH radimax

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av radimax:

Tjenare!
Har fått ta över ett lagom stort lager av datorkomponenter, och det är en del paket där det är moderkort, cpu och ram och jag tänkte sälja dom dock så vill jag försäkra mig om att allt fungerar som det ska innan jag säljer det så jag undrar vad det finns för olika lösningar hur jag kan testa komponenterna utan att behöva lägga in windows etc.
Kom med förslag!
MVH radimax

Släng in allt o sen se om det bootar till bios med vanliga temps!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Fixa någon linux liveCD med en fil som automagiskt startar massa testprogramvaror?

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Med Ultimate Boot CD kan du testa olika komponenter: http://www.ultimatebootcd.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Fixa någon linux liveCD med en fil som automagiskt startar massa testprogramvaror?

Tänkte på det faktiskt men vilken linux liveCD har mest stöd för komponenterna så man inte måste trycka i alla drivrutiner för att kunna testa allt . i.e. vilken linux liveCd har flest drivrutiner med sig.

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-