CDON reklamation av skärm - Vad innebär detta?
De skickade detta svaret först förutom första raden och jag svarade tillbaks med att jag vill utnyttja ångerrätten då jag endå tänkt köpa en XL2420T 24 av dem.
Men här verkar det som om jag ev får en ny skärm (tror dock inte det, problemet är 1 pixelfel)
Vill som sagt skicka tillbaks skiten och köpa en annan skärm, allt plast är kvar, enda som är av är pappert på skärmytan och den är bara testad kort då pixelfelet kom.
Fråga 2012-08-16 21:39
Vet inte var jag skulle placera detta ärende.
Köpte en Fujitsu 27'' SL27T-1LED artikelnr:5013639013 och där är ett pixelfel på den, grön blinkande, ändrar nyans om man ändrar bakgrund och jag undrar vad er policy är angående det? hälsningar
Svar 2012-08-17 11:47
Hej Jonny,
Tack för att du kontaktade oss.
Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår elektronikavdelning som återkommer till dig så fort som möjligt.
Svar 2012-08-17 12:01
Hej,
Vi beklagar att din produkt inte fungerar som den ska.
Vi kommer att registrera en service åt dig så fort vi fått svar på nedan, vi ber dig därför att inte skicka in din produkt innan du fått ytterligare instruktioner av oss.
Skriv tillbaka till oss med följande information.
- Serienummer på din produkt, dessa står ofta på baksidan och börjar med S/N. De står även på produktförpackningen
- Detaljerad beskrivning av problemet / felet på din produkt. Vad är fel? Hur yttrar sig felet? När (och hur ofta) uppstår felet?
- Vi ber dig även att kontrollera att du har kopia på din faktura/garantikvitto som du kan bifoga till verkstaden.
Om du inte har kvitto / garantisedel, ber vi dig bekräfta din nuvarande adress så vi kan skicka den på nytt.
- Gäller din reparation en lösenordsskyddad produkt så får vi be er att återkomma med detta lösenord.
OBS! Orderbekräftelse eller kontoutdrag för köpet är inte en giltig form av garanti intyg, det är bara garantisedel/kvitto som du fick med produkten som är giltiga.
Vänligen återkom med svar på dessa frågor så hjälper vi dig vidare med ärendet så snabbt som möjligt.
Om felet/ skadan inte täcks av garantin så kommer du erbjudas följande alternativ:
1: Produkten repareras mot en kostnad som bedöms utifrån skadan.
2: Produkten returneras utan åtgärd mot en kostnad vilket avser undersökning och fraktkostnad.
3: Verkstaden skrotar produkten, detta är kostnadsfritt.
Om felet visar sig vara orsakat av en fuktskada kommer alltid alternativ 2 att väljas automatiskt utav verkstaden, då man inte kan garantera produkters funktionalitet även efter reparation. Bedöms produkten vara felfri så kommer den att skickas tillbaka utan åtgärd, och då tillkommer undersökning -och fraktavgift enligt punkt 2 ovan.
Fråga 2012-08-17 20:24
Jag vill då utnyttja min ångerrätt om det går för sig, redan sålt mina skärmar och sitta utan en i flera veckor går inte för sig.
Svar 2012-08-20 11:19
Hej,
Vi kommer att ordna en reklamation som ger dig antingen pengarna tillbaka eller en ny produkt om reklamationen går igenom.
Skriv tillbaka till oss med följande information.
- Serienummer på din produkt, dessa står ofta på baksidan och börjar med S/N. De står även på produktförpackningen
- Detaljerad beskrivning av problemet / felet på din produkt
- Kontrollera att du har garantisedel / kvitto som ingick i försändelsen ( Utan garantisedeln så kan inte en reparation utföras. )
Om du inte har kvitto / garantisedel, ber vi dig bekräfta din nuvarande adress så vi kan skicka den på nytt.
- Gäller din reparation en lösenordsskyddad produkt så får vi be er att återkomma med detta lösenord.
OBS! Orderbekräftelse eller kontoutdrag för köpet är inte en giltig form av garanti intyg, det är bara garantisedel/kvitto som du fick med produkten som är giltiga.
Vänligen återkom med svar på dessa frågor så hjälper vi dig vidare med ärendet så snabbt som möjligt.
Om felet/ skadan inte täcks av garantin så kommer du erbjudas följande alternativ:
1: Produkten repareras mot en kostnad som bedöms utifrån skadan.
2: Produkten returneras utan åtgärd mot en kostnad vilket avser undersökning och fraktkostnad.
3: Verkstaden skrotar produkten, detta är kostnadsfritt.
Om felet visar sig vara orsakat av en fuktskada kommer alltid alternativ 2 att väljas automatiskt utav verkstaden, då man inte kan garantera produkters funktionalitet även efter reparation. Bedöms produkten vara felfri så kommer den att skickas tillbaka utan åtgärd, och då tillkommer undersökning -och fraktavgift enligt punkt 2 ovan.
I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO