Behöver surfplatta UTAN kamera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Nä känns lite föråldrad IMO plus att jag är inget fan av Apple

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Har nog nästan bestämt mig För Kindle Fire, tror att den 7" stora skärmen kommer passa mig perfekt, lite större än min Note och bör gå ner lätt i arbetsklädernas fickor

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Kan ju säga direkt att tråkig attityd absolut inte hör hemma här.

Du har inte sagt något om att man inte kan ta omvägar eller inte och ber man om hjälp så borde man nog för bövelen vara schysst när man får förslag på sitt problem.

Sista inlägget i denna tråd för min del.

Han skrev ju faktiskt "Behöver en utan kamera eftersom jag inte får ha saker med kamera på jobbet."

En kamera som är sönder är fortfarande en kamera.

Skrivet av Jakelol:

Behöver en utan kamera eftersom jag inte får ha saker med kamera på jobbet.
Behöver tips på bra sådana.

Hittade detta på prisjakt när jag kryssade av kamera

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1594#rparams=l=s9260697...

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Hittade detta på prisjakt när jag kryssade av kamera

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1594#rparams=l=s9260697...

Tack men jag ahr nog nästan bestämt mig för Kindle Fire, ska vänta eftersom det nämdes att dom skulle släppa en ny snart?

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Tack men jag ahr nog nästan bestämt mig för Kindle Fire, ska vänta eftersom det nämdes att dom skulle släppa en ny snart?

Såg det efter jag postade min post ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Tack men jag ahr nog nästan bestämt mig för Kindle Fire, ska vänta eftersom det nämdes att dom skulle släppa en ny snart?

Japp, dom har PR event någongång runt 15 Sept. Så snart kommer den nya, lär vara prissatt runt 200USD som den tidigare kindle fire för att ha en chans mot googles nexus 7 platta.

Får hoppas för din skull att dom inte slänger på en kamera på den nya modellen bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Kan ju säga direkt att tråkig attityd absolut inte hör hemma här.

Du har inte sagt något om att man inte kan ta omvägar eller inte och ber man om hjälp så borde man nog för bövelen vara schysst när man får förslag på sitt problem.

Sista inlägget i denna tråd för min del.

Inte särskilt dålig attityd med tanke på att TS var ganska tydlig med hela "INGEN KAMERA FÖR ARBETSGIVAREN TILLÅTER EJ KAMERA". Har aldrig hört talas om en arbetsgivare med såna krav som tillåtit tejp (om det inte varit deras egen specialtejp som det märks på om man fipplat med den).

Och trots att TS skrev detta så kom det genast inlägg som föreslog plattor med kamera...

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem
Skrivet av mludd:

Inte särskilt dålig attityd med tanke på att TS var ganska tydlig med hela "INGEN KAMERA FÖR ARBETSGIVAREN TILLÅTER EJ KAMERA". Har aldrig hört talas om en arbetsgivare med såna krav som tillåtit tejp (om det inte varit deras egen specialtejp som det märks på om man fipplat med den).

Och trots att TS skrev detta så kom det genast inlägg som föreslog plattor med kamera...

Så skrev han ju inte alls...

Sen förstår jag mig inte på de som tycker TS har rätt att vara otrevlig, det är ju trots allt folk som sitter på sin fritid och hjälper folk utan ett öre i ersättning...

Skrivet av KRQKAN:

Såg det efter jag postade min post ^^

Så du börjar med att klaga på folk som inte kan läsa vad som står, och sen läser du inte själv vad TS skrivit? Bra där...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Så skrev han ju inte alls...

Sen förstår jag mig inte på de som tycker TS har rätt att vara otrevlig, det är ju trots allt folk som sitter på sin fritid och hjälper folk utan ett öre i ersättning...

Så du börjar med att klaga på folk som inte kan läsa vad som står, och sen läser du inte själv vad TS skrivit? Bra där...

Tycker TS kanske var lite bitsk men förstår honom. Och om man tipsar om fel prudukt så kan det väll inte räknas som hjälp?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Tycker TS kanske var lite bitsk men förstår honom. Och om man tipsar om fel prudukt så kan det väll inte räknas som hjälp?

Korrekt, men man kan ju i alla fall vara trevlig mot folk som försökt hjälpa en?

"Vad är det som är svårt att förstå? Ingen kamera alls oavsett i fram eller bak och jag tänker inte klistra över någon eller förstöra" kan knappast tolkas som trevligt...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Dålig attityd? Pengar har inget med hur man beter sig. Har extremt många patienter där jag jobbar som inte har ett öra och dålig attityd . Tycker bara att det är sjukt irriterande när folk inte kan läsa innantill svart på vitt att man skriver att man vill ha utan kamera men så får man massa svar om annat.

Ja jag satt faktiskt och kollade på Kindle Fire med Jelly bean nu i natt på youtube så det kommer nog bli en sån om inte den nya också saknar kamera det vill säga för då blir det en sådan

Är väl bara min erfarenhet av att jobba i butik. Överklassmänniskor med mycket pengar är ALDRIG lätta att ha att göra med, då dem ser dig som en lägre stående individ och kan aldrig ha fel. Säger inte att alla är så, men i regel. För mycket pengar gör folk dum i huvudet, men som sagt bara min erfarenhet.

OT: Kindle Fire blir nog kalas ska du se

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Du har ett väldigt bra jobb där man kan surfa, kolla på youtube och kika på film medans du får betalt lön med våra skattepengar. Dessutom ,som du säger, väldigt bra lön.
Sen går du in och har en spydig attityd mot de som försöker hjälpa dig. Rätt man på rätt plats? nja...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Du har ett väldigt bra jobb där man kan surfa, kolla på youtube och kika på film medans du får betalt lön med våra skattepengar. Dessutom ,som du säger, väldigt bra lön.
Sen går du in och har en spydig attityd mot de som försöker hjälpa dig. Rätt man på rätt plats? nja...

Vad jag vet så känner du inte mig privat och jag har inte tid och lust att slösa energi på folks inlägg som inte medför något det som jag efterfrågar.
Bara för att jag kan surfa och så på jobbet ibland betyder inte att jag får inte får jobba häcken av mig vissa nätter för att personer som du ska kunna sova lugnt om nätterna så inte psykotiska galningar springer lösa på stadens gator.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Hmm, kan bli småklurigt att hitta utan kamera, men ett alternativ som alla andra sagt, är att förstöra kameran, har jag för mig att arbetarna på Sony Ericsson fick göra med sina arbetstelefoner(kan ha fel!) in med en spik bah:)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jakelol:

Vad är det som är svårt att förstå? Ingen kamera alls oavsett i fram eller bak och jag tänker inte klistra över någon eller förstöra, hur vet arbetsgivaren att den är trasig ekorren används.

Du får väl visa honom
Men det finns tyvärr inga surfplattor som säljs i Sverige helt utan kamera.
Då får du helt enkelt söka på google efter surfplattor att importera utomlands, om det nu överhuvudtaget finns..

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Inga kameror men piercing går bra. Måste vara statligt.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Dålig attityd? Pengar har inget med hur man beter sig. Har extremt många patienter där jag jobbar som inte har ett öra och dålig attityd . Tycker bara att det är sjukt irriterande när folk inte kan läsa innantill svart på vitt att man skriver att man vill ha utan kamera men så får man massa svar om annat.

Ja jag satt faktiskt och kollade på Kindle Fire med Jelly bean nu i natt på youtube så det kommer nog bli en sån om inte den nya också saknar kamera det vill säga för då blir det en sådan

Som ovan, iPad 1, borde kunna få tag på rätt billigt dessutom Annars är väl en Kindle fire ganska trevlig (?)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av blagi:

Inga kameror men piercing går bra. Måste vara statligt.

Jo, för piercingar fungerar finfint för att fånga ljud eller bild där sånt är strikt förbjudet. Dessutom får väl folk se ut som de vill för fan, eller ska alla bära uniform enligt dig?

Skulle gärna se fler surfplattor utan kamera, även om den bara sparar in $0.50 på priset.

Permalänk
Medlem

Annars kan jag föreslå något som de flesta här säkert inte använt många gånger, nämligen en vanlig hederlig analog bok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Inga kameror men piercing går bra. Måste vara statligt.

Bilden är 7år gammal, det vill säga jag jobbade inte där när hav såg ut så och nu har jag inga piercingar alls.
Jobbar inom landstinget. Fler frågor?

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Annars kan jag föreslå något som de flesta här säkert inte använt många gånger, nämligen en vanlig hederlig analog bok.

Det har jag också med mig varje natt så du behöver inte vara orolig. Läser just nu en bok om runstenar i Uppland också.
Ser gärna att folk kommer med relevant info för andra svar kommer ignoreras av mig från och med nu.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Finns "kinaplattor" på eBay annars.
http://www.ebay.com/itm/7-inch-Touch-Screen-Android-2-2-OS-PC...

Om dem är bra eller dåliga låter jag vara osagt.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Finns "kinaplattor" på eBay annars.
http://www.ebay.com/itm/7-inch-Touch-Screen-Android-2-2-OS-PC...

Om dem är bra eller dåliga låter jag vara osagt.....

Hehe ska slå till på en sån om jag inte vinner auktionen på eBay på en Kindle Fire

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Kindle Fire låter som ett bra alternativ i så fall absolut.

Dock måste jag förvarna om att Kindle Fire är extremt "klen", den orkar inte med mycket.
Surfa fungerar väl, men att spela upp något annat än standard-definition på youtube lär nog få den att gå på knäna.

Permalänk
Medlem

Tycker att ipad 1:an fortfarande gör vad den ska här hemma.
Den kan du nog få tag på en billig slant över blocket!

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Verkar inte som någon nämnt det, men.
Alla företag och platser jag hört talas om där det rådit absolut kameraförbud; Volvo t.ex .
Där brukar de ha syl/nål och hammare för kameror vid ingången.

Ser ut att duga för de flesta företag med höga säkerhetskrav.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Du får absolut bästa produkten tilll lägsta priset om du förstör kameran, om du är rädd för garanti etc, så är det bara att köpa en försäkring.

Du får fortfarande en bättre produkt till ett lägre pris.

Svårt att tänka mig att arbetsgivaren blir arg, om han tillåter surfplattor, och du visar att du har kört en skruvmejsel genom kameralinsen.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Tycker bara att det är sjukt irriterande när folk inte kan läsa innantill svart på vitt att man skriver att man vill ha utan kamera men så får man massa svar om annat.

Välkommen till existensen.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU