Nya Iphone 5, Ipad Mini och Macbook Pro – ryktena inför morgondagens presskonferens

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Första Macintosh 1984 var aha!
Första iPod 2001 blev till slut aha!
Första iPhone 2007 var aha!

Tre verkliga aha!-saker som presenterades av Steve Jobs.
Det är väll ett nytt sådant Aha! alla vänta förgäves på?

(Varför tog jag inte med iPad? Tyckte inte någon höjde särskilt på ögonbrynet när den presenterades. Jag tror till och med att det blev mer liv när "Strart me up" presenterades av Microsoft, dvs vår kära starknapp som Microsoft tagit bort i Windows 8.)

Att du inte tog med iPaden har en väldigt enkel förklaring!! !!

Du har bott under en sten, du har rökt nått väldigt konstigt, eller så har du inte fattat att alla andra släppt plattor efter den keynoten.

Du såg inte när den presenterades av Steve Jobs.

Så enkelt är det! Och du är kanske lite enkelspårig i ditt surfarande, du läser inte "från alla lägren"

Eller är det kanske för att du är en riktig hater av apple för att du inte tog med det..

Förövrigt så är det en av som skönaste keynote jag har sett med iPad! Steve Jobs var oslagbar när han visade filmen Up.

(och nä, jag är varken applefanboi eller har en platta, men jag har en gammal 3Gs )

Och jag håller med ett tidigare inlägg, många skriver bara för att.......ja det ska skrivas skit helt enkelt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas på att Samsung stämmer Apple över LTE/4G och att det blir säljförbjud på iPhone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Tycker de är synd att Nokia gjorde bort sig, ljög för oss konsumenter, användare inför releasen med sin senaste reklamfilm där de klart och tydligt framgår att deras senaste uppdaterade funktioner såsom den inbyggda kameran och dess bildstabilisator inte ens är i närhet av vad den utsägs för att vara. Har alltid tyckt om Nokia, deras telefoner, funktioner men efter den här soppan så måste jag tyvärr be dem att dra åt helvete och istället hoppas på att företag som Ericsson, Sony eller liknande väljer att släppa en smartphone med Windows Mobile 8 inom kort. :cry:

Var god och hoppa fram till 18.43:
http://www.youtube.com/watch?v=DWtXnpnq1AE&feature=youtu.be&t...

Jag är övertygad om att alla fejkar sina reklambilder eller åtminstone retuscherar dem. Man kan inte köpa något utan att ha läst flera oberoende recensioner ändå. Och helst testat själv.

The Verge gick ju ut med en 920, SGS3, HOX och iPhone 4S med flera och testade i Central Park kl 22. Prototypen presterade bra, men de kunde gott dragit ned slutartiden en aning. Imponerande hur som helst.
http://www.theverge.com/2012/9/7/3299784/nokia-lumia-920-pure...

Jag blev positivt överraskad när man tog upp telefonerna i fredagspanelen, men tycker gott det kunde ha kommit en liten artikel också om man nu ska rapportera om rykten om laddarsladden på iPhone. Lite underligt hur olika media behandlar Nokia och Apple. Från dagens SvD:

Samma ingredienser, helt olika ton.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Intet nytt här...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Första Macintosh 1984 var aha!
Första iPod 2001 blev till slut aha!
Första iPhone 2007 var aha!

Tre verkliga aha!-saker som presenterades av Steve Jobs.
Det är väll ett nytt sådant Aha! alla vänta förgäves på?

Hoppas du trollar annars så tycker jag synd om dig.

Efter iphone kom ville alla efterrapa apples iphone, de försöker än idag, men övriga tillverkare har ännu inte lyckats få nån telefon att sälja bättre.
Efter ipad kom: samma sak som med iphone.

varför lägger jag ner tid på att svara på ett inlägg vars författare uppenbarligen trollar eller inte har alla hästar hemma?

Ont: Jag har haft min 4a i 2år nu så kommer köpa iPhone 5:)

Permalänk
Medlem

Ny Iphone...? Kan inte stå rätt till i huvudet på den person som kom på det namnet..... Har sniffat på för mycket örter som tydligen botar cancer enligt Steve..

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Kan det möjligtvis vara så att vi får se en ny Imac i form av 32 tum (3840x2160)?

http://www.cultofmac.com/160659/sharp-begins-production-of-hi...

Det kan ju även röra sig om en ny Thunderbolt Display. Jag ser en större efterfrågan där tack vare Mac Pro som levereras utan skärm och där upplösning har stor betydelse, men man får väl helt enkelt vänta och se. Det kanske rör sig om både och, kanske även bara är påhittat?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av lakej:

Hoeg nivå här ser jag.

Har jag fel när jag antar att alla ni som hejar på Apple har fått iPhone av era foeräldrar och ni som har android aldrig rört en iPhone, mac eller vad fan nu allt heter?

Medelåldern ligger nog någonstans runt 13 skulle jag tro.

Oja självklart. Älskar Andrioid & hatar iPhone, detta är möjligt men inte för mig.
Jag gillar verkligen Android och SGS3 och gillar mindre iPhone mest pga Apple.

Har inte mkt emot iPhone då det är lurar som funkar men det är ungefär det man kan göra.

Permalänk
Medlem

Gällande byggkvalitet och design är apple faktiskt bättre än dem flesta. Notera att jag aldrig själv ägt en Iphone.
Däremot har min brorsa det. Första han sa när vi gick till mediamarkt och tog upp S3an var fan vad plastig den känns. Det stämmer men allt handlar väl om att vänja sig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Endgagdet brukar vara snabbast på att uppdatera under eventet men också en av mest belastade. Brukar minst två siter uppe ifall den ena skulle gå ner.

Brukar alltid följa 4-5 sidor/streams under apple eventen. En av dem är Engadget, men jag måste säga att The Verge är bättre och uppdateras snabbare Kan ju bero på trafiken men helt klart värt att ha uppe under eventet

The Verge: http://www.theverge.com/2012/9/4/3288940/official-apple-new-i...

En livestream som 2 killar har varje år (är väll sådär men om det finns några leakta streams så kommer de hitta dem): http://www.ustream.tv/ltktv

Många leakta streams hamnar oftast på ustream.

Vet att det var någon mer bra site. Om det är någon som vet fler bra sidor citera gärna!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Apple är ett av få företag som slipper lägga några pengar på reklam, pressen fixar det iallafall.

Så sant som det är sagt!

Permalänk

Ja det blir intressant att se fram emot, jag tycker utvecklingen går lite trögt så det är bra att Apple driver på. Det jag egentligen inte hoppas på är en budget variant av Iphone, då jag tror att detta skulle resultera i för stor marknadsandel till Apple.

Annars den mindre Ipaden kan ju vara något som blir billigare, jag själv skulle kunna tänka mig skaffa en sådan, men jag tror jag nog hellre vill ha ett "riktigt operativsystem" på surfplattan. Alltså windows 8 eller OSX, där programvaror som photoshop, office etc finns till.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Jag är övertygad om att alla fejkar sina reklambilder eller åtminstone retuscherar dem. Man kan inte köpa något utan att ha läst flera oberoende recensioner ändå. Och helst testat själv.

The Verge gick ju ut med en 920, SGS3, HOX och iPhone 4S med flera och testade i Central Park kl 22. Prototypen presterade bra, men de kunde gott dragit ned slutartiden en aning. Imponerande hur som helst.
http://www.theverge.com/2012/9/7/3299784/nokia-lumia-920-pure...

Jag blev positivt överraskad när man tog upp telefonerna i fredagspanelen, men tycker gott det kunde ha kommit en liten artikel också om man nu ska rapportera om rykten om laddarsladden på iPhone. Lite underligt hur olika media behandlar Nokia och Apple. Från dagens SvD:
http://img515.imageshack.us/img515/2441/20120911337.jpg

Samma ingredienser, helt olika ton.

Är riktigt äckligt hur media hjälper till och sälja Apples produkter. Usch fy satan! Nog för att Nokia alltid haft motgångar i detta avlånga land, först var det Ericsson som hyllades och Nokia ratades, idag är det Apple som hyllas och Nokia ratas.

Sen är det bara se nu imorgon på Aftonbladet, Expressen, DN, Sweclockers, feber, IDG, Prisjakt Pryl, NSD, Norran och alla andra lokala tidningar hur de kommer ha egna artiklar om den nya iPhonen. Apple får så otroligt mycket gratis reklam och Svensson ser inget annat än ett vitt äpple, för de läser inte teknikrelaterade sidor, de läser lokal- och kvällstidningar.

Titta några dagar tillbaka och de enda som tagit upp något om Nokias nya lurar är Prisjakt Pryl, IDG och Feber.
Aftonbladet har bara länkat till SvD som tar bara upp de negativa bitar, likaså DN och Expressen. Swec har inte lyft ett finger (mer än detta: #12666417 och ja, i fredagspanelen tog de upp det (har dock inte själv kollat på det). Men det är inte ens i närheten av de sex stycken ryktes annonser Apple fått bara om den senaste telefonen! Otroligt ändå hur mycket det kan skrivas om en telefon, men hur andra ignoreras?

Inte för att jag bryr mig om iPhone säljer bäst och Nokia inte kommer upp i samma säljsiffror, men det är inga dåliga lurar Nokia släpper, men ingen ger dem en chans, snarare tvärtom. Avskyr dock bara den gratis reklam våra "oberoende" journalister ger Apple.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Brukar alltid följa 4-5 sidor/streams under apple eventen. En av dem är Engadget, men jag måste säga att The Verge är bättre och uppdateras snabbare Kan ju bero på trafiken men helt klart värt att ha uppe under eventet

Har aldrig följt något av Apples event på The Verge tidigare men kommer definitivt göra det denna gång. The Verge är enligt mig den klart bästa teknik-bloggen för närvarande.

Permalänk
Inaktiv

123

Skrivet av fogmod:

Såg en video idag som sammanfatta det du påpekar väldigt bra. Nokia gjorde en reklamfilm
för att demonstrera OIS, de påstod aldrig att det var filmat med en Nokia 920. Tex när de
gjorde reklamfilmer för 808 stod det klart och tydligt att det var demo från en 808, så var
inte fallet med demon för OIS.
Den mesta reklamen vi ser är långt från verkligheten. Tex så ser inte hamburgaren du får
på Burger King ut som bilderna den visas på utan snarare som en 2 åring har gjort den.
Du hoppar inte tex 6 meter med ett par Nike som Michel Jordan gjorde i reklamen. Det
kommer inte eld ur avgasröret på din nya bil bara för att det gjorde det i reklamen. Detta
är exempel från nån youtube video jag såg, kommer inte ihåg vad den hette tyvärr.

Allt är helt enkelt reklam för att demonstrera en produkt för en potentionell köpare som
man oftast förskönar. Sen att det uppstått ett flame war mot Nokia pga detta är ju
löjligt, ju fler företag med bra produkter desto mer konkurrens/bra grejer får vi
konsumenter. Jag skulle vilja veta vad detta hat/nonchalans mot Nokia beror på.
De har ju redan lidit ganska bra pga sin satsning på Symbian

Och ja, jag är positivt inställd just nu till kommande 920 men får se vad jag tycker när
testfolk får prova på den.

Skrivet av medstud:

Jag är övertygad om att alla fejkar sina reklambilder eller åtminstone retuscherar dem. Man kan inte köpa något utan att ha läst flera oberoende recensioner ändå. Och helst testat själv.

The Verge gick ju ut med en 920, SGS3, HOX och iPhone 4S med flera och testade i Central Park kl 22. Prototypen presterade bra, men de kunde gott dragit ned slutartiden en aning. Imponerande hur som helst.
http://www.theverge.com/2012/9/7/3299784/nokia-lumia-920-pure...

Jag blev positivt överraskad när man tog upp telefonerna i fredagspanelen, men tycker gott det kunde ha kommit en liten artikel också om man nu ska rapportera om rykten om laddarsladden på iPhone. Lite underligt hur olika media behandlar Nokia och Apple. Från dagens SvD:
http://img515.imageshack.us/img515/2441/20120911337.jpg

Samma ingredienser, helt olika ton.

Låt oss istället hoppas på att Nokia kommer med en prissänkning för annars får de va helt och hållet. Ja, jag vet att reklam alltid är missledande men de Nokia gjorde är i min mening att gå ett steg för långt, det blev helt enkelt för mycket - de bör noteras att jag INTE är av Apple-fanboy virke.

Permalänk

Vissa hatar ju Apple bara för att de tror det är coolt att hata Apple. Men alla som är någorlunda verklighetsnära erkänner att Apple var först med smartphone-konceptet och fortfarande är en mycket viktig aktör på den marknaden. Huruvida smartphones hör till Sweclockers ämnesområde eller inte kan diskuteras, men om man tycker det gör det så ska de definitivt rapportera om nya iPhone. Och även om Galaxy S-serien, Android-uppdateringar samt Nexus-serien. Vilket de även gör, så inget fel med det. Dessa är de största och viktigaste sakerna att skriva om om man ska skriva om smartphones. Nokias WP-telefoner är (tyvärr om man frågar mig) inte lika relevanta i dagsläget och SweC tog ju upp det i Fredagspanelen, så ingen anledning att klaga där.

Om man på allvar är intresserad av smartphones så vill man hålla koll på vad Apple gör. Man behöver förstås inte tycka de är bäst eller ens bra, men de är viktiga. Personligen bytte jag för något år sedan från en iPhone 3G till en Galaxy Nexus och kan inte se mig återvända till iOS. Men det beror ju på vad Apple hittar på, jag är beredd att byta till vilken plattform som helst om den verkar bättre, även om den var sämre förut. Jag inser att iPhone 4/4S (och även 3GS) är bra mycket bättre än min 3G var, eftersom jag slutade få mjukvaruuppdateringar rätt tidigt, men grunden har inte ändrats extremt mycket.

Angående ryktena (som alla vet är sanna...) om nya iPhone så kan jag egentligen bara säga en sak. Större skärm! Det var på tiden...

Skrivet av Sacrum:

Iphone 6*

Jag har också stört mig på det här. Apple målade in sig själva lite i ett hörn när de döpte sin telefon till iPhone 4 och ännu mer när de döpte nästa telefeon till iPhone 4S.

1. iPhone
2. iPhone 3G
3. iPhone 3GS
4. iPhone 4
5. iPhone 4S
6. ??? iPhone 6 vore skumt eftersom det inte finns någon femma, iPhone 5 vore skumt eftersom S-telefonerna uppenbarligen räknas eftersom 3GS räknades...

Inte för att namnet egentligen spelar någon roll, menmen...

Skrivet av skog1s:

Att du inte tog med iPaden har en väldigt enkel förklaring!! !!

Du har bott under en sten, du har rökt nått väldigt konstigt, eller så har du inte fattat att alla andra släppt plattor efter den keynoten.

Du såg inte när den presenterades av Steve Jobs.

Så enkelt är det! Och du är kanske lite enkelspårig i ditt surfarande, du läser inte "från alla lägren"

Eller är det kanske för att du är en riktig hater av apple för att du inte tog med det..

Förövrigt så är det en av som skönaste keynote jag har sett med iPad! Steve Jobs var oslagbar när han visade filmen Up.

(och nä, jag är varken applefanboi eller har en platta, men jag har en gammal 3Gs )

Och jag håller med ett tidigare inlägg, många skriver bara för att.......ja det ska skrivas skit helt enkelt.

Ehh, jag såg på den presskonferensen och var sjukt oimponerad. Har sett på alla Apples större presskonferenser de senaste åren och iPad-utannonseringen är enligt mig en av de sämre. Jag har aldrig riktigt insett poängen med en tablet och ser det mest som ett nödvändigt mellanläge innan den vettiga produkten kommer, som är datorer enligt Ultrabook-konceptet (invented by Apple, improved by Intel) med touchscreens och ett operativsystem likt Windows 8. Det är ju i princip en blandning mellan två saker som Apple kommit på (Macbook Air + iPad) och en sak som Microsoft kommit på. Men blandar man inte alla tre så ser jag ingen större vits med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Är riktigt äckligt hur media hjälper till och sälja Apples produkter. Usch fy satan! Nog för att Nokia alltid haft motgångar i detta avlånga land, först var det Ericsson som hyllades och Nokia ratades, idag är det Apple som hyllas och Nokia ratas.

Sen är det bara se nu imorgon på Aftonbladet, Expressen, DN, Sweclockers, feber, IDG, Prisjakt Pryl, NSD, Norran och alla andra lokala tidningar hur de kommer ha egna artiklar om den nya iPhonen. Apple får så otroligt mycket gratis reklam och Svensson ser inget annat än ett vitt äpple, för de läser inte teknikrelaterade sidor, de läser lokal- och kvällstidningar.

Titta några dagar tillbaka och de enda som tagit upp något om Nokias nya lurar är Prisjakt Pryl, IDG och Feber.
Aftonbladet har bara länkat till SvD som tar bara upp de negativa bitar, likaså DN och Expressen. Swec har inte lyft ett finger (mer än detta: #12666417 och ja, i fredagspanelen tog de upp det (har dock inte själv kollat på det). Men det är inte ens i närheten av de sex stycken ryktes annonser Apple fått bara om den senaste telefonen! Otroligt ändå hur mycket det kan skrivas om en telefon, men hur andra ignoreras?

Inte för att jag bryr mig om iPhone säljer bäst och Nokia inte kommer upp i samma säljsiffror, men det är inga dåliga lurar Nokia släpper, men ingen ger dem en chans, snarare tvärtom. Avskyr dock bara den gratis reklam våra "oberoende" journalister ger Apple.

Mycket bra sagt.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Är riktigt äckligt hur media hjälper till och sälja Apples produkter. Usch fy satan! Nog för att Nokia alltid haft motgångar i detta avlånga land, först var det Ericsson som hyllades och Nokia ratades, idag är det Apple som hyllas och Nokia ratas.

Sen är det bara se nu imorgon på Aftonbladet, Expressen, DN, Sweclockers, feber, IDG, Prisjakt Pryl, NSD, Norran och alla andra lokala tidningar hur de kommer ha egna artiklar om den nya iPhonen. Apple får så otroligt mycket gratis reklam och Svensson ser inget annat än ett vitt äpple, för de läser inte teknikrelaterade sidor, de läser lokal- och kvällstidningar.

Jag håller med dig om att det är för mycket media fokus på allt som Apple gör. Men det är ju på gott och ont, de får även ta orättvist massa skit för saker kring företaget (som underleverantörer, miljö, patentstrider mm) där andra företag ej lyfts fram på samma sätt trots att det gör samma saker.

Men hade också velat se klart mer fokus på Nokias lansering, de var definitivt värda mer än vad de fått i media (inkl Sweclockers...det skulle verkligen ha varit en artikel om det)

Permalänk
Medlem

Det känns som att det kommer att snurra på som vanligt med iphone. De som bara tittar åt appleprodukter kommer köpa den oavsett och de som är åt andra hållet kommer inte köpa den just för att den är en appleprodukt.

Om det blir som ryktet säger att skärmen blir större, 4 tumish är det jättebra. Det behövdes en uppdatering av storleken. Snabbare processor och gpu, mer minne, bättre kamera, NFC och 4G känns som en självklarhet. Att det blir någon värsting till skärm är väl också någon som man förväntar sig.

Som vanligt lär väl apple tokhajpa 4G och NFC som att det vore en appleuppfinning som ingen annan telefon har... men men, det vore väl konstigt om de inte gjorde det.

Nä jag hoppas verkligen att telefonen blir något extra denna gången, något verkligen i hästväg så de kan motivera det höga priset för en gångs skull.

En sjujäkla prestanda, mycket bra batteritid och den bästa mobilkameran vi sett i en mobil skulle kanske få mig att vilja ha en. Men allt under 4.3" känns med dagens mått mätt lika ute som skärmar med 480 x 800 i upplösning. Ja just de, en mobil som man vågar tappa skulle ju inte heller vara fel...och inte för mycket begärt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag håller med dig om att det är för mycket media fokus på allt som Apple gör. Men det är ju på gott och ont, de får även ta orättvist massa skit för saker kring företaget (som underleverantörer, miljö, patentstrider mm) där andra företag ej lyfts fram på samma sätt trots att det gör samma saker.

Men hade också velat se klart mer fokus på Nokias lansering, de var definitivt värda mer än vad de fått i media (inkl Sweclockers...det skulle verkligen ha varit en artikel om det)

Absolut, Apple får både ris och ros det får inte ignoreras. Bästa måste nog vara det här med läckorna som sas komma från FBI, vilket visade sig vara falskt och att de kom egentligen från ett företag vid namn Bluetoad. Dock fick Apple mycket skit för det innan sanningen kom fram.

Dock verkar media hellre slänga ris på Nokia än visa något som helst positivt om vad de gör, vilket är synd.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av blade80:

En sjujäkla prestanda, mycket bra batteritid och den bästa mobilkameran vi sett i en mobil skulle kanske få mig att vilja ha en. Men allt under 4.3" känns med dagens mått mätt lika ute som skärmar med 480 x 800 i upplösning. Ja just de, en mobil som man vågar tappa skulle ju inte heller vara fel...och inte för mycket begärt.

Vad du menar med en sjujäkla prestanda vet jag inte, men tror du kommer bli besviken. Inte för att inte Apple kommer säga att det är super-duper-mega-prestanda men sjujäkla prestanda har man aldrig tjänat på som företag. Med det sagt så tror jag att prestandan kommer vara fullt tillräcklig för de allra flesta och bra mycket bättre än den i 4S.

Bra batteritid är nog bara att glömma, även om prestanda inte säljer så gör batteritid det ännu mindre. Räkna med att telefonen håller typ ett dygn vid hyfsat normal användning och två dygn om du sparar på batteriet rimligt mycket. Den batteritid de anger är säkerligen något högre än den för gamla telefonerna, men i realiteten brukar det betyda ytterst lite.

Bästa mobilkameran har jag väldigt svårt att tro. Den största kritiken som de två första telefonerna fick var väl att den var askass? Och typ att man inte kunde ta emot MMS och sådant... De ökar nog på några megapixel och berättar om någon super-duper-mega-yo-mjukvara som gör bilderna sjukt bra. Eller så pratar de om något med revolutionerande linsteknik som de gjorde förra gången. I verkligheten så blir det väl typ lite bättre bilder, men fortfarande kassa jämfört med riktiga kameror.

Ja, skärmen behöver bli större. Jag sa det tidigare också, men det tål att sägas många gånger. De många brister jag ser i iOS kan man prata länge om, men i slutändan är det ändå försvarbara designval. Att använda den pytteskärm som iPhone 4S använder finns det liksom ingen ursäkt för i dagens samhälle.

Permalänk

Gillar inte att iphonen bara växer på höjden den borde även bli lite bredare.

Permalänk
Medlem

Det tråkiga med iphones är att dom har samma gui och ikoner sedan 2007.
Kommer ha det i ios6 med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetsen_nr11:

Vissa hatar ju Apple bara för att de tror det är coolt att hata Apple. Men alla som är någorlunda verklighetsnära erkänner att Apple var först med smartphone-konceptet och fortfarande är en mycket viktig aktör på den marknaden. Huruvida smartphones hör till Sweclockers ämnesområde eller inte kan diskuteras, men om man tycker det gör det så ska de definitivt rapportera om nya iPhone. Och även om Galaxy S-serien, Android-uppdateringar samt Nexus-serien. Vilket de även gör, så inget fel med det. Dessa är de största och viktigaste sakerna att skriva om om man ska skriva om smartphones. Nokias WP-telefoner är (tyvärr om man frågar mig) inte lika relevanta i dagsläget och SweC tog ju upp det i Fredagspanelen, så ingen anledning att klaga där.

Apple var verkligen inte först med smartphone-konceptet, den första smartphonen med IOS kom väl typ 2007, 2008, medans jag hade en smartphone 2002.

Citat:

Jag har också stört mig på det här. Apple målade in sig själva lite i ett hörn när de döpte sin telefon till iPhone 4 och ännu mer när de döpte nästa telefeon till iPhone 4S.

1. iPhone
2. iPhone 3G
3. iPhone 3GS
4. iPhone 4
5. iPhone 4S
6. ??? iPhone 6 vore skumt eftersom det inte finns någon femma, iPhone 5 vore skumt eftersom S-telefonerna uppenbarligen räknas eftersom 3GS räknades...

Inte för att namnet egentligen spelar någon roll, menmen...

Du uttryckte dig själv väldigt konstigt på slutet, men du har en poäng. Den första hette väl 3g för att den fick 3g? Annars hade den nog hetat Iphone 2. Fast 4:an fick ju aldrig 4g, inte ens 4s, så vettefasen hur man räknar.

Permalänk
Medlem

Gäsp, gäsp, hoppas dom verkligen kommer med något nytt. Känns väldigt vi-tar-det-vi-har-och-gör-väldigt-små-förändringar.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Kunde inte bry mig mindre, men det finns ju to many apple fans så att säga

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Såvitt jag vet är det enda som är bekräftat att nästa Iphone INTE kommer att heta iPhone 5. Allt annat är mer eller mindre kvalificerade gissningar.
Här kommer ännu ett rykte: Nästa Iphone kommer att heta iPhone Galaxy SIII, och efter att detta presenterats så kommer resten av presskonferensen att handla om hur Apple skall stämma Samsung för namnintrång.
(Det här var menat som humor)

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Såvitt jag vet är det enda som är bekräftat att nästa Iphone INTE kommer att heta iPhone 5. Allt annat är mer eller mindre kvalificerade gissningar.
Här kommer ännu ett rykte: Nästa Iphone kommer att heta iPhone Galaxy SIII, och efter att detta presenterats så kommer resten av presskonferensen att handla om hur Apple skall stämma Samsung för namnintrång.
(Det här var menat som humor)

Då misslyckades du grovt

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetsen_nr11:

Vissa hatar ju Apple bara för att de tror det är coolt att hata Apple. Men alla som är någorlunda verklighetsnära erkänner att Apple var först med smartphone-konceptet och fortfarande är en mycket viktig aktör på den marknaden.

Apple var inte först med smartphone-konceptet, det har funnits sedan mitten av 90-talet och ordet smartphone kommer från Ericssons GS88 från 97, dvs 10 år innan iPhone lanserades. Vad Apple gjort är att skapa en väldigt bra produkt på konceptet. Till skillnad från förgångarna så lyckades de ta fram en produkt där "allt" är bra, bättre, bäst på varje funktion, tilltalande formgivningsspråk, bra gränssnitt, goda utvecklingsmöjligheter, Appstore, subversionerat av teleoperatör, integration med iTunes, bra prestanda mm, inget av de sakerna var nya men ingen hade haft det i samma produkt innan, summan av alla delar ger ett bra helhetsintryck till skillnad från föregångarna.

Om någon frågat mig för 10 år sedan vem som skulle bli ledande mobiltelefontillverkare på 2010-talet hade jag inte gissat på Apple, då hade jag nog sagt någon av de ledande märkena som Nokia, Motorola, SonyEriksson eller någon av de handdator-tillverkare som fanns, Microsoft med Windows CE, Palm med deras Palm Pilot var ju i princip en smartphone utan telefon-möjligheterna, den hade touch-screen (även om det oftast behövdes en penna), applikationer, webläsare mm, saknades bara en telefonmodul och du hade en komplett smartphone. Nokia 9000 är ett annat exempel på "smartphone" som kom över 10 år innan iPhone.

Men du har rätt i att Apple är en viktig aktör på marknaden, de är helt klart den drivande faktorn i mobiltelefonbranschen de senaste 5 åren vilket är längre än många av de andra aktörerna har varit marknadsledande/drivande som t.ex. Eriksson eller Motorola.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Såvitt jag vet är det enda som är bekräftat att nästa Iphone INTE kommer att heta iPhone 5. Allt annat är mer eller mindre kvalificerade gissningar.

Nä, inte ens det är bekräftat. Tvärt om är det ju mycket som tyder på att den kommer heta just iPhone 5 då det är en stor fet 5:a på den officiella inbjudan som Apple har skickat ut