Permalänk

razer lycosa media panel problem

sitter med ett razer lycosa och när jag lyssnar på Spotify så byter den låtar själv. den är som någon satt och spamma sönder ''byta låt knappen'' den hoppar överallt i listan. går det att lösa eller ska jag lämna tillbaks det?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av skogsmulle.:

sitter med ett razer lycosa och när jag lyssnar på Spotify så byter den låtar själv. den är som någon satt och spamma sönder ''byta låt knappen'' den hoppar överallt i listan. går det att lösa eller ska jag lämna tillbaks det?

Det kan inte vara så enkelt att där är skit på panelen? Det är ju inte precis den mest sofistikerade touchplattan

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Det kan inte vara så enkelt att där är skit på panelen? Det är ju inte precis den mest sofistikerade touchplattan

jag ser inget skit men ska dra av den med en fiberduk och se vad som händer

Permalänk
Entusiast
Skrivet av skogsmulle.:

jag ser inget skit men ska dra av den med en fiberduk och se vad som händer

Och jag antar att du har kopplat ut och in den igen? Skulle inte förvåna mig om den har flippat

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Och jag antar att du har kopplat ut och in den igen? Skulle inte förvåna mig om den har flippat

när den börjat flippa så drog jag ut den och satte in den igen och då var den lugn en stund

Permalänk

Vanligt problem. Man kan lägga en femma på touchpanelen om man vill att den ska sluta trigga slumpmässigt, sen får du leva utan mediakeys...eller så kastar du skiten och köper nåt bra

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem och har inte lyckats lösa det vare sig med drivers eller omformatering. Det enda som hjälper är att plugga ur usb-kontakterna och sätta tillbaka dom. Inte nog med att den självmant byter låtar, hela tangentbordet låser sig ofta och då fungerar ingenting. Jättekul när man som i mitt fall raidar WoW och framstår som en idiot när tangentbordet flippar. Sämsta skiten jag någonsin haft, blir aldrig mer något inköp av Razerprodukter. När löningen kommer åker det ner i soptunnan.

Jag föreslår att du byter tillbaka tangentbordet och köper ett annat. Det handlar ändå om 7 - 800 kr.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Om du läst lite om Lycosa innan du köpt den så hade du märkt att väldigt många har klagat på den :x. Köp ett vettigt tangentbord istället.

Permalänk

Jag har med lycrosa, inte något problem, dock trycks knapparna inte alltid ner.

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Och jag antar att du har kopplat ut och in den igen? Skulle inte förvåna mig om den har flippat

hehe ledsen att det tog en stund att få svar men men, har pluggat ur och in det och då slutar den dampa. köpte ett men lämnade tillbaks det för jag trodde det var trasigt och fick ett nytt men den har samma beteende.