iPhone Sprucket glas! Billig reparation och INGET gör det själv

Permalänk
Avstängd

iPhone Sprucket glas! Billig reparation och INGET gör det själv

Tja, tjejens 3GS är nu paj.. glaset är helt sprucket! Dock bara glaset och inte LCDn.. men i alla fall...

FINNS det något ställe i GÖTEBORG där en reparation kostar ca 200-300 kr?

Och vad är billigast om min "Budget" inte håller?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

tror inte att du kan få det för billigare än 700kr tyvär. Dock så vet jag inte något ställe i Göteborg, men det lägsta jag har sätt är iallfall 700kr.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk

Att bar köpa själva glaset från svenska butiker eller ens europeeska butiker brukar ju ligga på runt 200 kr... (eller gjorde iaf det sist jag kolla). Kollar du ebay (bara delar) så är det dock helt andra priser.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

tänkte precis starta en ny tråd men kanske skulle kunna ta de här istället? har en iPhone 4 och dessvärre har jag nu fått en stor och några mindre sprickor i skärmen. har hittat lite olika ställen men vågar man lite på tex. denna? jämför man med directfix och importgrossisten så är det ju 33-50% av priset. tacksam för tips om nån vet vart man kan köpa relativt billigt som funkar. går det att byta endast glaset hos nån reparatör så är ju det välkommet med.

Permalänk
Medlem

Lagade rätt nyligen glaset på min 3GS, det var relativt pilligt och kostade mig tillslut 500 kr allt som allt då går väl att komma undan billigare om man har hårtork hemma så man kan värma av glaset från den gamla ramen och återanvända den men det är ju merjobb. så få den lagad för 300 känns rätt omöjligt.
Köpte mina delar från mrgizmo det gick jäkligt fort dock så behövde jag göra två beställningar då informationen om vad man behöver för att fixa glaset är knapphändig.

Visa signatur

Hårdrock!

Permalänk
Skrivet av bonis:

Lagade rätt nyligen glaset på min 3GS, det var relativt pilligt och kostade mig tillslut 500 kr allt som allt då går väl att komma undan billigare om man har hårtork hemma så man kan värma av glaset från den gamla ramen och återanvända den men det är ju merjobb. så få den lagad för 300 känns rätt omöjligt.
Köpte mina delar från mrgizmo det gick jäkligt fort dock så behövde jag göra två beställningar då informationen om vad man behöver för att fixa glaset är knapphändig.

500 ?!?!?! What? Kan fixa det för 50:- , betalade 140 för färgbyte på min 3Gs

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

500 ?!?!?! What? Kan fixa det för 50:- , betalade 140 för färgbyte på min 3Gs

Vart isåfall köper du dina delar, har själv en sprucken Iphone 4
Mvh

Citera så jag hittar tillbaks

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Vart isåfall köper du dina delar, har själv en sprucken Iphone 4
Mvh

Citera så jag hittar tillbaks

Kolla på ebay så hittar du en ny skärm med lcd, touch mm för runt 27$
Du kan inte bara byta glas på en 4 för de är epoxilimmade ihop med lcd.

Exempel ---> Iphone 4 lcd digitizer

Det är kopior du köper för de summorna och det är med frakt.
Jag ser ingen skillnad på original eller de kopior jag sett men nån kvalitetsskillnad borde det ju vara med tanke på priset.
Väldigt pilligt dock att byta men inte direkt svårt

Mina 5 cent i tråden

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monoman:

Kolla på ebay så hittar du en ny skärm med lcd, touch mm för runt 27$
Du kan inte bara byta glas på en 4 för de är epoxilimmade ihop med lcd.

Exempel ---> Iphone 4 lcd digitizer

Det är kopior du köper för de summorna och det är med frakt.
Jag ser ingen skillnad på original eller de kopior jag sett men nån kvalitetsskillnad borde det ju vara med tanke på priset.
Väldigt pilligt dock att byta men inte direkt svårt

Mina 5 cent i tråden

Tack så mycket
Vad menade du med "Mina 5 cent i tråden" ?
Mvh

Edit: behöver även en baksida. Är Ebay Säkert att handla ifrån? Eller vad rekommenderar du?

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Tack så mycket
Vad menade du med "Mina 5 cent i tråden" ?
Mvh

Edit: behöver även en baksida. Är Ebay Säkert att handla ifrån? Eller vad rekommenderar du?

Mina 5 cent i tråden betyder typ min åsikt, detta tycker jag osv. Betyder alltså ingenting

Jag har köpt flera st fram och baksidor på ebay och alla jag har fått har passat perfekt och har levererats hem till brevlådan utan minsta strul.
Ifall du inte är bekant med att handla från Ebay så här är några tips:

Öppna ett paypal konto för nästan all betalning sker genom dom och det är tryggt att betala så.
Söker du på ebay så sortera svaren så att "buy it now" visas så slipper du se alla auktioner.
Sortera sedan på visning så att de billigaste inkl frakt visas först.

Du ser på respektive säljare vad deras frakt är men det är vanligt att frakten ingår i priset. Försäkra dej om att de fraktar till sverige, det står på den sidan objektet är på.
Passa även på att i så fall köpa nåt toolkit så du får den lilla torx-mejseln du behöver för att skruva isär telefonen och sök på youtube och titta på hur det går till innan du bestämmer dej. Det är inte så svårt.

Hoppas du lyckas och hör av dej om du har fler frågor

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monoman:

Mina 5 cent i tråden betyder typ min åsikt, detta tycker jag osv. Betyder alltså ingenting

Jag har köpt flera st fram och baksidor på ebay och alla jag har fått har passat perfekt och har levererats hem till brevlådan utan minsta strul.
Ifall du inte är bekant med att handla från Ebay så här är några tips:

Öppna ett paypal konto för nästan all betalning sker genom dom och det är tryggt att betala så.
Söker du på ebay så sortera svaren så att "buy it now" visas så slipper du se alla auktioner.
Sortera sedan på visning så att de billigaste inkl frakt visas först.

Du ser på respektive säljare vad deras frakt är men det är vanligt att frakten ingår i priset. Försäkra dej om att de fraktar till sverige, det står på den sidan objektet är på.
Passa även på att i så fall köpa nåt toolkit så du får den lilla torx-mejseln du behöver för att skruva isär telefonen och sök på youtube och titta på hur det går till innan du bestämmer dej. Det är inte så svårt.

Hoppas du lyckas och hör av dej om du har fler frågor

Tack så mycket
Skruvar Och Torx har jag i massor redan sen behöver jag inget rum plektrum? :p´
Mvh

Visa signatur

Prisa Solen.