Siri till Iphone 4 med den nya uppdateringen IOS 6

Permalänk
Medlem

Siri till Iphone 4 med den nya uppdateringen IOS 6

Tjena, kommer siri komma med den nya uppdateringen till iPhone 4?

Tack!

Visa signatur

iES - The One And Only - And will always be

Permalänk
Medlem
Skrivet av ies1337:

Tjena, kommer siri komma med den nya uppdateringen till iPhone 4?

Tack!

Nej

Finns med i källkoden men inte aktiverat enligt diverse forum.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Avstängd

nej tyvärr endast iphone 4s iphone 5 nya ipod touch 5 generation nya ipad har siri då siri liksom kräver dubbla kärner som a5 processorn har iphone 4 har a4 så tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av damoloni123:

nej tyvärr endast iphone 4s iphone 5 nya ipod touch 5 generation nya ipad har siri då siri liksom kräver dubbla kärner som a5 processorn har iphone 4 har a4 så tyvärr.

Det är snarare så att dem vill få användare att köpa nyare telefoner. Att det skulle krävas en dubbelkärning processor för att spela in lite ljud, skicka inspelningen till en server och ta emot några resultat låter föga troligt.

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrathian:

Det är snarare så att dem vill få användare att köpa nyare telefoner. Att det skulle krävas en dubbelkärning processor för att spela in lite ljud, skicka inspelningen till en server och ta emot några resultat låter föga troligt.

siri funkar ju faktist till iphone 4, (jailbreak krävs)

Visa signatur

iES - The One And Only - And will always be

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ies1337:

siri funkar ju faktist till iphone 4, (jailbreak krävs)

Jag menar utan jailbreak då det finns nackdelar med jailbreak och fördel som tex siri till iphone 4 men iphone 4 klarar det nästan smärtfritt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wrathian:

Det är snarare så att dem vill få användare att köpa nyare telefoner. Att det skulle krävas en dubbelkärning processor för att spela in lite ljud, skicka inspelningen till en server och ta emot några resultat låter föga troligt.

Det är inte processorkraften i sig som krävs, läste att det var någoit chip som filtrerade bort brus extra bra som krävdes. Apple ville inte släppa något som riskerar att fungera för dåligt på någon enhet. Det kombinerat med att de såklart vill driva på försäljningen av deras nya telefon.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Skrivet av damoloni123:

Jag menar utan jailbreak då det finns nackdelar med jailbreak och fördel som tex siri till iphone 4 men iphone 4 klarar det nästan smärtfritt.

Finns väl inga nackdelar med jailbreak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Finns väl inga nackdelar med jailbreak?

Nackdelen är, vad jag vet, att Apples garanti upphör att gälla. Om man inte återställer den innan man lämnar in den. Nu täcker väll inte garantin särskilt mycket, så det kan väll knappast vara någon större förlust.
Vad man sen installerar från Cydia är en annan femma, givetvis. Allt är inte ofarligt där, men det är ju upp till användaren vad man installerar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Nackdelen är, vad jag vet, att Apples garanti upphör att gälla. Om man inte återställer den innan man lämnar in den. Nu täcker väll inte garantin särskilt mycket, så det kan väll knappast vara någon större förlust.
Vad man sen installerar från Cydia är en annan femma, givetvis. Allt är inte ofarligt där, men det är ju upp till användaren vad man installerar.

Precis som du säger så kan man ju bara återställa den innan om man skulle behöva lämna in den Om TS endast jailbreakade för att göra Siri tillgängligt tror jag inte han skulle råka ut för något farligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Nackdelen är, vad jag vet, att Apples garanti upphör att gälla. Om man inte återställer den innan man lämnar in den. Nu täcker väll inte garantin särskilt mycket, så det kan väll knappast vara någon större förlust.
Vad man sen installerar från Cydia är en annan femma, givetvis. Allt är inte ofarligt där, men det är ju upp till användaren vad man installerar.

Dessutom gäller garantin bara 1 år ändå så

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Nja de bryr sig inte om jailbreak om det är hårdvarufel.