Vad tycker ni om Armored Kill ?

Permalänk
Medlem

Visst är det kul när man får tag på en tank Strike at karkand så att man kan röja lite. Men det är inte kul när båda lagen har ca. 10 tanks och 3 helikoptrar. Banorna är helt för stora, det känns som att varje lite bas är en egen bana med 3 spelare typ.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Om vi för argumentationens skull säger att grafik inte spelar någon roll, är AK ett bättre spel än Desert Combat?

Beror på vad du är ute efter. AK är väldigt nice och känns som BF3 äntligen fått ordentliga BF banor men i grund o botten är det fortfarande samma casualiserade BF3 helt utan teamwork för spelet saknar VoIP, commander, squad waypoints och är för hektiskt för att skriva helatiden.
Normal mode har larvig hp regen på både infanteri och fordon men värst av allt är 3D spotting som skapar otrolig obalans mellan infanteri och fordon. Som exempel behöver du bara spamma spot knappen som heligunner och sen spraya skott mott röda trianglarna som markerar fienderna...
Hardcore mode på andra sidan stänger av alla 'stödhjulen' som hp regen, 3d spot, etc men istället får man stå ut med otroligt enformiga och tråkiga strider pga den reducerade HP'n. Dessutom har HC fortfarande samma grundproblem som inte går att fixa med server sidiga options. Mekanismer som 'suppression', rekyllösa vapen, noskill lock-on vapen och all automatiserad spotting som 'audio spotting' härjar oavsett mode. Sen förstörs HC av en nyligen introducerad bugg som lämnar squadsen utan en Leader så man kan inte spawna på någon, LOL. Hur fan kan sånt här skit ens komma förbi QA?

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Angående Squadleaders

Var det inte så att i Battlefield 3's ungdom så fanns denna bugg där också, och troligen så bygger denna version från den, så den följde väl med "IGEN" då... grattis....

Permalänk
Medlem

Vänta...

Säger ni att Armored Kill har lanserats?

Hur fan missade jag detta...

Permalänk
Medlem

Alborz Mounatins är nog min favorit map hittills i BF3. Älskar att smyga runt i bergen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Hardcore, 32 spelare utan flyg. Underbart spelläge. Tror det är tank superour eller vad det kallas.
Mycket mer spänande än normalt 64.

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem

Gunship har verkligen förstört Rush.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Diggar BF3 så hårt men jag är mer utan fordon så jag gillar det väl sådär.. Men kan va kul att köra sniper iaf

Permalänk
Medlem

Det roligaste med AK är att åka runt med fyrhjulingar och hoppa i terränger. Vill jag ha action så håller jag mig till CQ och B2K.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Avstängd

Hur upplever ni ljuset omkring explosionerna?!

Några av mina polare har armored kill, och dom har fenomenet att det blir ingen ljusexplosioner i mörkret så att säga, dvs ingen ljussättning.

Ena polaren sitter med GTX460 och kör på Low-medium-1080P

Medan han andra har ett 7970 kör på ultra-high 1080P

Och ingen av dom kan se själva ljus flashen efter explosionerna på vissa banor i Armored kill.

Är det en bugg från konsolerna för att dra ner på effekterna eller ska det vara så?!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Lätt bästa banorna än, dock är gunship lite väl op..
Skulle nog räcka med 2 flyg per lag ist för 1, för nu är flygstriden lite ojämn. Suger piloterna i de försvarande laget är det direkt kört.

När jag flyger så är det dock inga problem

Dock är det löjligt lätt att förstöra Gunship så att den skulle vara OP förstår jag inte.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Dock är det löjligt lätt att förstöra Gunship så att den skulle vara OP förstår jag inte.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/view/28326547859194...

kanske inte nu längre

Permalänk
Medlem

Det överlever lite längre nu. Man hann iaf skjuta ett par gånger innan man exploderade nu efter pathen.
Men det är inte uppe särskilt länge nu heller om motståndarlaget vill ta net det.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Jag har en rätt viktigt fråga... i och med att banorna är markant större, hur påverkas prestandan? får ni samma fps som o köra Caspian Border tex?

hur snittar ni i fps med en 6970/gtx570 tex (vill ju veta va mitt kort klarar)?

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag har en rätt viktigt fråga... i och med att banorna är markant större, hur påverkas prestandan? får ni samma fps som o köra Caspian Border tex?

hur snittar ni i fps med en 6970/gtx570 tex (vill ju veta va mitt kort klarar)?

Jag har inte märkt av någon skillnad på de nya banorna jämfört med Caspian.

Har iofs aldrig mätt min FPS. Så länge jag kan spela utan att reagera/märka fps drops så är jag nöjd.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Jag har inte märkt av någon skillnad på de nya banorna jämfört med Caspian.

Har iofs aldrig mätt min FPS. Så länge jag kan spela utan att reagera/märka fps drops så är jag nöjd.

låter bra.. då blire nog o införskaffa den, börjar bli lite småtrött på o lira samam banor om o om igen

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Ja min fps är helt i nivå med t.ex. Caspian.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Server-update alltså. AC-130 tål mer stryk nu men har å andra sidan fått längre spawntid. Ändringar i rätt riktning helt klart och jag tror det kommer bli helt ok för Concquest.

Frågan är dock om det är tillräckligt stora förändringar för AC-130 rapefesten på Rush. Känns som den fortfarande inte kommer att passa in. Misstänker att det kommer mer nerfs där så småningom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rinsewood:

Var det inte så att i Battlefield 3's ungdom så fanns denna bugg där också, och troligen så bygger denna version från den, så den följde väl med "IGEN" då... grattis....

Spelar knappt någon roll funkar eller ej, 95% av alla som spelar kommer troligtvis från COD och har ingen aning om vad fan det är som gäller. Ett vanligt förekommande problem är att leadern sitter i en ary, sitter och "snipe-erar" längs bak i banan dör hela tiden för han inte fattar att det ens finns en gruppledare.

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att det i praktiken inte finns några aktiva servrar som kör "Infantery only". Börjar tröttna på att vara kanonmat för flygvapnet nu. Många gånger hinner man knappt spawna vid en bas innan en helikopter skjuter sönder en.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Var gunship OP? Hur är det nu?

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Gunship i RUSH är verkligen inte bra.
Testade RUSH bara för att se, efter 2 minuter hade anfallaren i gunship 30 kills.
Sedan fick vi ned det, då satte sig nästa person där i och fick även han 30 kills på någon minut.

Sedan gäller detta inte bara för AK men vad är det för magiskt med Javelin som gör att man dör även om man gömmer sig på andra sidan av en tank? Är ju helt omöjligt att den har skott i sig som svänger runt allt pansar och böjer sig in för att döda en. Att man skulle kunna bli skadad skulle kanske vara lite mer vettigt.
Och att även smoke inte ska funka mot Javelins förstår jag inte varför. RPG och SMAW känns rätt värdelöst då.

Sist men inte minst. Buggen som är kvar ända från BC2 men som jag inte sett någon skriva om? Förutom i chatten någon gång.
Att 1 av 10 gånger om inte oftare så kan man skjuta en helikopter/Jet och ingenting händer.
Var ju sjukt störande i BC2 när det var något viktigt läge och det hände och så är det fortfarande så.

I och för sig så är det rätt många saker som gör att BF3 känns halvbra.
Är nog bäst att låta det vara som det är och vänta på BF4.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av qMetal:

Sedan gäller detta inte bara för AK men vad är det för magiskt med Javelin som gör att man dör även om man gömmer sig på andra sidan av en tank? Är ju helt omöjligt att den har skott i sig som svänger runt allt pansar och böjer sig in för att döda en. Att man skulle kunna bli skadad skulle kanske vara lite mer vettigt.

Snälla..

Citat:

Och att även smoke inte ska funka mot Javelins förstår jag inte varför. RPG och SMAW känns rätt värdelöst då.

Smoke funkar mot att få lås, men det trollar inte bort en raket som är på väg att träffa dig. Det är ingen magisk rök, sån finns bara i nätagg. RPG är mycket mer användbart än Javelin på nära håll.

Citat:

I och för sig så är det rätt många saker som gör att BF3 känns halvbra.
Är nog bäst att låta det vara som det är och vänta på BF4.

Jag är övertygad om att du kommer hitta lika mycket att klaga på i BF4.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Snälla..

jIlROqW0fnc
Smoke funkar mot att få lås, men det trollar inte bort en raket som är på väg att träffa dig. Det är ingen magisk rök, sån finns bara i nätagg. RPG är mycket mer användbart än Javelin på nära håll.Jag är övertygad om att du kommer hitta lika mycket att klaga på i BF4.

Jaså. Trodde det var någon bugg, funkar ju mot många andra raketer iaf.

Om BF4 kommer vara modern krigsföring som BF3 så borde de göra stora förändringar om det ska vara någon mening med att skaffa det så man får väl hoppas på att det blir bättre iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Gunship i RUSH är verkligen inte bra.
Testade RUSH bara för att se, efter 2 minuter hade anfallaren i gunship 30 kills.
Sedan fick vi ned det, då satte sig nästa person där i och fick även han 30 kills på någon minut.

Sedan gäller detta inte bara för AK men vad är det för magiskt med Javelin som gör att man dör även om man gömmer sig på andra sidan av en tank? Är ju helt omöjligt att den har skott i sig som svänger runt allt pansar och böjer sig in för att döda en. Att man skulle kunna bli skadad skulle kanske vara lite mer vettigt.
Och att även smoke inte ska funka mot Javelins förstår jag inte varför. RPG och SMAW känns rätt värdelöst då.

Sist men inte minst. Buggen som är kvar ända från BC2 men som jag inte sett någon skriva om? Förutom i chatten någon gång.
Att 1 av 10 gånger om inte oftare så kan man skjuta en helikopter/Jet och ingenting händer.
Var ju sjukt störande i BC2 när det var något viktigt läge och det hände och så är det fortfarande så.

I och för sig så är det rätt många saker som gör att BF3 känns halvbra.
Är nog bäst att låta det vara som det är och vänta på BF4.

2 minuter tills gunship kommer tillbaks efter den har blivit nedskjuten är det väl efter patchen?

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Jag både gillar och ogillar. Gillar att kartorna känns lite mer som gamla bfspelen, ogillar att alla bara spelar som anti-tank och sniper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Snälla..

jIlROqW0fnc
Smoke funkar mot att få lås, men det trollar inte bort en raket som är på väg att träffa dig. Det är ingen magisk rök, sån finns bara i nätagg. RPG är mycket mer användbart än Javelin på nära håll.Jag är övertygad om att du kommer hitta lika mycket att klaga på i BF4.

Så du tycker att vapnerna ger realistisk skada också? Nej exakt.. det är ett spel du kan ju inte visa en video som är i verkligheten. Klart du kan, men inget är ju direkt realistiskt i ett spel. Dör inte av 1 skott i huvudet osv, springer även fast man fått ett skott av en 50.cal som i verkligheten blåser av benet.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Så du tycker att vapnerna ger realistisk skada också? Nej exakt.. det är ett spel du kan ju inte visa en video som är i verkligheten. Klart du kan, men inget är ju direkt realistiskt i ett spel. Dör inte av 1 skott i huvudet osv, springer även fast man fått ett skott av en 50.cal som i verkligheten blåser av benet.

Men i det här fallet är det väl rätt självklart att man skall dö utav en javelin som träffar en tank mitt framför dig?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Men i det här fallet är det väl rätt självklart att man skall dö utav en javelin som träffar en tank mitt framför dig?

Trodde det var självklart att man dör av ett HS med en 50.cal sniper också.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Trodde det var självklart att man dör av ett HS med en 50.cal sniper också.

Alla headshots med reconsbössor är 1 shot kills, iaf dem jag provat.

Sedan finns det ingen 50 cal sniper i BF3. (lite synd)

Edit: Har nästan knappt använt semiauto gevären alls (mer än nödvändigt). Så kanske är det så att de inte fixar 1 shot kills på längre avstånd.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360