Iphone 5 går att förbeställa från kl 00.01/ 21 september

Permalänk
Skrivet av Don_W:

7. Kostar i stil med vad alla nya smartphones gör. Nämn en produkt där Apple´s A6 cpu och Nya skärm sitter i .

Nya Xperia V har en likvärdig CPU och bättre skäm (större upplösning & högre PPI)

Och den kostar bara 4.5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Ja nano sim är nog inte roligt att få tag i såvidare man inte beställer från operatör direkt. Om dom underskatta åtgång ännu en gång, får man nog nöja sig med att titta på telefonen. Vet inte om man kan göra som sist och klippa till det. Jag fick klippa mitt sim till ett mikro då Telia sjabbla med det.

Nanosim skickas med automatiskt från Tele2 i alla fall..

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Nya Xperia V har en likvärdig CPU och bättre skäm (större upplösning & högre PPI)

Och den kostar bara 4.5k

Okej får väl ge med mig till att nästan alla smartphones då

Skrivet av Pontraz:

Nanosim skickas med automatiskt från Tele2 i alla fall..

Jo det skall det göra med telia med men sist tog det 2 veckor extra från det att jag fått telefonen för att dom köpt in för få ..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Jo det skall det göra med telia med men sist tog det 2 veckor extra från det att jag fått telefonen för att dom köpt in för få ..

Oj jäklar vad värdelöst.. :S Känns lite som att Apple skulle skicka med för få batterier till telefonerna. Jag menar ingen har ju nanosim right?

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Citat:

Pratade precis med Apple Kundtjänst. Då fick jag veta att svenska Apple Store kommer inte att ha förbokning utav iPhone 5. Man kommer kunna köpa telefonen direkt i butik eller via apple.se den 28:e med X antal veckors leveranstid =(

Saxat från minhembios forum.

Då blir det väl samma visa som hos operatörerna, sitta och hamra F5 kl 00:00 den 28e och sedan snurra på lottohjulet. Sedan få tag i lösa simkort från sin operatör som dom inte kommer ha fixat tillräckligt många av, life is good.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Fick ett mail från tele2 nyss

"Hej och grattis!
Du gjorde igår en beställning av en iPhone 5 och vi tänkte bara meddela dig att din telefon kommer att att skickas ifrån vårt lager den 28/9."

Så om ni hann beställa från första batchen lär ni få ett likadant mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av klonklonk:

Fick ett mail från tele2 nyss

"Hej och grattis!
Du gjorde igår en beställning av en iPhone 5 och vi tänkte bara meddela dig att din telefon kommer att att skickas ifrån vårt lager den 28/9."

Så om ni hann beställa från första batchen lär ni få ett likadant mail

Jo men va fan, skicka iväg den 28? Varför skickar dom inte bara den 27:e... Puckat

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Avstängd

Verkar som det blir en total överraskning från telenor då dom inte har någon info what-so-ever om lagerstatus eller köer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Oj jäklar vad värdelöst.. :S Känns lite som att Apple skulle skicka med för få batterier till telefonerna. Jag menar ingen har ju nanosim right?

Jo lite så men som sagt är väl bara till att vänta och se. Ska ringa telia efter jobbet då det råder total förvirring på deras hemsida samt facebook. Verkar ju som att bara för att det står 28/9 är det inte så. Samt att personer som beställt före mig har fått leverans datum 22/10 men men .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Pontraz:

Jo men va fan, skicka iväg den 28? Varför skickar dom inte bara den 27:e... Puckat

Skrivet av klonklonk:

Fick ett mail från tele2 nyss

"Hej och grattis!
Du gjorde igår en beställning av en iPhone 5 och vi tänkte bara meddela dig att din telefon kommer att att skickas ifrån vårt lager den 28/9."

Så om ni hann beställa från första batchen lär ni få ett likadant mail

tveksamt om de vågar skriva nåt annat, vi får hoppas de menar att kunderna har femman den 28:e

Permalänk
Medlem

Jag har pratat med Telias kundtjänst nu. Jag har fått både mail och sms som säger beräknad leverans 28 September .
Men när jag ringde kundtjänst för att kontrollera så att jag inte råkat göra dubbel order med allt strul som release medförde, så passade jag på att fråga om dom med 28 menade att jag får den då eller att den skickas då ,
eller om det till och med är som så att den skickas efter 28 september när den leveransen efter det datum kommer.
Då fick jag som svar att det kan nog ta nån/några veckor efter den 28 september innan du får din telefon.
Så med andra ord är det helt okej att skriva ett datum men sen mena ett helt annat i en bekräftelse för order.
Trött man blir.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

499 i månaden i 24 månader vill tre ha. Pass säger jag.

Permalänk
Medlem

Har en iphone 4, sen är ju s3 bättre

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Skrivet av Red110:

Har en iphone 4, sen är ju s3 bättre

Varför går det inte att beställa iPhone 5 med kontantkort hos Comviq?

Skall man anmäla IDG för falsk marknadsföring?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte om det jag säger är rätt nu, men apple är väldigt "låsta" och säljer oftast iphones som redan är låsta till abonemmang. 3,tele2,telia osv. Och dom som är olåsta funkar de till kontantkort. Men då får man ju köpa i butik och inte hos tele2 Hoppas det hjälpte dig

Edit: Upp till dig att anmäla om du vill, om dom gör fel så gör det

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk

Skon som klämmer här är ju pengar.

Vilket kommer Apple/teleoperatörerna att tjäna mest pengar på; kontantkortstelefoner eller abonnemang?

Abonnemang är ju ett långsiktigt vinstsystem till skillnad från en kontantkortstelefon där du betalar en engångssumma.

När den första iPhone 5-hysterin lagt sig kommer det säkert att gå att få tag kontantkort till den, men inte den första tiden.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

hade ja velat haft iphone 5 hade de blivit ifrån halebop. 24mån bindningtids+abonnemang rubbet (419kr/mån) 5k sms,4gb surf, ringer 200samtal gratis.inga extra kostnader än 419kr.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av blogtweeter1:

När den första iPhone 5-hysterin lagt sig kommer det säkert att gå att få tag kontantkort till den, men inte den första tiden.

Köpte min iPhone 5 från Telia igår utan abonnemang.
Så Telia sålde med kontantkort/utan abonnemang redan från start.

Permalänk
Skrivet av andr3a$:

Köpte min iPhone 5 från Telia igår utan abonnemang.
Så Telia sålde med kontantkort/utan abonnemang redan från start.

Nu gäller detta Comviq, eftersom de har bäst priser på kontantkort.

Någon som lyckats med att förboka en iPhone 5 med kontantkort hos Comviq?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

hade ja velat haft iphone 5 hade de blivit ifrån halebop. 24mån bindningtids+abonnemang rubbet (419kr/mån) 5k sms,4gb surf, ringer 200samtal gratis.inga extra kostnader än 419kr.

Precis vad jag har förbeställt, fast en 32 GB så det kostade 449:- per månad istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Nya Xperia V har en likvärdig CPU och bättre skäm (större upplösning & högre PPI)

Och den kostar bara 4.5k

Vetifan om det är så viktigt med hög upplösning. Försökte kolla på en kamrats 1080p skärm i 13 tum. Ser fan inte ett skit, tvungen att zooma in 200 %. Skärmen ska väl inte vara alltför stor, tycker 3,5 tum är lagom såvida man inte vill ha en tablet i fickan

Permalänk
Medlem
Skrivet av blogtweeter1:

Skon som klämmer här är ju pengar.

Vilket kommer Apple/teleoperatörerna att tjäna mest pengar på; kontantkortstelefoner eller abonnemang?

Enligt en bekant som jobbar på Telia så tjänar dom inget på iPhone i sig. De är abonnemangen dom tjänar pengar på.

Ont: jag kommer köpa en iPhone 5, skulle vara kul att köpa nån annan typ en Windows 8 mobil, men dom ser ut och känns väldigt plastiga, precis som de flesta andra mobiler på marknaden. Så Apple får mina pengar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Enligt en bekant som jobbar på Telia så tjänar dom inget på iPhone i sig. De är abonnemangen dom tjänar pengar på.

Ont: jag kommer köpa en iPhone 5, skulle vara kul att köpa nån annan typ en Windows 8 mobil, men dom ser ut och känns väldigt plastiga, precis som de flesta andra mobiler på marknaden. Så Apple får mina pengar.

Nokia har ju nåt slags gjutet material i sina Windows mobiler material så de känns stabila. HTC kanske har nåt liknande?
http://www.htc.com/www/smartphones/htc-wp-8x/

Fast man måste ju hålla i handen för att veta. Hur iPhone 5 känns i handen vet man ju inte i dagsläget heller.

Permalänk
Medlem

Fick sms från telia igår att min ska levereras den 28e, Hoppas kan man ju alltid göra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bevis på att iPhone 5 inte är så värdelös som många tror

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2410034,00.asp

Kanske blir ett köp trots allt, kontraktet på min iPhone 4 gick nyss ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

499 i månaden i 24 månader vill tre ha. Pass säger jag.

Min sambo tog med 3 (då alla hon känner har dem). 5GB frisurf i månaden, dessutom lade hon till 3Vänner + Telia + Telenor + Tele2 så hon ringer typ gratis och det är ändå kvar av potten. Då hon får använda hela beloppet. De andra operatörerna får man väl inte hela beloppet? Utan 150 sek är för telefonen?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvudd:

Fick sms från telia igår att min ska levereras den 28e, Hoppas kan man ju alltid göra

Jag fick med sms från Telia med datum 28/9 ,men alla säger olika telefon kundtjänst säger att dom skriver det på alla, Facebook skriver att då får man den , och på deras sida att dom inte kan lova när...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Jag fick med sms från Telia med datum 28/9 ,men alla säger olika telefon kundtjänst säger att dom skriver det på alla, Facebook skriver att då får man den , och på deras sida att dom inte kan lova när...

Mjo det är som väntat, dom kommer troligen inte att uppdatera sidan förrän de skickat första batchen heller. Vi märker på fredag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte möjlighet att – och vill för den delen inte – förlänga mitt abonnemang (nappade på 349 kr/mån-"supererbjudandet" i maj–april), så det känns tråkigt att Tre inte säljer iPhone 5 kontant. Verkar bara vara Telia som gör det. Förvisso låst, men det gör mig inte så mycket. Planerar ändå inte att byta operatör inom den närmsta tiden. Får bli en beställning från Apple Store på webben nu på fredag istället. Köa i Täby? GTFO.