Permalänk
Avstängd

Köpråd, lcd eller plasma?

Vilken av dessa tv-appareter skulle ni föredra?
Plasman: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=745623
Led: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=745640

Vad är fördelarna?

Permalänk
Medlem

Ja men beror på vad du bruka ser på mest film eller ? jag undrar bara .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quadcore:

Ja men beror på vad du bruka ser på mest film eller ? jag undrar bara .

Mest film. Japp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

inte lcd du har hittat utan LED men jag skulle nog köra på LED:n, då dom brukar vara tunnare, strömsnålare, och märken fastnar inte efter att spelat ett tag eller kollat på tv6 ett tag..

EDIT: dock såg jag att du hade 600Hz på plasman, nåt att tänka på o.O
Fast skulle fortfarande ta LED:n... den kosta t.o.m. 8000 kr innan såå...

Det där med inbränningar gäller inte längre, var endast så på de första generationens plasma tvs. Har själv haft en plasma i över två år utan några inbränningar.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rillee:

Det där med inbränningar gäller inte längre, var endast så på de första generationens plasma tvs. Har själv haft en plasma i över två år utan några inbränningar.

Ah det har jag läst. Så det är inget som skrämmer mig.

Permalänk
Medlem

För film och tv tittande, plasma alla dagar i veckan.
Ska du dock sitta och spela massa tv-spel eller koppla datorn till tv'n så kör på en led.
Bilden på en plasma är enligt mig tusen gånger bättre än LED.
Och har du 3k extra att lägga ut så kör på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1177817
Panasonic är kung på plasma och ST50Y är enligt många den bästa du kan få inom den prisklassen, den slår tom ut förra årets dyraste modell i panasonics serie och skillnaden ska vara ytterst liten och knappt märkbar mot 2012's GT och VT enligt några mer "kunniga" på minhembio.se.
Sen vet jag inte om det är nödvändigt på dagens plasmor men man brukade rekommendera att man kör in plasman i 1-200 timmar, detta gör man genom att dra ner kontrasten och stänga av alla bildförbättrare (som egentligen bör heta bildförsämrare) och försöka köra fullscreen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

inte lcd du har hittat utan LED men jag skulle nog köra på LED:n, då dom brukar vara tunnare, strömsnålare, och märken fastnar inte efter att spelat ett tag eller kollat på tv6 ett tag..

EDIT: dock såg jag att du hade 600Hz på plasman, nåt att tänka på o.O
Fast skulle fortfarande ta LED:n... den kosta t.o.m. 8000 kr innan såå...

Men du, när kollade du upp tv-apparater egentligen?

Det är visst en LCD. En LED-belyst sådan. LED = dioder istället för lysrör(CCFL).

Att den har 600hz var ju inte speciellt intressant.

Jag hade gått på Plasma för film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

inte lcd du har hittat utan LED men jag skulle nog köra på LED:n, då dom brukar vara tunnare, strömsnålare, och märken fastnar inte efter att spelat ett tag eller kollat på tv6 ett tag..

EDIT: dock såg jag att du hade 600Hz på plasman, nåt att tänka på o.O
Fast skulle fortfarande ta LED:n... den kosta t.o.m. 8000 kr innan såå...

Det är absolut en LCD... Att kalla en LCD Med LED belysning för LED är lite dumt då vi inte kallar de med CCFL belysning för CCFL. Det är inget fel att kalla det för en LED då marknadsföring har fått det att bli standard men att kalla det för en LCD är även det helt rätt.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Mycket TV spelande = LED, Film och TV = Plasma.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av baxee:

Snabba svar uppskattas då köpet blir imorgon.

Tyvärr räknas detta som en så kallad bump och bryter mot §4 i våra regler.

Att medvetet putta trådar högre upp med inlägg utan någon ny information är orättvist och inte tillåtet hos oss.

Läs våra regler och tänk på detta i fortsättningen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro