Samsung Galaxy S III uppdateras med Android 4.1 "Jelly Bean"

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S III uppdateras med Android 4.1 "Jelly Bean"

Koreanska Samsung påbörjar utrullningen av Android 4.1 "Jelly Bean" i Östeuropa. Samtidigt meddelar mobiltelefonjätten att mjukvaran når Sverige i oktober.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det var på tiden!

Permalänk
Medlem

Inte en sekund för tidigt, minst sagt. Skärpning i framtiden!

Permalänk

Är det Emils S 3:a?:D

Längtar till oktober!

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk

HTC One X och One S ska också få JB i oktober, ska bli intressant att se!

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Underbart! Funderade faktiskt häromdagen på när jellybean kunde tänkas lanseras Hoppas att allting blir lite "smoothare" än vad det är nu med min s3. Inte för att det funkar dåligt nu (den har ju trots allt en quad-core processor vilket gör susen) men jag tkr fortfarande inte att det är lika stabilt och snabbt som Iphone 4s och IOS.

Visa signatur

|Intel i5 3570k@3.4GHz|MSI B75IA-E33 M-ITX|Corsair XMS3 8GB@1600MHz CL9|Fractal Design Node 304|Cooler Master Silent Pro M2 520W|Samsung 830 128GB|WD 2TB Green|Zotac 660Ti OC @ 1150MHz|

Permalänk
Medlem

Kommer detta komma till S2 också? Citera så jag hittar tbx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Koreanska Samsung påbörjar utrullningen av Android 4.1 "Jelly Bean" i Östeuropa. Samtidigt meddelar mobiltelefonjätten att mjukvaran når Sverige i oktober.

Läs artikeln

vafanken? tar det en månad för dem o "skeppa" hit en mjukvara?, vadå...cyklar dem hit den med ett usb minne? ^^

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk

hehe. Så Samsung suger fortfarande på updates. Jag hade 4.1.1 22 July 2012.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Tja

Skrivet av Omlin:

Kommer detta komma till S2 också? Citera så jag hittar tbx

Hittade en hemsida som säger något om lansering av Jeally Bean till S2

http://www.swedroid.se/samsung-sverige-meddelar-nar-galaxy-s2...

Står att det sker i november!

Visa signatur

|Intel i5 3570k@3.4GHz|MSI B75IA-E33 M-ITX|Corsair XMS3 8GB@1600MHz CL9|Fractal Design Node 304|Cooler Master Silent Pro M2 520W|Samsung 830 128GB|WD 2TB Green|Zotac 660Ti OC @ 1150MHz|

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker detta är en fullständigt ointressant nyhet? Bara spel och mobilnyheter här nu för tiden känns det som :/

Allvarligt talat, en uppdatering av mjukvaran till EN MODELL? Okej om det var själva android som fick en ny version, det kanske kan vara värt en nyhet men vad jag minns har sweclockers redan haft en eller två nyheter om just android 4.1?

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Uppdaterade precis till officiella 4.1.1 via Odin.

Väldigt stor skillnad i framerate på menyer och hemskärm. Ikonen för alarmklockan och ljudlös är numera gråaktig dessutom, mot tidigare samma färg som klockan och täckningsstaplarna. Såg precis att S Planner fått lite uppdaterad design också.

Webläsaren är äntligen lika snabb att scrolla och zooma med som Safari på ipaden. Stort lyft!

Permalänk
Skrivet av Zpiritual:

Bara jag som tycker detta är en fullständigt ointressant nyhet? Bara spel och mobilnyheter här nu för tiden känns det som :/

Allvarligt talat, en uppdatering av mjukvaran till EN MODELL? Okej om det var själva android som fick en ny version, det kanske kan vara värt en nyhet men vad jag minns har sweclockers redan haft en eller två nyheter om just android 4.1?

Jag håller med dig stora lanseringar kanske kan få vara okej men de som är intresserade av sånahär saker lär ändå följa ex swedroid mm. Men de har la nyhetstorka

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpiritual:

Bara jag som tycker detta är en fullständigt ointressant nyhet? Bara spel och mobilnyheter här nu för tiden känns det som :/

Allvarligt talat, en uppdatering av mjukvaran till EN MODELL? Okej om det var själva android som fick en ny version, det kanske kan vara värt en nyhet men vad jag minns har sweclockers redan haft en eller två nyheter om just android 4.1?

Håller med, helt sjukt. Ska dom lägga en nyhet för varje telefon som får 4.1?

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem

Jag hoppas innerligt att förra generationens telefoner också får Jelly Beans över tid. Tänker främst på Galaxy Note och S2an.

Bra att fler får JB iaf

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket gnäll.
Bidra själva med sådant ni vill se här eller var tysta.

En trevlig telefon som får en trevlig uppdatering, gratulerar.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Riktigt bra jobbat Samsung har verkligen sett fram imot detta! S3 FTW!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Omlin:

Kommer detta komma till S2 också? Citera så jag hittar tbx

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aekblom:

Håller med, helt sjukt. Ska dom lägga en nyhet för varje telefon som får 4.1?

JA! Varför ens nämna att en av de populäraste mobilerna får en uppdatering! SKANDAL!

Observera att detta är sarkastiskt menat..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Är nog sista gången jag köper en "samsung" eller någon annan brandad telefon. Nexus nästa för min del iaf om det blir Android igen, det återstår att se.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skäggig legend

Kul för Android laget! alltid kul med nyss os

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Woho!

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Vad är det som är nytt?

Permalänk
Medlem

Jag övergav min Iphone för att testa på något nytt. Det stod mellan Lumia 920 och Galaxy S3, och till slut så fick det bli en S3. En av dom punkter där jag anser att Android ligger efter och där telefontillverkarna verkligen måste skärpa till sig ordenligt är just det här. JB har funnits ute ett bra tag nu, men lik förbannat är dom största telefonerna fortfarande utan. Det ska inte behöva vara en lotteridragning över i fall ens telefon kommer eller inte kommer uppdateras. Uppfyller telefonen systemkraven så ska det vara en rättighet som konsument att få den senaste uppdateringen.

Om tillverkarna bara kunde skita i att lägga in sina egna versionen med en massa bloatware så skulle Android ha ett mycket bättre rykte. Jag tycker min Nexus 7 fungerar mycket bättre och smidigare än S3an. Jag har funderat på att lägga in Cyanogenmod 10, men av det jag har hört så är det fortfarande lite buggigt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Wow, grattis!
Jelly Bean bara 2månader sent!

Riktigt imponerande!
/lol

Själv har jag suttit med 4.1 sedan release. Nexus>ALLT i Android väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Bara jag som tycker detta är en fullständigt ointressant nyhet? Bara spel och mobilnyheter här nu för tiden känns det som :/

Allvarligt talat, en uppdatering av mjukvaran till EN MODELL? Okej om det var själva android som fick en ny version, det kanske kan vara värt en nyhet men vad jag minns har sweclockers redan haft en eller två nyheter om just android 4.1?

Skrivet av aekblom:

Håller med, helt sjukt. Ska dom lägga en nyhet för varje telefon som får 4.1?

SIII:an är en av de populäraste modellerna på marknaden, samt att den passar i ett sammanhang där entusiast-prylar diskuteras. Många har nog sett fram rikligt till denna uppdatering, därför tror jag minsann att denna nyhet är på sin plats.

Permalänk
Medlem

Nu väntar vi bara på att Sony får tummen ur och släpper en uppdatering till sina mobiler inom kort.

Permalänk
Medlem

göttans

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på swec nu. Ta er tid och tryck på knappen "Rätta artikeln" Den ær fullt synlig så ni kan inte ha missat den. Ær ni oens med swec så skriv det inte hær tack.

Permalänk

Kul för de som har s3:an! Hoppas det kommer till min Evo 3D någon gång! Annars får jag nöja mig med Nexus 7:an.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4