Vem tycker du ska tillverka nästa nexus lur?

Permalänk

Vem tycker du ska tillverka nästa nexus lur?

HTC började med att släppa den första nexus luren sen har Samsung följt upp med de två senaste. Vem tycker du ska samarbeta med Google denna gången om nästa nexus lur? Tänkte vi kunde ha en omröstning och så får man gärna diskutera om vem man tycker och gärna varför.

Jag lägger min röst på Sony eftersom jag anser att de gör bra lurar och att det är dags för något nytt företag att göra en nexus lur.

Röstar man på övrigt får man gärna skriva vilken man menar i tråden.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag röstar på LG. LG har schysst hårdvara på gång och en nexus lur kan dom inte förstöra mjukvara på så tror de hade blivit riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av thexps:

Jag röstar på LG. LG har schysst hårdvara på gång och en nexus lur kan dom inte förstöra mjukvara på så tror de hade blivit riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag valde mellan Sony och LG. Men som du säger gör LG fin hårdvara. Så LG hade också varit ett bra val.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Motorola

jag gillar deras lösningar. De känns lite mer "proffsiga" snarare än "ungt och hippt" men jag gillar deras design skarpt. Deras Android är numera också redan ganska likt stock-Android ändå

Permalänk
Medlem

Är det inte redan bestämt att nästa nexus kommer tillverkas av LG och vara en variant av Optimus G?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

varför finns inte Apple som val?!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Skrivet av Cirap:

Motorola

jag gillar deras lösningar. De känns lite mer "proffsiga" snarare än "ungt och hippt" men jag gillar deras design skarpt. Deras Android är numera också redan ganska likt stock-Android ändå

Det som kan bli ett problem där är att Google äger dom. Kommer antagligen bli en massa snack om att Google ska börja tillverka lurar själv genom Motorola vilket det har snackats om tidigare. Jag anser att Android styrka är alla tillverkare och öppenheten i det.

Skrivet av P-NILZ:

Är det inte redan bestämt att nästa nexus kommer tillverkas av LG och vara en variant av Optimus G?

Du har rätt! Har varit snack om det för en ganska kort tid sedan.

http://www.swedroid.se/fler-kallor-havdar-att-lg-kommer-slapp...

Hade helt klart varit spännande med en LG lur och det känns som det faktiskt kan hända att de får göra nästa nexus lur.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av P-NILZ:

Är det inte redan bestämt att nästa nexus kommer tillverkas av LG och vara en variant av Optimus G?

Skrivet av Swedish Berserk:

Du har rätt! Har varit snack om det för en ganska kort tid sedan.

http://www.swedroid.se/fler-kallor-havdar-att-lg-kommer-slapp...
.

Vad jag sett är inget bestämt än, det finns bara rykten som cirkulerar. Den länken du länkar till står det till och med "rykten" i rubriken.

Permalänk
Medlem

Valde asus, stabila grejor!
Men det sägs även att flera tillverkare ska få göra en nexus... Vi får se hur det blir

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna gissa när nästa Nexus presenteras? Att det dröjer tills själva försäljningen börjar vet jag, men hade varit skönt om lanseringen sker snart så man kan ta ett beslut om det är något att satsa på..

Permalänk

Oh for god sake not samsung!

HTC, för att one X är en så otroligt skön mobil.
Och för att min HTC hero som jag köpte vid release fortfarande fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

varför finns inte Apple som val?!

Tillåter mig att skratta. Men vet du ens vad en nexus telefon innebär???
Jag röstade på Asus men skulle även gärna se att HTC gjorde den. Asus på grund av att det är just Asus med deras uppfinningsrikedom och nytänkande. Samt att dem redan nu är snabba med uppdateringar och köra sitt nästan helt rena Android. Samt att jag känner mig trygg med märket både i kvalitet och garanti ärenden.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Tillåter mig att skratta. Men vet du ens vad en nexus telefon innebär???
Jag röstade på Asus men skulle även gärna se att HTC gjorde den. Asus på grund av att det är just Asus med deras uppfinningsrikedom och nytänkande. Samt att dem redan nu är snabba med uppdateringar och köra sitt nästan helt rena Android. Samt att jag känner mig trygg med märket både i kvalitet och garanti ärenden.

du kanske inte uppfattade min Ironi? jag vet inte fulla innebörden av en nexus telefon men jag vet tillräckligt för att veta att apple aldrig kommer göra en.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Kom igen nu folket, inte vill ni väl ha en till plastig samsung telefon? Ge någon annan chansen

Permalänk
Skrivet av Mr.Azum:

varför finns inte Apple som val?!

de hade fått >90% av rösterna annars

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

jag vet inte fulla innebörden av en nexus telefon men jag vet tillräckligt för att veta att apple aldrig kommer göra en.

men det kan åas med 68% säkerhet sägas att Apple kommer stämma vem det nu är som gör nästa Nexus.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

du kanske inte uppfattade min Ironi? jag vet inte fulla innebörden av en nexus telefon men jag vet tillräckligt för att veta att apple aldrig kommer göra en.

Okej. Trodde vi fått in en total förblindad iphone fanboy här. Men ber om ursäkt.
Nexus innebär att att telefonen är utvecklad tillsammans med Google och är som en referens av den aktuella versionen av Android. Google galaxy nexus för 4.0, nexus 7 för 4.1 osv. Det en nexus enhet iprincip innebär är att Google står för mjukvara medans en annan tillverkare står för hårdvara. Vilket innebär att du får extremt snabba uppdateringar och ett vanila Android helt utan modifikation från tredjeparts tillverkare.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Har inte haft någon annan Android-lur än Galaxy Nexus och den är jag sjukt nöjd med. Samsung har dock redan utvecklat två stycken och HTC har utvecklat en så ser gärna att någon annan får ta över. Har självklart klämt på en del lurar men kan inte bestämma mig för någon tillverkare här. Sony skulle nog vara ett bra val.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Okej. Trodde vi fått in en total förblindad iphone fanboy här. Men ber om ursäkt.
Nexus innebär att att telefonen är utvecklad tillsammans med Google och är som en referens av den aktuella versionen av Android. Google galaxy nexus för 4.0, nexus 7 för 4.1 osv. Det en nexus enhet iprincip innebär är att Google står för mjukvara medans en annan tillverkare står för hårdvara. Vilket innebär att du får extremt snabba uppdateringar och ett vanila Android helt utan modifikation från tredjeparts tillverkare.

Eller bara en som inte är så nördig inom mobiltelefoner?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av furuliden:

Eller bara en som inte är så nördig inom mobiltelefoner?

Ja du det kom ju från rätt person som funderade/funderar på att importera SGSIII från USA för att de kör S4 chip där.. Jisses.
Låter nästan som att det skulle vara något dåligt att vara en nörd inom något ämne?

Förövrigt så röstade jag på LG, finfin hårdvara men dålig mjukvara brukar de komma med, men om Google tar hand om mjukvaran så blir det nog riktigt bra!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Jag tycker att det skulle vara intressant om Google själva gick in och designade telefonen.

Permalänk
Skrivet av Lcdposter1337:

Vad jag sett är inget bestämt än, det finns bara rykten som cirkulerar. Den länken du länkar till står det till och med "rykten" i rubriken.

Nej det är ett rykte.

Skrivet av Peking:

Har inte haft någon annan Android-lur än Galaxy Nexus och den är jag sjukt nöjd med. Samsung har dock redan utvecklat två stycken och HTC har utvecklat en så ser gärna att någon annan får ta över. Har självklart klämt på en del lurar men kan inte bestämma mig för någon tillverkare här. Sony skulle nog vara ett bra val.

Ja jag känner också att Sony skulle vara ett bra alternativ. Jag tycker att någon helt ny borde få chansen nu.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Eller bara en som inte är så nördig inom mobiltelefoner?

Jonas läste du ens inlägget? Verkar inte så iallafall. För jag påstod inte att han var så. Utan det var vad jag fick som reaktion på hans första inlägg. Vilket jag bad om ursäkt för att han fick ett otrevligt svar. Så jag fattar inte vad du klagar på?

Jonas kan du bara försvinna ur mitt liv jag orkar fan inte med dig.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Jonas läste du ens inlägget? Verkar inte så iallafall. För jag påstod inte att han var så. Utan det var vad jag fick som reaktion på hans första inlägg. Vilket jag bad om ursäkt för att han fick ett otrevligt svar. Så jag fattar inte vad du klagar på?

Jonas kan du bara försvinna ur mitt liv jag orkar fan inte med dig.

Låt mig förklara.

En som inte vet så mycket om mobiltelefoner skulle kanske tycka att Apple borde göra telefoner åt Google.

Förstår du nu?

Skrivet av MSIOCGenie:

Ja du det kom ju från rätt person som funderade/funderar på att importera SGSIII från USA för att de kör S4 chip där.. Jisses.

?

Jag ville aldrig importera från USA. Om jag var på besök till USA så kanske jag hade köpt en Galaxy S3 där eftersom det är billigare i USA än i Sverige. Men att importera från USA har aldrig varit på kartan, risk att telefonen fastnar i tullen, förstår du(?).

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en Nexus från "hej å hå"/Huawei

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Entusiast
Skrivet av furuliden:

Låt mig förklara.

En som inte vet så mycket om mobiltelefoner skulle kanske tycka att Apple borde göra telefoner åt Google.

Förstår du nu?

?

Jag ville aldrig importera från USA. Om jag var på besök till USA så kanske jag hade köpt en Galaxy S3 där eftersom det är billigare i USA än i Sverige. Men att importera från USA har aldrig varit på kartan, risk att telefonen fastnar i tullen, förstår du(?).

Jag kan ju tyvärr bara gå på det du sa till mig, då funderade du seriöst på att importera från USA.
Intressant att du hoppade över resten av mitt svar och dessutom slängde med en idiot-förklaring i både UPL's svar och mitt svar.

Antar väl att du inte kan hålla dig saklig pga våra tidigare duster, men jag tycker att i diskussioner på Sweclockers så kan vi väl försöka hålla det trevligt och objektivt?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Nexus har alltid stått för något avgörande nytt. I sakens natur så ger det givetvis att det kan komma något nytt med nya Nexus, men det känns inte som att det är något riktigt nytt på G - och 1080p-skärm räknar jag inte dit för min egen del då.

Så det är läge att låta alla tillverkare göra en Nexus-lur utifrån sina toppmodeller och Googles direktiv. Kan vara ett steg mot att tillverkarna dämpar sina ambitioner med sina egenhändiga skal för android. Vanilla-android på flera olika märken vore ju hemskt spännande att se. Vill tillverkarna bestämt ge kunderna möjlighet att använda just deras unika funktioner så kan dom väl packetera det o sälja på Play.

Ser framför mig en Nexus X från HTC med möjlighet att köpa några av dom fantastiska Sense-widgets som gör HTC så trevlig att använda. Nej, det vore fantastiskt om tillverkarna förstod att vissa användare uppskattar valmöjligheter och att Android i grunden är så bra idagsläget att det inte behöver egentillverkade skal för att få en angenäm upplevelse.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem

Samsung har fått göra tillräckligt med Nexus-mobiler nu. Alla utom Samsung fungerar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Samsung har fått göra tillräckligt med Nexus-mobiler nu. Alla utom Samsung fungerar.

Jag håller med dig.

De som röstat på Samsung får gärna motivera varför dom ska väljas en tredje gång.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag håller med dig.

De som röstat på Samsung får gärna motivera varför dom ska väljas en tredje gång.

Nu valde jag LG, men kan tänka mig att många som är nöjda med Galaxy Nexus vill att Samsung ska göra nästa Nexus också

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit