Färdiga modpacker för den oinsatte?

Permalänk
Medlem

Färdiga modpacker för den oinsatte?

Nu när den värsta tentaperioden är över så tänkte jag ta tag i saker och ting och börja spela Skyrim igen, tror bara jag spelade runt 10h förra gången innan det tog stopp av någon anledning jag inte minns, och efter en formatering så föll spelet helt i glömska. Tack vare detta så är jag totalt off the grid med moddar och allting.

Jag funderar på att dra ned någon pack med de vettigaste moddarna. Har svårt att veta vad man egentligen vill ha och inte dock. Jag är intresserad av saker som förbättrar spelet/upplevelsen men inte ändrar spelet på ett sätt som utvecklarna inte tänkt sig. D.v.s. att förbättra grafik, miljöer, NPC-funktioner, karaktärsutseenden, blod etc. är all good, men storyn och dylikt får absolut inte ändras.

Finns det någon sådan färdig pack att installera, eller har man inget val än att sitta en hel dag och gå igenom modbeskrivningar? Om man kikar igenom diverse sidor vars legalitet är tveksam så kan man hitta packer folk satt ihop åt en, men det är ju ganska svårt att veta hur vettiga de är. T.ex. denna, är denna högen med moddar helt tokig gentemot det jag beskrivit?

3rd Person Dual Wield Animation Fix
A Quality World Map With Roads
Anime Menu Replacer
Apachii Sky Hair
Apocalypse Spell Package
Bellyaches Animal and Creature Pack
Better Decapitation Gore Texture
Better Dynamic Snow
Better Horse Pain Sounds
Better Vampires
Birds and Flocks
Birds of Skyrim
Bowlegged Jump Animation Fix
Clanking Armour
Cloaks of Skyrim
Convenient Horses
Dawnguard Wolf Howl Fix
Deadly Dragons
Deadly Spell Impacts
Dragons Diversified
Duel - Combat Realism
Enhanced Blood Textures
Enhanced Distant Terrain
Enhanced Night Skyrim
Erock Dragon Fite
FemFeet
Feminine Running and New Dash Animation
Footprints
FrostFall
Gender and Race Heights
Get Snowy
Glowing Ore Veins
High Quality Eyes
IceBreakers Improved Reverb
Immersive Armours
Immersive Skyrim Thunder
Improved NPC Clothing
JaySuS Swords
KenMOD
Left Hand Rings
Lightning During Thunder Storms
Lost Art of the Blacksmith
Lunari Race
Lush Grass
Lush Trees
Lynges Real Arrows Mod
Midas Magic
Moonpath to Elsweyr
Mystic Elven Armour
New Animation for One Handed Weapon
No More Blocky Faces
Player Headtracking
Pretty Female Idles
Project Reality - Climates of Tamriel
Real Wildlife
Realistic Lightning with Customization
Realistic Ragdolls and Force
Realistic Smoke and Embers
Reneers Crime Overhall
Silver Dragon Armour
Sit Animation
Less Frequent Dragons
Skip Bethesda Intro
SkyBirds
SkyRE
Skyrim Flora Overhaul
Skyrim HD
Skyrim Live
Skyrim Monster Mod
Skyrim Sunglare
SkyTEST - Realistic Animals and Predators
SkyUI
Static Mesh Improvement Mod
Swearing Mudcrabs
The Dance of Death
The Sounds of Nature - Fire
The Sounds of Nature - Water
This is Sparta
Tytanis
Ultimate Follower Overhaul
Underwater Swimming SFX Fix
Unofficial Dawnguard Patch
Unofficial Skyrim Patch
W.A.T.E.R. - Water and Terrain enhancement Redux
Waterbreathing Breathless Emerge
Weapons and Armour Fixes
YY Anim Replacer

Dold text
Permalänk

Det finns ett par moddar där som jag tycker stör mot vad utvecklarna ville från början med spelet. Som t.ex. A Quality World Map With Roads. Själv gillar att en väglös karta. Dock upp till dig själv att avgöra Vet inte vad alla där gör men ser ganska okej ut.
Annars är det ju inte jättesvårt att modda själv med Nexus mod manager?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Att lägga in moddarna är självklart inget problem, var mer att få något färdigt med alla de viktigaste så man inte behöver läsa igenom hundratals sidor för att hitta de man borde ha. Men håller med dig om kartorna, det var en av de jag var tveksam över i "packen". Många ser man ju i namnet vad de gör och kan filtrera lite direkt men andra är det nog bäst att kolla upp innan man lägger in.

Permalänk

STEP är vad du söker. Du måste fortförande ladda ner och installera alla moddar separat, men guiden går igenom alla tips och procedurer, och länkar även till allt. Du behöver inte heller installera grejer du tycker känns onödiga, utan välj själv precis vad du vill ha.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Finfint, detta skall jag testa. Tack!

Permalänk
Medlem

Detta lät intressant! Jag sitter och installerar STEP nu men det var ju inte gjort i en handvändning pricis, hoppas det funkar bra när det blir klart bara!

Visa signatur

i5 3570K ~ Fatal1ty Z77 Pro-M ~ G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws ~ Corsair AX 850W ~ Arc mini ~ HD6950 @ 6970