Nytt internet/ router agerar konstigt. Webbsidor laddar slött och streams startar ej

Permalänk
Medlem

Nytt internet/ router agerar konstigt. Webbsidor laddar slött och streams startar ej

Hej!

Igår flyttade jag till ett rum i Stockholm p.g.a. jobb. Rummet är hos släktingar, så om problemet ligger med routern så skulle det kunna ordnas.

Problemet är att internet är väldigt slött och laggar till ordentligt ibland. Detta innebär att t.ex. webbsidor tar 30-40 sekunder att ladda istället för instant. Även streams har slutat ladda, ser bara chattens feed. Dock om jag går in i flashplayer settings och raderar gammalt content, så fungerar just den streamen ett tag.

Linan jag sitter med är från BBB, det är en Zyxel P-2601HN-F1 router och jag har 0.78 upp, 10.16 ner. Print: http://imgur.com/X1RV7

Använder Firefox som webbläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ive:

Hej!

Igår flyttade jag till ett rum i Stockholm p.g.a. jobb. Rummet är hos släktingar, så om problemet ligger med routern så skulle det kunna ordnas.

Problemet är att internet är väldigt slött och laggar till ordentligt ibland. Detta innebär att t.ex. webbsidor tar 30-40 sekunder att ladda istället för instant. Även streams har slutat ladda, ser bara chattens feed. Dock om jag går in i flashplayer settings och raderar gammalt content, så fungerar just den streamen ett tag.

Linan jag sitter med är från BBB, det är en Zyxel P-2601HN-F1 router och jag har 0.78 upp, 10.16 ner. Print: http://imgur.com/X1RV7

Använder Firefox som webbläsare.

Testa att starta i felsäkert läge med nätverk, samma sak där?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Testa att starta i felsäkert läge med nätverk, samma sak där?

Intressant. Enkelt svar, men det var en enorm skillnad. Bootade in i felsäkert och detta blev ett faktum:

Sidorna laddade instant, alla sidor. Streams startade instant, allt agerade som det skulle med andra ord. Gjorde nytt tp test, samma upp/ner lina men pingen hade sänkts till 15!

När jag bootade upp i "normalt" läge nu och surfade runt så laddar sidorna mycket segare, jag fick "fel vid sidhämtning" på en sida som laddade instant under felsäkert läge och streamsen funkar inte, igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ive:

Intressant. Enkelt svar, men det var en enorm skillnad. Bootade in i felsäkert och detta blev ett faktum:

Sidorna laddade instant, alla sidor. Streams startade instant, allt agerade som det skulle med andra ord. Gjorde nytt tp test, samma upp/ner lina men pingen hade sänkts till 15!

När jag bootade upp i "normalt" läge nu och surfade runt så laddar sidorna mycket segare, jag fick "fel vid sidhämtning" på en sida som laddade instant under felsäkert läge och streamsen funkar inte, igen.

Du har någon process eller processer som körs som slöar ner ditt system.
1. ladda hem antimalrware bytes och installera - gratis trialversion
2. uppdatera fildefinitionen
3. starta upp felsäkert läge UTAN nätverk och kör scanningen och se om den hittar något

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Du har någon process eller processer som körs som slöar ner ditt system.
1. ladda hem antimalrware bytes och installera - gratis trialversion
2. uppdatera fildefinitionen
3. starta upp felsäkert läge UTAN nätverk och kör scanningen och se om den hittar något

Done. Den hittade 6 st objekt, dock bara en trainer och t.ex. Windows 7 loader. Så inget specifikt som jag reagerade på. Rensade bort det men problemet är fortfarande kvar. Kan tillägga att jag kan kolla youtube videos men inte streams.

Permalänk
Medlem

Tror jag kan ha hittat problemet. Tror mitt flashplayer hade problem. Installerade om det och nu så funkar det som det ska. Sidorna laddar snabbt just nu iaf. Funderar dock på att installera om systemet snart.

Tack för din hjälp!