Permalänk
Medlem

Frågor ang. LAN

Kära SCare!

Jag och en kompis håller på att fixa vad vi hoppas ska bli en förening där vi anordnar LAN varannan vecka en natt. Skulle sitta fint om ni kunde besvara frågorna och dela med er erfarenheter i denna enkät:

http://www.surveymonkey.com/s/MF7GRHW

Tack på förhand!

Ni kan gärna komma med förslag på hur vi kunde förbättrat enkäten och annat ni har i tankarna!

Update: Enkäten är nu stängd. Hjärtligt tack till alla som svarade!

Permalänk
Medlem

Personligen så anser jag (och mina kompisar på skype) att endagslan är slöseri.
Man hinner inte komma in i det där sköna lan-modet på endast en natt. 2 dagar / nätter är ett bättre alternativ

EDIT :
Grejor som uppskattas är ju dock liten kiosk med Gorbys / Läsk som säljs billigt så slipper folk traska iväg i höstkylan till närmaste affär.
Små tävlingar kan va kul, typ "snabbast dricka en cola vinner x" och givetvis spelturneringar på det folk vill lira

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Hur många hade ni tänkte att ni skulle bli på lanet?
ett större antal kräver bättre kvalité och planering(el, nätverk).
Är det ett mindre lan så kör själv kostnadspris dvs era kostnader delat på antalet deltagare.

mikro och kyl är fint att ha på lan.

är det ett mindre lan (mindre än 20 pers) så tänk ut lite spel så ni kan spela alla emot varandra, och skapa lite gemenskap spela i lag i starcraft, age of empires, cs osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaomi:

Personligen så anser jag (och mina kompisar på skype) att endagslan är slöseri.
Man hinner inte komma in i det där sköna lan-modet på endast en natt. 2 dagar / nätter är ett bättre alternativ

EDIT :
Grejor som uppskattas är ju dock liten kiosk med Gorbys / Läsk som säljs billigt så slipper folk traska iväg i höstkylan till närmaste affär.
Små tävlingar kan va kul, typ "snabbast dricka en cola vinner x" och givetvis spelturneringar på det folk vill lira

Håller med om att man kommer in i LAN känslan efteråt, men vi kommer tyvärr bara ha lokal en natt som det ser ut nu.

Att ha små tävlingar skulle vara riktigt sjysst.

Skrivet av mattoys:

Hur många hade ni tänkte att ni skulle bli på lanet?
ett större antal kräver bättre kvalité och planering(el, nätverk).
Är det ett mindre lan så kör själv kostnadspris dvs era kostnader delat på antalet deltagare.

mikro och kyl är fint att ha på lan.

är det ett mindre lan (mindre än 20 pers) så tänk ut lite spel så ni kan spela alla emot varandra, och skapa lite gemenskap spela i lag i starcraft, age of empires, cs osv..

Eftersom det är varannan vecka / månad så kommer det naturligtvis att komma mindre på eventen. Vi hoppas på att runt 20personer iallafall kommer dit.

Eftersom det är mindre LAN är det viktigt, precis som du säger, att satsa på gemenskap. Problemet är dock att alla inte spelar samma spelgengrer. Hur går man tillväga då?