Lenovo E530 Recovery/Fabriksåterställning

Permalänk

Lenovo E530 Recovery/Fabriksåterställning

Ni E530 ägare; hur fixar ni eran recovery? Själv har jag med stor sannolikhet pajat min återställningspartition på nåt lustigt sätt. Lyckades dock göra backupskivor, fem till antalet. Mitt problem är att jag inte riktigt fattar hur skivorna funkar. Har bootat upp med första skivan och kommit in i recoverymiljön men väl där inne så gnäller den om att den inte hittar nån återställningspartion eller liknande. Är det inte just därför jag har skivorna? Måste jag ringa Lenovo och beställa asdyra nya recovery skivor som ändå antagligen bara kopior av det jag redan har.

Hursomhelst, hur har ni löst det med skivorna?

Permalänk

Ok, fick reda på att Lenovos recoveryskivor är samma som man bränner själv. Tyvärr har jag ingen aning om hur man använder dom. Nån som lyckats ännu? Min SSD recovery grej är skit iaf. Den verkar totalfackad efter diverse ominstallationer och formateringar efter mitt stora Windows 8 misstag.

Jag får som sagt bara ett felmeddelande när jag väljer att återställa till fabriksinställningarna från skivans meny. börjar misstänka att recoveryskivorna förlitar sig på att man aldrig nånsin rör SSDn. Har jag fel?