Joors - Gratis mobilt bredband? Fungerar som spotify

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schween:

Hej!
Fick precis mitt joors, men hade såklart missat att det inte går att använda tillsammans med en 3g router. Gjorde en egen lösning istället dessutom slipper man reklamen på alla klienter som är anslutna till routern
Det som behövs:
En dator med nätverkskort
3g modem och joors sim-kort
ett Hotspot-program för windows/PC Tex Connectify http://www.connectify.me/ (pro versionen finns att tillgå på ställen ni brukar hitta program, filmer m.m)
En vanlig router för adslmodem/lan

*stoppa in erat modem med sim-kort till en dator, vilket skit som helst duger bara det finns nätverkskort
*ladda ner och starta joors
*ladda ner och installera Connectify eller liknande prog. Välj joors som källan du vill dela och dela till datorns trådbundna nätverkskort.
*anslut en kabel mellan datorn med joors till din routers WAN-port (ofta den port av 5 som har en annan färg än de andra portarna.)
*Logga in på ditt trådlösa nätverk på routern precis som vanligt med dina telefon eller andra datorer

I stugan blir setup:en enligt följande. en gammal dell laptop som alltid är igång agerar server för joors och ansluten till min TP-link MR3420 router. därefter ansluter alla wifi-enheter till routern

Lycka till!!

PS: detta går också att göra genom att välja att dela joors till din dators trådlösa nätverkskort och då behövs ingen router för att den bärbara agerar då hotspot, precis som dagens mobiler gör. Anledningen för att ha en router är att få bättre räckvidd/prestanda på det trådlösa.

Jag tar verkligen inget parti här men jag antar att lösningen antingen bryter mot användaravtalet eller kommer att förebyggas då upplägget är att 'någon' betalar Joost i förhoppning om att du som användare tar del av 'någons' reklam.

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

Kom över detta på Swedroid:
http://www.swedroid.se/test-av-joors-reklamfinansierat-mobilt...

Verkar ju skitbra? 2 gb surf / månad mot det att man får se lite reklam. Skadar väl inte
Man betalar 499 kr och får då ett modem.

Joors använder telias nät

http://www.joors.com/

Fick 200 kr rabattkod som ej kommer användas, gäller på Joors hemsida i 30 dagar framåt. Med rabatten man kan köpa Joors SIM för 295 kr (ordinariepris: 499 kr) eller Joors SIM med USB-modem för 395 kr (ordinariepris 599 kr)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schween:

Hej!
Fick precis mitt joors, men hade såklart missat att det inte går att använda tillsammans med en 3g router. Gjorde en egen lösning istället dessutom slipper man reklamen på alla klienter som är anslutna till routern
Det som behövs:
En dator med nätverkskort
3g modem och joors sim-kort
ett Hotspot-program för windows/PC Tex Connectify http://www.connectify.me/ (pro versionen finns att tillgå på ställen ni brukar hitta program, filmer m.m)
En vanlig router för adslmodem/lan

*stoppa in erat modem med sim-kort till en dator, vilket skit som helst duger bara det finns nätverkskort
*ladda ner och starta joors
*ladda ner och installera Connectify eller liknande prog. Välj joors som källan du vill dela och dela till datorns trådbundna nätverkskort.
*anslut en kabel mellan datorn med joors till din routers WAN-port (ofta den port av 5 som har en annan färg än de andra portarna.)
*Logga in på ditt trådlösa nätverk på routern precis som vanligt med dina telefon eller andra datorer

I stugan blir setup:en enligt följande. en gammal dell laptop som alltid är igång agerar server för joors och ansluten till min TP-link MR3420 router. därefter ansluter alla wifi-enheter till routern

Lycka till!!

PS: detta går också att göra genom att välja att dela joors till din dators trådlösa nätverkskort och då behövs ingen router för att den bärbara agerar då hotspot, precis som dagens mobiler gör. Anledningen för att ha en router är att få bättre räckvidd/prestanda på det trådlösa.

Jag har samma "problem" och hoppas att Joors hittar en lösning på detta.

Permalänk
Medlem

Har beställt joors till min far. Han har idag Glocalnet mobilt bredband som kostar 169:-/mån. Han är minianvändare och använder det endast till internetbank och tidningsläsande ett par gånger gånger i månaden. Ska dock testa det först själv innan han får det.

Köpte med invite och ZTE-modem för totalt 494:- (inkl frakt 99:-) vilket blir billigare än utan invite (då 899:- (inkl frakt) med ZTE-modem, 698:- (inkl frakt) med Huawei-modem). Modemet kostade bara 100:- mer än utan så jag orkade inte kolla om Glocalnets modems var kompatibelt eller operatörsobundet.

Största risken jag ser är att joors inte får in de reklamintäkter de tänkt sig och går i konkurs! Men investeringen är låg och klarar sig joors i 3 månader eller mer så bryter jag inte ihop om de konkar.

Visa signatur

Intel i7 4770K, Asus Z87-A, Corsair 24GB CL9 1600MHz Vengeance LP, Noctua NH U12F, EVGA GTX1070, Fractal Design Define R3, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB, EVGA G2 850W

Permalänk
Medlem

Om det fortfarande är någon som är intresserad av en inbjudan till joors så kan ni skicka ett pm till mig.

Visa signatur