Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Ramen verkar faktiskt vara riktigt slick.

Bra med en video! ... men mjae, ramen lär nog vara minst en cm på sidorna i praktiken som det ser ut.
Dvs det är egentligen ren falsk marknadsföring på Philips egna officiella bilder på hemsidan mm ... något som verkar vara regel snarare än undantag på "ramlösa" TV-apparater

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bra med en video! ... men mjae, ramen lär nog vara minst en cm på sidorna i praktiken som det ser ut.
Dvs det är egentligen ren falsk marknadsföring på Philips egna officiella bilder på hemsidan mm ... något som verkar vara regel snarare än undantag på "ramlösa" TV-apparater

Den främre tv av dom två på bilden är Philips 6907, i mina ögon verkar den då vara "ramlös"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Den främre tv av dom två på bilden är Philips 6907, i mina ögon verkar den då vara "ramlös"

Kollade du på videon ovan? Bilden går inte ända ut till den där kanten, vilket Philips egna reklambilder ger sken av.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Vad tror ni om PHILIPS 47PFL6907T 47" LED FULL-HD 3D?

Visserligen är den jävligt nedsatt, och 1000;- tillbaka ifrån Philips - men när inget är skrivet om den blir man ju lite harig. Jag brukar allt som oftast lita på det generella omdömmet på Prisjakt. Något som dock tyder på att detta kan vara värt att överlägga är ju det att priset verkar vara där omkring 12-13k normalt sett, vilket jag ofta tar som ett gott tecken vid sådana här pris-chockar.

Funderar faktiskt på att beställa den nu:)

Här är en sida som är översatt med google översätt:

http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=no&u=http://www...

Edit: beställt och betalat

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på Philips tvn! Har tidigare tittat på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1177817 men Philips tvn verkar ha ett riktigt bra pris så jag tror nästan att jag slår till!

Permalänk
Medlem

Blev ett impulsköp av tv'n även fast jag egentligen inte behövde någon, tack för tipset.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Jag slog på TVn i förmidags och fick den levererad per budbil ikväll.

Har inte hunnit testa bildkvalitet etc ännu , men 1a intrycket är MASSIVT bra. Riktigt schysst bygge, ordentlig fot och metall på kanterna, känns riktigt propert faktiskt. Förstår varför den kostar 13k normalt sett.

Dock är det något jag inte förstod, Scart-adaptern verkar inte passa i respektive uttag på TVn? Antingen är jag sämst eller så är det hane-hane. Får verkligen inte den att passa i uttaget som är ämnat för adaptern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Dock är det något jag inte förstod, Scart-adaptern verkar inte passa i respektive uttag på TVn? Antingen är jag sämst eller så är det hane-hane. Får verkligen inte den att passa i uttaget som är ämnat för adaptern.

Enkel lösning: använd inte scart, utan fixa utrustning med HDMI-kontakt istället
(en modern platt-TV är lite bortkastad med en gammal analog signal IMO)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Enkel lösning: använd inte scart, utan fixa utrustning med HDMI-kontakt istället
(en modern platt-TV är lite bortkastad med en gammal analog signal IMO)

Du min gode herre, var allt mig en klipsk en!

Nej skämt åsido, jag har lagt en order på 4st från CDON, 66;- ink. frakt. Ibland undrar jag om inte CDON är lite väl vårdslösa med deras prissättning.
Har inte hunnit mecka så mycket med TVn ännu, håller på att försöka rigga HTPC / ljud samtidigt så jag slipper bängla runt sen med kabeldragning.

Han som väntar på något gott..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Jag slog på TVn i förmidags och fick den levererad per budbil ikväll.

Har inte hunnit testa bildkvalitet etc ännu , men 1a intrycket är MASSIVT bra. Riktigt schysst bygge, ordentlig fot och metall på kanterna, känns riktigt propert faktiskt. Förstår varför den kostar 13k normalt sett.

Dock är det något jag inte förstod, Scart-adaptern verkar inte passa i respektive uttag på TVn? Antingen är jag sämst eller så är det hane-hane. Får verkligen inte den att passa i uttaget som är ämnat för adaptern.

Ge lite mer feedback så fort du kan! Är riktigt ivrig över att höra om det var ett bra köp eller inte!

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Passar på att tipsa om denna, smidigt webb-verktyg för att sortera ut intressanta erbjudanden från b.la. steam och andra aktörer
www.isthereanydeal.com

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Visserligen är den jävligt nedsatt, och 1000;- tillbaka ifrån Philips - men när inget är skrivet om den blir man ju lite harig.

Dum fråga, men vad är det där 1000kr tillbaka från Philips för deal? Hur fixar man den?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niclasc:

Media Markt kör köp 2 och få den billigaste för halva priset fram till söndag

http://www.mediamarkt.se/mcs/shop/julstart2012.html

Då kan man alltså köpa en asdyr TV och sedan en dator för halva priset sedan lämna tillbaka TVn och behålla datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:
Skrivet av niclasc:

Media Markt kör köp 2 och få den billigaste för halva priset fram till söndag
http://www.mediamarkt.se/mcs/shop/julstart2012.html

Då kan man alltså köpa en asdyr TV och sedan en dator för halva priset sedan lämna tillbaka TVn och behålla datorn?

låter för bra för att vara sant?
Edit: ok gäller inte dator.. men om man gör så med tex 2 TVs?

Visa signatur

ASUS ZenBook UX32VD | Intel i7 Mobile 3517u | Full HD 13,3" GeForce GT 620M | RAM 6GB | HDD/SSD 500GB/24GB

Permalänk
Medlem

Erbjudandet gäller inte datorer. Utan bara tv, foto, vitvaror, hushållsprodukter och personvård.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobinush:

låter för bra för att vara sant?
Edit: ok gäller inte dator.. men om man gör så med tex 2 TVs?

Naturligtvis kan du inte lämna tillbaka den ena och behålla den andra för halva priset.

Permalänk
Medlem

Ni som köpt PHILIPS 47PFL6907T 47" LED FULL-HD 3D för 7995:- från Dustinhome. Vad är era kommenatrer ? Är tv:n värd sina pengar ? Jag är sugen på att slå till på detta erbjudande och dessutom få 1000:- tillbaka från Philips. Bara lite tveksam eftersom jag inte hittar några användaromdömen på nätet om denna tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Dum fråga, men vad är det där 1000kr tillbaka från Philips för deal? Hur fixar man den?

Titta in på http://www.nolimitscreencampaign.se/ läs sedan villkoren så ser du vad som gäller.

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/kampanjer/aktuella_bu...
angåender Crucial RAM minnena..

Är det dessa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1183033 ?
1866Mhz CL8

Isåfall köper man ju direkt

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Skrivet av Lepus:

Ni som köpt PHILIPS 47PFL6907T 47" LED FULL-HD 3D för 7995:- från Dustinhome. Vad är era kommenatrer ? Är tv:n värd sina pengar ? Jag är sugen på att slå till på detta erbjudande och dessutom få 1000:- tillbaka från Philips. Bara lite tveksam eftersom jag inte hittar några användaromdömen på nätet om denna tv.

Hej,

Har du hört något mer från någon om tvn? Är hemskt sugen på att köpa också...

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paratroper:

Hej,

Har du hört något mer från någon om tvn? Är hemskt sugen på att köpa också...

Nej, men hittade några användaromdömen på Amazon.de. Det gäller modellen Philips 47PFL6907K, skiljer ett K ist för ett T i modellbeteckningen

http://www.amazon.de/product-reviews/B0091QQZWG/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1

Permalänk

Ni som länkar till kompletts "reor" och kampanjer, lägg ner med det. Alla här inne vet att de har sina kampanjer, minst 2 gånger varje vecka. Varje gång heter de nå speciellt, nått riktigt fjantigt imo. Dessutom ligger de sällan under prisjakts lägsta pristak i alla fall.

Sen är det kul och se när de skriver 1337 på alla sina prylar, snacka om ha en sne målrikting, bara barn som tänker: "WOW, ett headset som ligger under "kategorin" 1337, jag kommer bli elit.

Bara jag som reagerar på det här sättet?

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Johanness:

Ni som länkar till kompletts "reor" och kampanjer, lägg ner med det. Alla här inne vet att de har sina kampanjer, minst 2 gånger varje vecka. Varje gång heter de nå speciellt, nått riktigt fjantigt imo. Dessutom ligger de sällan under prisjakts lägsta pristak i alla fall.

Sen är det kul och se när de skriver 1337 på alla sina prylar, snacka om ha en sne målrikting, bara barn som tänker: "WOW, ett headset som ligger under "kategorin" 1337, jag kommer bli elit.

Bara jag som reagerar på det här sättet?

Så länge det är ett bra lägsta pris så spelar resten inte så stor roll imo. Anledningen till att vi vill se angivna exempel på faktiska fynd som ingår i kampanjerna och inte bara en blind generell hänvisning till en rea är just att undvika eventuella kampanjer utan konsistens.

Ser inte varför du hänger upp dig så mycket på vad de kallar sina erbjudanden heller, de myntade exempelvis inte uttrycket/alternativa alfabetet 1337 själva utan det kommer från samma krets som är potentiella kunder.

Du är säkert inte ensam men jag tror majoriteten ser mest till vad som faktiskt erbjuds.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanness:

Ni som länkar till kompletts "reor" och kampanjer, lägg ner med det. Alla här inne vet att de har sina kampanjer, minst 2 gånger varje vecka. Varje gång heter de nå speciellt, nått riktigt fjantigt imo. Dessutom ligger de sällan under prisjakts lägsta pristak i alla fall.

Sen är det kul och se när de skriver 1337 på alla sina prylar, snacka om ha en sne målrikting, bara barn som tänker: "WOW, ett headset som ligger under "kategorin" 1337, jag kommer bli elit.

Bara jag som reagerar på det här sättet?

Tycker också man kan låta bli att länka till själva kampanjen, men det brukar faktiskt finnas några produkter varje gång som har ett bra pris och då får man gärna länka direkt till dem. Men som vanligt, kolla Prisjakt först

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanness:

Ni som länkar till kompletts "reor" och kampanjer, lägg ner med det. Alla här inne vet att de har sina kampanjer, minst 2 gånger varje vecka. Varje gång heter de nå speciellt, nått riktigt fjantigt imo. Dessutom ligger de sällan under prisjakts lägsta pristak i alla fall.

Sen är det kul och se när de skriver 1337 på alla sina prylar, snacka om ha en sne målrikting, bara barn som tänker: "WOW, ett headset som ligger under "kategorin" 1337, jag kommer bli elit.

Bara jag som reagerar på det här sättet?

Som tagits upp tidigare, så länge som det länkas till produkter som det är bra pris på så är det okej att också länka till deras "kampanjer". Men visst, det mesta är dyrt även efter en prissänkning.

Permalänk
Medlem

Funderar på Thor för 9k och då ingår en IPS skärm.

http://cdon.se/hemelektronik/gaming_veckor_p%C3%A5_cdon/thor_...

Någon som vet om detta erbjudande finns även nu nästa vecka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Funderar på Thor för 9k och då ingår en IPS skärm.

http://cdon.se/hemelektronik/gaming_veckor_p%C3%A5_cdon/thor_...

Någon som vet om detta erbjudande finns även nu nästa vecka?

Verkar så enligt svaret på fråga 1 här: #12916016

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning vad skillnaden är mellan dem olika battlefield 3 premium som säljs på origin? Ena kostar 249 den andra 299

http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/html/pbPage.blackf...

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av Nzt:

Någon som har en aning vad skillnaden är mellan dem olika battlefield 3 premium som säljs på origin? Ena kostar 249 den andra 299

http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/html/pbPage.blackf...

Ena är väl bara Premium-tillägget för dem som redan äger spelet, och det andra är själva spelet BF3+tillgället i ett paket.
I mitt fall fick jag ju köpa spelet för 500:- och sedan köpa Premium för 500:- till

Kan inte svära på att det är så då jag inte tittade jättenoga, men skulle tippa hårt på det.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB