Officiella Counter-Strike: Global Offensive-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrakebab:

nåt tips till en noob på go? träffar man kroppen så behöves det överdrivet många ammo. men en skott på huvudet så dör man. Var fan är balanseringen på det hära spelet? är det bara att aima på hs för att lyckas. tips önskas

Skickades från m.sweclockers.com

Jadu, CS skiljer sig rätt så mycket från andra spel vad det gäller skills.
I tex BF3 och MW3 så är man snabbt i medelklassen utav spelare medans i CS så behövs det väldigt mycket tid

Men ett tips är att alltid ha siktet i huvudhöjd.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk

Verkar som det blir fler och fler lag som anmäler sig på GO laddern på PN. Skiljer bara 700 lag!

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem

har spelat mycket matchmaking och det funkar bättre och bättre.

de som jag blir matchade med/mot är seriösa och spelar bra. dock skulle man kunna önska sig servrar som var lite närmare oss i sverige och högre tickrate.

Permalänk
Medlem

Är det någon speciell inställning man ska ha i spelet? Spelade te.x på Brutal CSs server, och det kändes som motståndarna hade antihit (uppenbara träffar missade) och det kändes som det var mycket delay på servern, ändå fast att jag hade <30ping

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Finns där några bra svenska servrar att lira på? Jag kör ibland på en som heter Amnesia men de har alledes för få banor tycker jag. Sen finns där en som heter Kaffeklubben men är lite osäker på om den är svensk eller dansk/norsk...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Brukar variera mig mellan SBKS, AMNESIA, Dubbelklicka, BrutalCS och Kaffeklubben. Tycker bäst om SBKS och Dubbelklicka.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk

Godkväll folket!

Har installerat om w7 och installerat alla senaste drivisar. Men go funkar verkligen inte att spela. Menyn laggar sönder och självet spelet droppar ner till 30fps typ. Specs i sign, men ex spel som hitman funkar perfekt på ultra! Har kört memtest i 5h utan error!

Har testat att installera om det på både hddn och ssdn, men inget hjälper!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Är det någon speciell inställning man ska ha i spelet? Spelade te.x på Brutal CSs server, och det kändes som motståndarna hade antihit (uppenbara träffar missade) och det kändes som det var mycket delay på servern, ändå fast att jag hade <30ping

Du kan kolla upp ticketrate, det kan göra en hel del. Det beror också på serverns ticketrate.

Permalänk
Medlem

Kommer dom lägga till Silencer till M4A4?

Kanske inte är indirekt nödvändigt jag kommer inte ihåg vilket praktiskt syfte den hade i dom tidigare CS versionerna men tänkte mest som en rolig touch.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Kommer dom lägga till Silencer till M4A4?

Kanske inte är indirekt nödvändigt jag kommer inte ihåg vilket praktiskt syfte den hade i dom tidigare CS versionerna men tänkte mest som en rolig touch.

Tror den den sänkte recoilen men försämrade damage om jag inte har fel.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att vi lirade 5-6st matchmaking igår i rad utan som några helst problem. Alla lirades färdigt, var kul som fan

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Kommer dom lägga till Silencer till M4A4?

Kanske inte är indirekt nödvändigt jag kommer inte ihåg vilket praktiskt syfte den hade i dom tidigare CS versionerna men tänkte mest som en rolig touch.

Dämpade ljud också

Permalänk
Medlem

Definitivt sevärt klipp angående konstigheter med ljudet i spelet och variationer med vad man kan höra, och vad fienden kan.
https://www.youtube.com/watch?v=_MFr6BQOg8U

Undra om de kommer behaga att fixa till sakerna, iaf. så har de fixat recoilen och nyligen ändrat lite i vapnen, sevärt klipp ang. ändringarna:
https://www.youtube.com/watch?v=x6uu9THXTBQ

Permalänk

Nu är jag trött på ryssar och polacker.
Söker vänner att spela CS:GO med.

Edit: har såklart skype och kan fixa vent, ts, mumble eller vad tusan ungdomarna använder idag!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Nu är jag trött på ryssar och polacker.
Söker vänner att spela CS:GO med.

Edit: har såklart skype och kan fixa vent, ts, mumble eller vad tusan ungdomarna använder idag!

Pma: mig ditt steam, account name, så kan vi köra någon dag

Hade varit kul att skapa någon typ av sweclockers klan. Så det blir lättare att hitta folk att köra med.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Skrivet av CebitZeros:

Pma: mig ditt steam, account name, så kan vi köra någon dag

Hade varit kul att skapa någon typ av sweclockers klan. Så det blir lättare att hitta folk att köra med.

yes, håller med. Kommer inte kunna finna något i helgen dock.... Reser till föräldrarna. Men pma mig så skriver jag mitt steam namn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Köpte det igår i väntan på SimCity 5!

Samla ihop några och köra matchmaking ieftermiddag/kväll?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Skrivet av fue:

Köpte det igår i väntan på SimCity 5!

Samla ihop några och köra matchmaking ieftermiddag/kväll?

Jag är på!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Jag är på!

j0hanSE på steam

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

tycker rankade matcher blir bättre och bättre. antagligen behövdes det lite tid innan folk fick rätt ranker. nu känns de som att de flesta har en rank som representerar deras skicklighet.

men servrarna måste bli bättre. 64 tick duger ej. när man kör awp och är lite för snabb reggar den inte skotten. sjukt störande.

Permalänk
Skrivet av nocebo:

tycker rankade matcher blir bättre och bättre. antagligen behövdes det lite tid innan folk fick rätt ranker. nu känns de som att de flesta har en rank som representerar deras skicklighet.

men servrarna måste bli bättre. 64 tick duger ej. när man kör awp och är lite för snabb reggar den inte skotten. sjukt störande.

Agreed.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Har ingen att spela CSGO med för tillfället, så söker nu lite nytt folk att spela med. Har ni en klan , 2v2, 3v3, 5v5 så är jag även att sugen på att eventuellt joina om vi är i samma skillgrupp. Jag anser mig själv vara ganska bra, har dock inte spelat alltför mycket men har ganska lätt för att lära mig.

Är snart 17år och kan spela relativt mycket.

Hör av er om ni har något att erbjuda/bara vill spela lite.

Steam: brusarn

Skype: ossianbrus

Permalänk
Medlem

idag gjorde de om menyerna. mycket bättre!

Permalänk
Medlem

Jag ser allt för många som lirar "matchmaking", sure.. det är en bra och enkel setup för att lira mix 5on5, men 64tic servrar och massa fuskande snorungar, fuck that:P

ni som vill lira med bra spelare, minimalt fusk och i princip lika lätt att bara hoppa in i en gather/mix - Spela på Esea.net
Det kostar ca 50kr i månaden, men för mig som spelar mer på tävlingsnivå tycker det är totalt värt dom pengarna för att kunna lira ibland med bra lirare, ganska ofta professionella spelar

+Du får statistik på dina matcher - Startas om månadsvis
+Du kommer snabbt igång med spelet, du lär dig massor med bra saker
+Nästan inget fusk
+CS scenens mest professionella community

Exempel på profil
http://play.esea.net/users/534586
Exempel på matchstatistik
http://play.esea.net/index.php?s=stats&d=match&id=3246110
Exempel på Esea client - Som du använder för att hoppa in i en mix
http://www.myhyper.de/wp-content/uploads/2012/09/esea_client....

Tips:
-Om du har polare du vill spela med, i samma lag. Adda dom på esea.net, så att ni är VÄNNER där. Då kommer ni automatiskt att hamna i samma lag.
-Spela ej med Skype eller mumble på, då detta ses som ett overlayprogram, så kommer du få blackscreen - använd Teamspeak.

Har ni frågor, eller vill ni veta mer?
mail:semplezz1337@gmail.com
steam: sir_kill527

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Skrivet av Semplezz:

Jag ser allt för många som lirar "matchmaking", sure.. det är en bra och enkel setup för att lira mix 5on5, men 64tic servrar och massa fuskande snorungar, fuck that:P

ni som vill lira med bra spelare, minimalt fusk och i princip lika lätt att bara hoppa in i en gather/mix - Spela på Esea.net
Det kostar ca 50kr i månaden, men för mig som spelar mer på tävlingsnivå tycker det är totalt värt dom pengarna för att kunna lira ibland med bra lirare, ganska ofta professionella spelar

+Du får statistik på dina matcher - Startas om månadsvis
+Du kommer snabbt igång med spelet, du lär dig massor med bra saker
+Nästan inget fusk
+CS scenens mest professionella community

Exempel på profil
http://play.esea.net/users/534586
Exempel på matchstatistik
http://play.esea.net/index.php?s=stats&d=match&id=3246110
Exempel på Esea client - Som du använder för att hoppa in i en mix
http://www.myhyper.de/wp-content/uploads/2012/09/esea_client....

Tips:
-Om du har polare du vill spela med, i samma lag. Adda dom på esea.net, så att ni är VÄNNER där. Då kommer ni automatiskt att hamna i samma lag.
-Spela ej med Skype eller mumble på, då detta ses som ett overlayprogram, så kommer du få blackscreen - använd Teamspeak.

Har ni frågor, eller vill ni veta mer?
mail:semplezz1337@gmail.com
steam: sir_kill527

Kan ju spela ESL gratis också

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

-Spela ej med Skype eller mumble på, då detta ses som ett overlayprogram, så kommer du få blackscreen - använd Teamspeak.

men esea klienten har ju mumble integrerat. enklast och enligt mig bäst lösning.

Permalänk
Medlem

Jag söker folk att lira med. Jag har student så mitt schema är lite irrationellt, för att uttrycka sig så. Jag är strax över 20, är väldigt fokuserad på teamplay och knappast någon CS gud men jag gör det man ska och (när det vill sig) lite till.
Spelar mest public men kan tänka mig någon gather/mix någon gång, men som sagt, fokus ligger på roligt public lir.
PM:a om någon är intresserad, så tar vi steamnick etc därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

men esea klienten har ju mumble integrerat. enklast och enligt mig bäst lösning.

Jo det har det, men kör du med mumble separat så anses det som ett overlayprogram;)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Jag har en snabb fråga.

Jag har spelat en del Competitive match making det senaste och märkt att jag ibland får väldigt hög ping (kanske lite bortskämd som svensk med bra internet).
Oftast landar jag någon stans mellan 5-25ms men på vissa servrar får jag 40-60ms. Det kanske inte låter så mycket med 40-60ms men man märker STOR skillnad när man spelar.

Finns det något jag kan göra för att sänka min ms eller är det valves servrar som är dåliga/ligger långt bort?

Permalänk

Nu har den här frågan säkert redan ställts men i min lathet ställer jag den ändå. Finns det inte old-style-menues? Alltså möjligheten att ta bort den irriterande GUI:n som man köper via nu?