Video: Far Cry 3 från E3-mässan jämförs mot det färdiga spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crafoord:

Jag håller med, jag blev inte alls imponerad av FC3:s grafik, hade förväntat mig något extremt vackert! Första Far Cry är "nästan" lika "snyggt" som 3:an, lägg bara till lite ljuseffekter så.

Far Cry
http://images.wikia.com/farcry/images/a/a1/FarCry_2011-01-01_...

Far Cry 3
http://images.wikia.com/farcry/images/b/b1/Screenshot0020_2.j...

ush blä inte alls likt i grafikvägen. man ser hur det har utvecklats ganska så ordentligt.

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Bättre bildkvalité men nerskalat på många sätt.

ja absolut , vänster bild skarpare, höger bild ,mer detalj rikedom, med suddigare bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Har väl kanske med systemkraven att göra? Som det är nu krävs det ju rejäl prestanda för att ens kunna spela på de bästa och högsta grafikinställningarna med hyffsat flyt, tänk då att spela demo-exet... Känns som att det jrävs en rejäl setup för att kunna driva det!

Men det är ju bara vad jag tror

Läs igen läs rätt, jag sa specifikt 60fps.
Du ser, "hyffsat flyt" är subjektivt och går egentligen inte att diskutera om i dessa sammanhang för rätt som det är kommer en tredje person med sitt 3 år gamla kort och maxar spelet i 25fps men det flyter på för att filmer visas ändå i 24fps. Derp face.

Slarvfel
Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det ser ut att flyta bättre på demon än på vanliga?
Tänker på alla som tror att det skulle blivit för krävande.
Eller har jag missat något?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Har de med ryktet att spelet skulle kräva typ en i7 3770 samt 2x 680 för att driva de?

De "leakade" ju extrema hårdvarukrav en tid innan release..

Men iallafall. Det är årest bästa spel utan tvekan.

Ja fy fan alltså, jag byggde min dator för detta!!! ...eller inte.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem

Ser enorm skillnad, oändligt mycket snyggare i E3 versionen, skräp konsoler

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Man blir allmänt less bara.. men sen går det ju inte jämnföra grafik mellan konsol och PC ..

En konsol är ju alltid en konsol, PC kan du ju förbättra med tiden hur mycket du vill.

Men man blir ändå besviken när dom visar en video och när själva spelet släpps är det 10-15 % sämre..

Permalänk
Skrivet av CrazySwe:

Haha, och dom undrar varför folk laddar ner det olagligt innan dom köper det!
Kanske för alla dessa förhoppningar om ögongodis?
Många lägger ju ändå ner stora summor riksdaler på sina datorer för att få sånt här ögongodis.
Ne, besviken och lurad känner jag mig. Kanske dags att börja kräva pengarna tillbaka?
Annars var spelet i sig väldigt roligt.

// CrazySwe

Ingen idé att kräva tillbaka pengarna då enligt min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Maxar spelet med 2MSAA på mitt GTX580 och får då 60fps~

MSAA har då inte så stor påverkan grafiskt sätt.

Ojdå , jag maxar oxå utan msaa och får 60 fps konstigt då mitt kort är dubbelt så snabbt som ditt ... hmm jag man börjar ju fundera eller ?

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av loweb_:

Det var ju exakt samma med Crysis 1.

Nej.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Så sjukt stor skillnad, förresten kördes demot på en konsol? Bara undrar hur mkt mer krävande det skulle blivit på PC. Har själv inte sett demot tidigare men nu blir man ju besviken

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rydisen:

Bara jag som tycker det ser ut att flyta bättre på demon än på vanliga?
Tänker på alla som tror att det skulle blivit för krävande.
Eller har jag missat något?

Som någon annan skrev: Förrenderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Ojdå , jag maxar oxå utan msaa och får 60 fps konstigt då mitt kort är dubbelt så snabbt som ditt ... hmm jag man börjar ju fundera eller ?

Stämmer då jag också får 60fps med GTX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Ojdå , jag maxar oxå utan msaa och får 60 fps konstigt då mitt kort är dubbelt så snabbt som ditt ... hmm jag man börjar ju fundera eller ?

Jaduu.. Spelet är optimerat (:

Detta är DX11 jag snackar om också, inte dx9.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk

Det roligaste är att han som står och spelar det står och spelar på en kontroll från ps3 så antigen spelar han på en konsol eller via pc men endå att det är så stor skillnad mellan demot och slut produkten blir ju lite så man faktiskt köper en skärm som visar hur bra den är på demo skärmen men sen när man får en egen så är produkten inte alls lika bra :/

Visa signatur

Jag hoppas att vi får snart virtual reality skulle va NICE

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilknievel:

Ingen idé att kräva tillbaka pengarna då enligt min åsikt.

Därav "Kanske".

Tycker bara att, visar man något sånt. Som skall vara in-game.
Så ska det också kunna se ut så. :/

Visa signatur

i7 2600k @ många Ghz, Tillräckligt med RAM, Asus P8Z68 DELUXE, 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Oh Ubisoft, you did it again.
Sen gnäller dom på att ingen köper PC spel och att pirater är roten till deras dåliga kassaflöde.

Gör bättre spel så köper folk dem PUNKT

dumt argument. alla spel som inte kraver mp piratas sonder och samman.oavsett kvalite

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

"focken out mate" var det första jag tänkte, sen så kom jag på att det är Ubisoft det gällde.. inte första gången alltså.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Ubisoft i ett nötskal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Hmmm, så du köper inte spel längre för att de ser bättre ut på ''demostationen''?
Låter lite underligt för mig...

ONT:
Kort sagt, nähe? Det ser oftast bättre ut på demostrationer och reklam....

Köper/Förköper. Läs inlägget en gång till.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Tyckte E3 Demot var betydligt fräschare... skulle inte förvåna mig om de hade med konsollerna att göra.. :/

Permalänk
Medlem

Det såg i princip ut som Far cry 2, i vissa fall såg 2an till och med bättre ut.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

Tyckte faktiskt att E3 versionen på något sätt var bättre..

Ja, det är ju det som artikeln handlar om så det är ju en självklarhet som inte behöver nämnas. Men vad tycker du om att man lurar PC-spelarna på allt ögongodis då?

Personligen sätter jag spelupplevelse framför ögongodis men FC2 var så dåligt så jag tappade intresset redan där. Sen undrar man ju var alla fiender tog vägen också...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

dumt argument. alla spel som inte kraver mp piratas sonder och samman.oavsett kvalite

Som Skyrim då, eller? Spel kommer alltid piratas oavsett, men bra spel säljer alltid.

Permalänk
Skrivet av Sir.Djs:

Ojdå , jag maxar oxå utan msaa och får 60 fps konstigt då mitt kort är dubbelt så snabbt som ditt ... hmm jag man börjar ju fundera eller ?

Sen när är ett 7970 dubbelt så snabbt som ett 580, speciellt om 580t är rätt högt klockat?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Inte för att va sån....

Men sen när i modern tid har Ubisoft gjort NÅGOT som faktiskt varit bra...?

Jag kan inte säga att jag tyckte om FC1, 2an var sådär, 3an var skoj i typ...2 timmar. Sen blev det bara tråkigt. Samma sak hela tiden.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Såg ut att vara från två olika generationer.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Falsk marknadsföring, inget annat.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyntax5574:

Tyckte E3 Demot var betydligt fräschare... skulle inte förvåna mig om de hade med konsollerna att göra.. :/

Förstår inte varför low på pc kan motsvara konsol eller något för att sedan tillhandahålla de bättre inställningarna till pc. Men kan det vara så att de inte vill utveckla till pc mer än nödvändigt eftersom konsolspelarna är fler och inbringar mer cash?

Blev iaf inte tagged på farcry för grafiken iaf?

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla skriker på ubisoft, det är väll Svenska Massive ni skall gnälla på. Troligen gjorde man ett val att skala ner omgivningarna för att det skulle gå att konvertera ner till konsol inget speciellt konstigt med det mer eller mindre samma sak hände med Battlefield 3. Kommer att fortsätta vara så till nästa generation konsoler kommer så sluta gnälla nu!