Förväntat pris på USB 3.0 HDD i mellandagarna?

Permalänk
Medlem

Förväntat pris på USB 3.0 HDD i mellandagarna?

Tjena!
Det är så att jag behöver mer lagringsutrymme och såg att inet sålde ut sådana för 999kr förra helgen men såklart missade man det, och nu är det ju dags för mellandags rea så då undrar jag vad ni tror priset lär hamna på, självklart kan ingen svara på detta till 100% men vad skulle ni tippa på.
Sedan, när borde mellandags rean på nätet börja?

God Jul!

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Rekordmedlem

De första diskarna tog slut och sedan kom det ett sms om att de hade en annan modell till de som inte hade fått tag på de första, men även cdon har varit ute med billiga mindre diskar med lägre pris/Gbyte.
Jag tror inte det kommer nått under 0.3Kr/Gbyte på att tag eftersom straffavgiften på externa diskar kommer och man håller på att gå över till 4-5Gbyte och nya modeller är lite dyrare, de sålde nog ut 3Tbytarna för att göra plats för nya större lagringsdiskar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av mrqaffe:

De första diskarna tog slut och sedan kom det ett sms om att de hade en annan modell till de som inte hade fått tag på de första, men även cdon har varit ute med billiga mindre diskar med lägre pris/Gbyte.
Jag tror inte det kommer nått under 0.3Kr/Gbyte på att tag eftersom straffavgiften på externa diskar kommer och man håller på att gå över till 4-5Gbyte och nya modeller är lite dyrare, de sålde nog ut 3Tbytarna för att göra plats för nya större lagringsdiskar.

Du menar nog TB.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av HurMycket:

Du menar nog TB.

Jo, jag blandade ihop med priset per Gbyte, det var att tag sedan man höll på med smådiskar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.