Förbättra min Demon hunter

Permalänk
Medlem

Förbättra min Demon hunter

Tjena !
Jag vill höja min DPS på min DH, det jag vet att jag måste byta ut är min amulett och mitt vapen. Men resten funderar jag på vilka items man ska byta ut utan att dom behöver kosta MULTUM ! Är det bra att köra Natalyas 2 peice set, och sen Innas 2 piece set ? Skulle man kunna förbättra det på något sätt ?

Och gems,en håller jag på att crafta bättre så det vet jag

Tacksam för alla tips!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Xiqt-2845/hero/1092626

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mipp3:

Tjena !
Jag vill höja min DPS på min DH, det jag vet att jag måste byta ut är min amulett och mitt vapen. Men resten funderar jag på vilka items man ska byta ut utan att dom behöver kosta MULTUM ! Är det bra att köra Natalyas 2 peice set, och sen Innas 2 piece set ? Skulle man kunna förbättra det på något sätt ?

Och gems,en håller jag på att crafta bättre så det vet jag

Tacksam för alla tips!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Xiqt-2845/hero/1092626

Jag kan bara undra om du kommer till att hitta något item som förbättrar dej utan att det verkligen kostar multum.
Förresten var ligger gränsen för multum ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jag kan bara undra om du kommer till att hitta något item som förbättrar dej utan att det verkligen kostar multum.
Förresten var ligger gränsen för multum ?

Ja gränsen för multum går där folk vill sälja en amulett som ger mig typ 2k dps för 200 mille. Det är multum för en amulett...Det är så OP så det inte existerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mipp3:

Tjena !
Jag vill höja min DPS på min DH, det jag vet att jag måste byta ut är min amulett och mitt vapen. Men resten funderar jag på vilka items man ska byta ut utan att dom behöver kosta MULTUM ! Är det bra att köra Natalyas 2 peice set, och sen Innas 2 piece set ? Skulle man kunna förbättra det på något sätt ?

Och gems,en håller jag på att crafta bättre så det vet jag

Tacksam för alla tips!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Xiqt-2845/hero/1092626

kolla items på AH du tycker är värda att köpa utan för att vara för dyra, sen kan du använda http://www.d3rawr.com/ för att importera din karaktär från armory och då skriva in o se exakt vilken skilldnad bytet av det itemet kommer göra

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Ptja..förutom det du redan nämnt, så varför inte Sharp Shooter?

Permalänk
Medlem

2 Sock manticore med mer DPS? Borde gå att få en okej för < 100 mill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Ptja..förutom det du redan nämnt, så varför inte Sharp Shooter?

Körde SS ett tag och hade 330k dps men tyckte det var så hmm, "o stabilt" om man säger så. Vill helst ha samma DPS hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

2 Sock manticore med mer DPS? Borde gå att få en okej för < 100 mill.

Ah då ska man ha 100 mille också Och chansen att hitta en är väll 0,5 på 10 miljoner

Permalänk
Medlem

som demon hunter är det väldigt viktigt med movment speed så jag att du ska investera i nat boots. för att inte tappa dmg så behöver du bara ett par med ca 150 dex då du får 130 dex vid 3 delar av nat set samt att du kommer även öka i allres med bootsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mipp3:

Ja gränsen för multum går där folk vill sälja en amulett som ger mig typ 2k dps för 200 mille. Det är multum för en amulett...Det är så OP så det inte existerar.

Fast det är ju så det fungerar, ju bättre gear du får desto mer kommer det att kosta för små uppgraderingar.
Samma amulett kanske ger någon annan 20k+ dps och då kanske inte 200 mille är så överprisat.

Kollar själv efter uppgraderingar till min barb och det finns i princip inga att få för under 100 mill längre om man inte lyckas snipa något, de flesta items jag kan ha nytta av går från 150 mill och de kan ge så lite som 1k dps, men det är fortfarande en uppgradering och man får ju tillbaka lite när man säljer sitt gamla item.

Snipade t.ex nya handskar som gav mig både HP och DPS för 17 mill för några dagar sedan, sålde mina gamla sämre handskar för 60 mill ganska omgående.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Fast det är ju så det fungerar, ju bättre gear du får desto mer kommer det att kosta för små uppgraderingar.
Samma amulett kanske ger någon annan 20k+ dps och då kanske inte 200 mille är så överprisat.

Kollar själv efter uppgraderingar till min barb och det finns i princip inga att få för under 100 mill längre om man inte lyckas snipa något, de flesta items jag kan ha nytta av går från 150 mill och de kan ge så lite som 1k dps, men det är fortfarande en uppgradering och man får ju tillbaka lite när man säljer sitt gamla item.

Snipade t.ex nya handskar som gav mig både HP och DPS för 17 mill för några dagar sedan, sålde mina gamla sämre handskar för 60 mill ganska omgående.

Ja iofs, fick iaf tag i en amulett som gav mig 3k dps för 4 mille nu så det var en ganska bra deal. Dock sög det att det var lite för lite dex men men sånt man får ta.

Får försöka sälja mina andra

Nuvarande DPS utan SS 191k

Målet är 200k dps utan SS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mipp3:

Ja iofs, fick iaf tag i en amulett som gav mig 3k dps för 4 mille nu så det var en ganska bra deal. Dock sög det att det var lite för lite dex men men sånt man får ta.

Får försöka sälja mina andra

Nuvarande DPS utan SS 191k

Målet är 200k dps utan SS.

Det ska du nog lyckas med.
Men som någon annan nämnde så skulle en 2 sock manticore göra stor skillnad även om den är utan dex.
La t.ex in en som ligger på AH för 25m buyout genom d3rawr och du skulle tjänat typ 24k dps med en sådan, visserligen behöver du ju en till Radiant Star Emerald vilket går loss på några extra miljoner om du inte har någon liggande

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det ska du nog lyckas med.
Men som någon annan nämnde så skulle en 2 sock manticore göra stor skillnad även om den är utan dex.
La t.ex in en som ligger på AH för 25m buyout genom d3rawr och du skulle tjänat typ 24k dps med en sådan, visserligen behöver du ju en till Radiant Star Emerald vilket går loss på några extra miljoner om du inte har någon liggande

Jag ska kika efter en 2 sock manti. Ännu en amulett uppgrade, nuvarande dps 195k så det går framåt Nu äre bara en manti som saknas som sagt

Ska kolla in d3rawr tack för tipset

Permalänk
Moderator
Moderator

Din amulett är redigt dålig. Borde inte kosta många slantar att uppgradera den en hel del. Använder du multishot? Frost arrow fyller ju samma funktion så om du inte använer multishot på ofta kan du byta din DML mot en med högra IAS/crit utan att det kostar särskilt mycket. Kängorna som redan nämnts, springa snabbare är skojigt. Hatten mot en med socket eller mempo med bra stats, men nu börjar det bli dyrare. Din manticore mot en med en socket och 1300+ dps eller en med två sockets.

Skrivet av Nilzohn:

Ptja..förutom det du redan nämnt, så varför inte Sharp Shooter?

Sharpshooter med 55% critchans i grund? Fullständigt slöseri av en skillslot.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Din amulett är redigt dålig. Borde inte kosta många slantar att uppgradera den en hel del. Använder du multishot? Frost arrow fyller ju samma funktion så om du inte använer multishot på ofta kan du byta din DML mot en med högra IAS/crit utan att det kostar särskilt mycket. Kängorna som redan nämnts, springa snabbare är skojigt. Hatten mot en med socket eller mempo med bra stats, men nu börjar det bli dyrare. Din manticore mot en med en socket och 1300+ dps eller en med två sockets.

Sharpshooter med 55% critchans i grund? Fullständigt slöseri av en skillslot.

199 dex, 49 lightning ress, Crit hit dmg, 60, Crit hit chance 6,5
Om det var den du tyckte var redigt dålig.

Ja men att springa fort är inget jag är ute efter. För mycket G för lite upgrade. Ah mössan kan jag kika efter en ny. mm dom med 1300+ är ju billiga wohoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mipp3:

199 dex, 49 lightning ress, Crit hit dmg, 60, Crit hit chance 6,5
Om det var den du tyckte var redigt dålig.

Ja men att springa fort är inget jag är ute efter. För mycket G för lite upgrade. Ah mössan kan jag kika efter en ny. mm dom med 1300+ är ju billiga wohoo

att springa 12% snabbare gör ju att du i princip kan farma 12% snabbare, bra mycket mer skilldnad änn vad ett par k dps skulle göra, absolut värt det

sen kan några crit lacunis vara nåt att tänka på när du har pengar sen? 12% move speed 8-9 Ias + 3 random props har den standard

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mipp3:

199 dex, 49 lightning ress, Crit hit dmg, 60, Crit hit chance 6,5
Om det var den du tyckte var redigt dålig.

Ja men att springa fort är inget jag är ute efter. För mycket G för lite upgrade. Ah mössan kan jag kika efter en ny. mm dom med 1300+ är ju billiga wohoo

Det var amuletten i din profil jag refererade till, missade att du bytt sedan dess. Kängorna i din profil har enbart dex och lite armor/livreg, det finns ett par på AH just nu med 259 dex, mer armor och 12% snabbspringning för 300k, en given uppgradering.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det var amuletten i din profil jag refererade till, missade att du bytt sedan dess. Kängorna i din profil har enbart dex och lite armor/livreg, det finns ett par på AH just nu med 259 dex, mer armor och 12% snabbspringning för 300k, en given uppgradering.

Okej ah såhär ser det ut atm iaf http://eu.battle.net/d3/en/profile/Xiqt-2845/hero/1092626

Dom för 300k måste ha sålts då jag gick på ICA xD Det sög ju men men, bara o hålla utkik efter andra

Permalänk
Medlem

Inte speciellt snabba på att uppdatera, ingame har jag 195793,28 damage men på hemsidan står det 178 ^^ Aja det uppdateras väll om ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mipp3:

Inte speciellt snabba på att uppdatera, ingame har jag 195793,28 damage men på hemsidan står det 178 ^^ Aja det uppdateras väll om ett tag

1. Logga ut din gubbe med allt nytt gear på

2. leta upp din gubbe på http://www.diabloprogress.com/ via battletag

3. spamma skiten ur den lilla update now knappen till höger och dra F5 några gånger så borde den uppdateras där

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Du kommer att märka att ju mer du uppgraderar desto dyrare blir det...så 200m för en upgrade är inte långt borta...
Jag hittar i princip inte en enda upgrade under 200m idag..och då gör det marginell skillnad...
Precis allt går att uppgradera på din char...men för att ge några konkreta saker..skaffa mer vit, mycket mycket mer vit och allres..

Natsboots för 130 dex bonusen
överväg alternativt en innaschest istället för natsen, men då behöver du även en witching hour eftersom du inte har någon nytta av 3setsbonusen från innas-setet
Handskar med AS
Shoulders med mer dex + ev vit
hjälm med mer dex
quiver med mer AS
bättre stenar i allt..

dessutom skulle ja skippa multishot om ja va dig, för stor hatred spender när du redan kör med elemental..
Sentry kan du ju behålla, men tänk på att du kan kita mycket mindre då du är beroende av att vara nära sentryn för att den ska göra nån nytta...jag hade bytt den till vault med tumblerunan
Shadow power - du borde verkligen köra med gloom sett till hur lite vit/ar du har..

här är min char för jämförelse..

http://www.diabloprogress.com/hero/raz0r-2733/GahrLaag/106146...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

1. Logga ut din gubbe med allt nytt gear på

2. leta upp din gubbe på http://www.diabloprogress.com/ via battletag

3. spamma skiten ur den lilla update now knappen till höger och dra F5 några gånger så borde den uppdateras där

Hjälper inte mycket då diabloprogress bara uppdaterar från battle.net och battle.net profilen uppdateras bara en gång per dygn någon gång mellan 10-13.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hjälper inte mycket då diabloprogress bara uppdaterar från battle.net och battle.net profilen uppdateras bara en gång per dygn någon gång mellan 10-13.

jag kan då uppdatera min gubbe nästan när jag vill där.. den skickar ju update request, kan ha gubben stå i ett gear byta updata så ser jag den med nya gearet direkt

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Du kommer att märka att ju mer du uppgraderar desto dyrare blir det...så 200m för en upgrade är inte långt borta...
Jag hittar i princip inte en enda upgrade under 200m idag..och då gör det marginell skillnad...
Precis allt går att uppgradera på din char...men för att ge några konkreta saker..skaffa mer vit, mycket mycket mer vit och allres..

Natsboots för 130 dex bonusen
överväg alternativt en innaschest istället för natsen, men då behöver du även en witching hour eftersom du inte har någon nytta av 3setsbonusen från innas-setet
Handskar med AS
Shoulders med mer dex + ev vit
hjälm med mer dex
quiver med mer AS
bättre stenar i allt..

dessutom skulle ja skippa multishot om ja va dig, för stor hatred spender när du redan kör med elemental..
Sentry kan du ju behålla, men tänk på att du kan kita mycket mindre då du är beroende av att vara nära sentryn för att den ska göra nån nytta...jag hade bytt den till vault med tumblerunan
Shadow power - du borde verkligen köra med gloom sett till hur lite vit/ar du har..

här är min char för jämförelse..

http://www.diabloprogress.com/hero/raz0r-2733/GahrLaag/106146...

Trivs bra med mina skills men tack ändå

Vit, det kan jag behöva mer så det kan jag kolla över.

Känns dock drygt att lägga ut 200 mil på ett item, men sånt man får ta antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

jag kan då uppdatera min gubbe nästan när jag vill där.. den skickar ju update request, kan ha gubben stå i ett gear byta updata så ser jag den med nya gearet direkt

Då är du den enda i världen då.
diabloprogress har inget med Blizzard eller battle.net att göra, när du gör en update request talar du bara om för diabloprogress att du vill hämta nuvarande profil från battle.net men det påverkar aldrig när battle.net uppdaterar din profil.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Då är du den enda i världen då.
diabloprogress har inget med Blizzard eller battle.net att göra, när du gör en update request talar du bara om för diabloprogress att du vill hämta nuvarande profil från battle.net men det påverkar aldrig när battle.net uppdaterar din profil.

har du ens testat det där? sätt på gubben nåt nytt gear logga ut den updatera på diabloprogress och viola den är uppdaterad, detta har funkat alla gången jag gjort det (20+ minst)

Edit: en googling gav "Right now, profiles should update approximately once per day. We're looking to have profiles update more frequently in the near future, though (probably whenever your character joins or leaves games or uses the auction house)." bluepost från 8/6/2012

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

har du ens testat det där? sätt på gubben nåt nytt gear logga ut den updatera på diabloprogress och viola den är uppdaterad, detta har funkat alla gången jag gjort det (20+ minst)

Edit: en googling gav "Right now, profiles should update approximately once per day. We're looking to have profiles update more frequently in the near future, though (probably whenever your character joins or leaves games or uses the auction house)." bluepost från 8/6/2012

Ja jag har testat de där senast för 5 minuter sedan och det gear jag fixade igår syns fortfarande inte.
Och din googling, i början så uppdaterades profilen sällan för att efter ganska kort tid uppdaterade varje gång man loggade ut men sedan 1.0.5 så uppdateras den ungefär var 24e timme igen.

Detta är även något som flera större streamers irriterat sig lite över eftersom den ju faktiskt uppdaterade varje gång man loggade ut förut.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Ett par inna byxor med 150+ dex samt natalya's boots som då ger dig 3 set bonusen borde vara en redig uppgradering?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Ett par inna byxor med 150+ dex samt natalya's boots som då ger dig 3 set bonusen borde vara en redig uppgradering?

Har gjort en "redig" uppgradering nu
Söker fortf efter ett par bra innas byxor.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Xiqt-2845/hero/1092626

Permalänk