Vilken telefon skulle ni välja?

Permalänk
Medlem

Vilken telefon skulle ni välja?

Iphone 5 16gb eller Samsung galaxy S3? tack, jag vet inget om Samsung & det är min syster som måste ha ny mobil. Hon har har en gammal SonyEriccson så det säger lite hur lite hon bryr sig om nya flashiga lurar. Själv hade jag valt iphone för min iphones har aldrig varit knäppa, alltid toppen.
Hon vill att den ska vara problemfri så att säga. inte så komplicerad. Jag sa iphone 5, men hon lyssade med nån Phobnehouse i stockholm som sa S3.

Vad tycker ni som har nån av dessa lurar?

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Medlem

Vill hon ha en lur som är lätt att förstå sig på så skulle jag rekommendera Windows phone 8 lur och tar hon en Nokia lumia 920 så får hon en grym kamera på köpet

annars så skulle jag nog säga Iphone om man inte är så tekniskt lagd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skyjuice:

Iphone 5 16gb eller Samsung galaxy S3? [...] Vad tycker ni som har nån av dessa lurar?

Jag har en Iphone 4S som jag är väldigt nöjd med och skulle nog ge 5:an fortsatt förtroende framför S3. IOS är kanske lite tråkig och omodern i sin enkelhet där Android i Samsungs tappning något skrikig och modern för min smak - så varför inte en kombination av båda dessa världar genom att välja en Nokia Lumia med Windwos Mobile 8? Den verkar vara både snygg och enkel i sin framtoning samtidigt som priset är något humanare (har jag för mig).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Antingen Galaxy S3 eller Lumia 920. Om man du gillar öppet system så väljer du Galaxy S3. Vill du ha design och Windows väljer du Lumia 920.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Skärmstorleken är en av de största faktorerna i detta val enligt mig, vill hon ha en större lur som är trevlig att surfa på och bättre för att kolla film och spela spel? Eller skulle hon föredra den lite mindre Iphonen som lättare går ner i fickan och är lättare att hantera med en hand samt har ett lite mer polerat OS med ett bättre APP-utbud.

Läs runt lite reviews på tex The Verge, Engadget etc, gärna video reviews så får man en feeling för luren.

Permalänk

Enligt mig håller en iPhone lite bättre (mjukvaran och operativet) och är lätt att använda, men om man tycker det är kul att ändra på saker och experimentera skulle jag rekommendera Galaxy SIII men ännu hellre en LG Nexus 4

Visa signatur

~Inaktiv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Skärmstorleken är en av de största faktorerna i detta val enligt mig, vill hon ha en större lur som är trevlig att surfa på och bättre för att kolla film och spela spel? Eller skulle hon föredra den lite mindre Iphonen som lättare går ner i fickan och är lättare att hantera med en hand samt har ett lite mer polerat OS med ett bättre APP-utbud.

Läs runt lite reviews på tex The Verge, Engadget etc, gärna video reviews så får man en feeling för luren.

Hon tykte Samsung S3 var för stor egentligen

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skyjuice:

Iphone 5 16gb eller Samsung galaxy S3? tack, jag vet inget om Samsung & det är min syster som måste ha ny mobil. Hon har har en gammal SonyEriccson så det säger lite hur lite hon bryr sig om nya flashiga lurar. Själv hade jag valt iphone för min iphones har aldrig varit knäppa, alltid toppen.
Hon vill att den ska vara problemfri så att säga. inte så komplicerad. Jag sa iphone 5, men hon lyssade med nån Phobnehouse i stockholm som sa S3.

Vad tycker ni som har nån av dessa lurar?

Nokia Lumia 620 som är snygg med många färgalternativ:
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia620/

Annars är både Nokia Lumia 800 och 900 väldigt enkla och problemfria med det äldre WP7.5 som snart uppgraderas till WP7.8:
http://www.wpcentral.com/microsoft-starts-rolling-out-windows...
Välbyggda mobiler med ett bra pris:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1014358
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1135421

Jag hade en Lumia 800 i drygt ett år. Väldigt bra mobil.

Permalänk
Medlem

Om trådskaparen frågar vilken är bästa av Iphone eller Samsung så blir de flesta svaren Nokia, märkligt, om man inte är ute för att promota eller inte kan läsa.

Permalänk
Medlem

Jag hade valt S3.
*Stor bra skärm
*Laddning via micro-usb
*Det går att byta batteri (om man planerat att använda telefonen några år)
*Skönt OS med bra flyt
*Man behöver inte iJunk för att slänga över filer på telefonen

Permalänk
Medlem

jag skulle valt iphone 5, men sgs3 är nog lika bra den, har en sgs2 själv.
det är mest för att jag skulle vilja ha något nytt, tröttnat på android nu

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

jag hade väntat till nästa iphone eller Galaxy s4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor555:

jag hade väntat till nästa iphone eller Galaxy s4

Stort tack för alla svar. Hennes nuvarande mobiltelefon är helt trasig. Hon behöver en telefon & ringde mig & frågade ang. dessa 2 lurar. Jag har en gammal iphone 3gs sen vet jag inte mkt om mobiler. Nokia är säkert bra, men hon frågade ang. dessa två.

Jag sa Iphone nu när hon ringde, dom har aldrig strulat för mig. 3g & nuvarnde 3GS. asbra.

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Medlem

Kör för tillfället en iPhone 4S, en One X samt en Galaxy S3. Jobbtelefoner/privattelefon (otroligt bökigt att bära med sig) så har vart lite touchy-feely på dem flesta märken och så innan jag skaffade ovanstående uppsättning.

Skulle säga att Galaxy S3 är min favorit helt klart. Om hon inte bryr sig så mycket så är defenetivt mitt förstaval. Om man dock överväger "min nästa seriösa mobil som jag ska ha 4 år" så är det i dagsläget fortfarande ett bra köp, men ett ifrågasättbart sådant då 2013 års 1080p telefoner borde börja göra entre i marknadsföringsstadie snart.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Baserat på vad du skrivit om din syster och vad hon gillar/vill ha, iPhone 5.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Avstängd

Beror på budgeten också. Obegränsat så Lumia 920, alt iPhone 5 eller HTC8x.
HTC8x är lite mindre och smidigare än Lumian:
http://www.htc.com/se/smartphones/htc-wp-8x/

Både WP8 och iOS tycker jag är enkla att hantera.

Permalänk
Medlem

måste nästan ge er swec grabbar en klapp på axeln, ni har klarat 17 inlägg änsålänge utan att smutskasta apple! grattis!

Jag skulle med säga iphone, med det du beskrivit så känns det inte som att samsungen skulle ge henne mer faktist, iphone 5 är en enkel, snabb och snygg mobil som troligtvis skulle passa perfekt

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

iPhone 5 är oftast problemfri och är man inte så teknikvan så är iPhone 5 ett bra val.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Avstängd

Om hon gillar å sitta så ska hon nog passa på ajfån.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

måste nästan ge er swec grabbar en klapp på axeln, ni har klarat 17 inlägg änsålänge utan att smutskasta apple! grattis!

Jag skulle med säga iphone, med det du beskrivit så känns det inte som att samsungen skulle ge henne mer faktist, iphone 5 är en enkel, snabb och snygg mobil som troligtvis skulle passa perfekt

ja det är en bra dag

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Medlem

Jag hade valt iphone 5 men bara för att jag aldrig skulle klara av en så stor skärm som S3:an har, tycker att min S2:a e lite för stor redan och hade inte haft något emot om den hade vatt på 4" istället för 4,3". 4" e enligt mig den perfekta skärmstorleken på en mobil, inte så stor att man inte når över hela utan att sträcka sig men inte heller så liten att man måste zooma för att se nått.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoWin:

Om trådskaparen frågar vilken är bästa av Iphone eller Samsung så blir de flesta svaren Nokia, märkligt, om man inte är ute för att promota eller inte kan läsa.

Nu hann ju jag vela bort mig på de andra inläggen innan jag svarade och "glömde" att det gällde dessa två bara...

Är priset detsamma för bägge så tar hon i5 för att den är statisk och lätt att lära sig, annars S3 om den är billigare.
Finns i4s så rekomenderar jag helst den för iOS om min länk ovan inte passar och hon ska ha den "NU".

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av skyjuice:

Hon tykte Samsung S3 var för stor egentligen

Vilket väl avgör saken. Kan inte se annat än med den beskrivningen du ger och ovanstående så är det iPhone 5 som gäller.

Själv har jag både S3 och iPhone 5 och hur gärna jag än skulle vilja att S3 var min favorit (främst på grund av bankdroid vilket av någon outgrundlig anledning bara finns till Android) så tycker jag bättre om iPhone5 p.g.a den mindre storleken.

För att inte tala om den nya systemkontakten. Sjukt hög kvalitetskänsla rakt igenom.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem

Kör på en iPhone Snygg, enkel, bra kvalitet och alla hennes polare har förmodligen en

Permalänk
Medlem
Skrivet av motvikt:

och alla hennes polare har förmodligen en

va?

Skickades från m.sweclockers.com