Permalänk
Medlem

Vettig dator för 2-3 tusen ??

Hej! ska köpa ny dator för endast lol spelande och lite cs 1.6 den ska bara vara hemma så vikten spelar ingen roll helst ingen jätte liten skärm. Nu vet jag att det är en ganska liten budget men denna dator ska endast användas varannan helg

Permalänk
Medlem

Det låter som du är inne på en laptop och där går det att få tag på vettiga grejer för att skriva och surfa, säg det billigaste som valfri elektronikkedja har. Problemet i min erfarenhet är just med spel, jag vet inte hur mycket lol kräver men kolla upp så att dom spel du vill spela fungerar bra med integrerad grafik typ Intel HD3000.

Permalänk
Avstängd

Som z84 säger så är det svårt att hitta en laptop för det priset som fixar spel. Begagnade är nog enda chansen.

Permalänk

Denna lista gjorde jag lite snabbt nu, ganska vettig för småspelande.

Edit: Nvm, såg nu att du ville ha en bärbar. -.-

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Visa signatur

Dator: Intel i7 2600k @ 4,8 ghz | Corsair 16GB 1600MHz | Asus P9P67 Delux | Samsung 830 128gb |4TB lagring | ASUS GTX 680 DirectCU II| Fractal Define R4 | Win 7 |
Skärmar: 2x BenQ 24" TFT GL2440HM
Bärbar: MacBook pro 13" 2011 | Surfplatta: Ipad 2 Wifi/3g

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack för svaren får kolla lite nogare när jag har tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Tack för svaren får kolla lite nogare när jag har tid.

dem dator som ligger 500kr över budget borde du absolut fundera på att köpa då den har ett riktigt bra grafikkort och bra specs förövrigt samt Dirt Showdown ingår

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

dem dator som ligger 500kr över budget borde du absolut fundera på att köpa då den har ett riktigt bra grafikkort och bra specs förövrigt samt Dirt Showdown ingår

Vi får se vill helst inte spendera pengar just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Vi får se vill helst inte spendera pengar just nu.

Spara då hellre lite pengar tills du har råd med en vettig dator. Garanterar att du blir nöjdare så.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

LoL är ganska processorkrävande, flashbaserat så.. beror ju på hur många fps du vill spela i på LoL, med dessa länkade laptopar lär du köra i 20fps ungefär, vilket jag tycker är ospelbart. Spara lite o få ihop till en lite bättre.

Edit 20fps i 1024 upplösning, såg dock nu att du villa inte vänta så lycka till med datorn du köper.....

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

LoL är ganska processorkrävande, flashbaserat så.. beror ju på hur många fps du vill spela i på LoL, med dessa länkade laptopar lär du köra i 20fps ungefär, vilket jag tycker är ospelbart. Spara lite o få ihop till en lite bättre.

Edit 20fps i 1024 upplösning, såg dock nu att du villa inte vänta så lycka till med datorn du köper.....

20 fps? Med den här? http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Spara då hellre lite pengar tills du har råd med en vettig dator. Garanterar att du blir nöjdare så.

Spelar ingen roll om jag skulle ha 10 tuse. Att spendera har nyss köpt ipad,dator och lite mera helst ska ja inte köpa något nu men varannan helg blir spelsuget för mycket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mordrana:

LoL är ganska processorkrävande, flashbaserat så.. beror ju på hur många fps du vill spela i på LoL, med dessa länkade laptopar lär du köra i 20fps ungefär, vilket jag tycker är ospelbart. Spara lite o få ihop till en lite bättre.

Edit 20fps i 1024 upplösning, såg dock nu att du villa inte vänta så lycka till med datorn du köper.....

Han klarar lätt mer än 20 fps med HP Pavilion, beror på vilka Video inställningar han kör också. Jag låg 60 fps hur enkelt som helst med ett sämre grafikkort, kommer dock inte ihåg hur det låg när jag hade min gamla 2,8ghz processor eller hur mycket den låg på. Men han tar lätt 60 fps med denna laptop med dessa specs.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

japp, har haft samma laptop, prövade lol och fick ungefär 20 fps.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

japp, har haft samma laptop, prövade lol och fick ungefär 20 fps.

Nja låter inte trovärdigt då jag har en sämre laptop nu och ligger på ca 30 fps men i fights går den ner till 20

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinneman2:

Han klarar lätt mer än 20 fps med HP Pavilion, beror på vilka Video inställningar han kör också. Jag låg 60 fps hur enkelt som helst med ett sämre grafikkort, kommer dock inte ihåg hur det låg när jag hade min gamla 2,8ghz processor eller hur mycket den låg på. Men han tar lätt 60 fps med denna laptop med dessa specs.

på vilken upplösning och villka inställningar i LoL? Lowest på allt i 640 upplösning så kan man ju inte ens se gubbarna/minoinns springa runt så
men visst kan man köra allt på lägsta och har noll kräsenhet* så visst. skriv inte i lol chatten sen "lags" eller så

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

på vilken upplösning och villka inställningar i LoL? Lowest på allt i 640 upplösning så kan man ju inte ens se gubbarna/minoinns springa runt så
men visst kan man köra allt på lägsta och har noll kräsenhet* så visst. skriv inte i lol chatten sen "lags" eller så

Eftersom man får med dirt showdown moste den åtminstone klara det spelet och dirt har jag för mig vara mera krävande än LoL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

japp, har haft samma laptop, prövade lol och fick ungefär 20 fps.

man måste ju inte maxa alla inställningar, jag tror iaf. att den datorn duger utmärkt för att spela på kanske medium. Min skoldator med intel hd3000 klar iaf lol lagom bra.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

man måste ju inte maxa alla inställningar, jag tror iaf. att den datorn duger utmärkt för att spela på kanske medium. Min skoldator med intel hd3000 klar iaf lol lagom bra.

Vet flera med sämre datorer som kör lol lätt tror denna killen bara trollar

Permalänk
Skrivet av shawn882:

Eftersom man får med dirt showdown moste den åtminstone klara det spelet och dirt har jag för mig vara mera krävande än LoL

vad betyder det att man får med dirt?

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakinOAL:

vad betyder det att man får med dirt?

Det betyder att man får med Dirt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av xapa112:

Det betyder att man får med Dirt.

Skickades från m.sweclockers.com

:D, men bara får man skickar med dirt betyder det ju inte att man kan spela det på högsta med 60fps..

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Spara då hellre lite pengar tills du har råd med en vettig dator. Garanterar att du blir nöjdare så.

Håller helt med.:)

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem

LOL är väl ungefär lika krävande som trackmania nations forever och det körde jag ett tag på en 8 år gammal acer med integrerad intel grafik o singlecore 1.8 ghz celeron och sen 2.5 gb ram (windows xp )

med lite egna settings på en del prylar och sedan en någorlunda uppösning (laptopen hade iallafall 1280x1024 som jag hade då )
det rullade på fint iallafall.
kommer inte ihåg vilka settings det var på den dock. fick då över 60 fps iallafall när jag åkte runt där med ca 8 st som var synliga (minns att jag satte gränsen där o upplösningen var på 1280x1024).

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakinOAL:

:D, men bara får man skickar med dirt betyder det ju inte att man kan spela det på högsta med 60fps..

nja ingen har sagt det men att de skulle klara av spelet såg jag dock
ts säger dessutom inget om att maxa utan att det ska flyta på så det kan lika gärna betyda hög upplösning på skärmen över 1280x720 men låga inställningar på allt förutom textures som är på hög :3

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

På en bärbar skiter jag i vad jag har för inställningar sålänge man kan spela och Freakinoal jag sa aldrig att den skulle klara Max inställningar