Permalänk
Medlem

Grabbens Bitfenix rigg!

Hårdvara.

Intel® Core i5 3570K, 3.4GHz
ASUS P8Z77-I DELUXE
CORSAIR POWER SUPPLY 650W TX M MODULAR, ATX, PS/2
Corsair Vengeance 16gb
Geforce GTX 670 oc
Bitfenix Prodigy
Benq G2420HD
Razer Deathadder mus, Arctosa keyboard
Logitech g35 headset

Vet att det finns många fina gallerier med just Bitfenix Prodigy chassie, men här är vårt!
Försökte låta pojken (13 år) att få skruva så mycket som möjligt, burken byggdes i sommras.

Grabbens Bitfenix rigg!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt när folk bygger ihop datorer tillsammans.

Lite fler bilder så hade du fått full pott av mig, 4/5

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Är grabben också intresserad av datorer? Mycket trevligt galleri i vilket fall! Lite få bilder bara.
5p

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Hade jag varit i hans ålder hade jag varit lyckligaste 13-åringen någonsin! Bra jobbat farsan.

Permalänk

Snyggt!

Funderar lite på ett prodigy, får man plats med fläkten i taken om man kör radiatorn bak?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller ser det ena minnet ut att vara högre än det andra på bild 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snake Pliskin:

Snyggt!

Funderar lite på ett prodigy, får man plats med fläkten i taken om man kör radiatorn bak?

Kan inte svara helt säkert men har för mig att den inte ryms då tyvärr.

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Är det bara jag eller ser det ena minnet ut att vara högre än det andra på bild 3?

ser ut som att sticka nr2 inte sitter i ordentligt!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Årets farsa

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Kul att du låter grabben skruva och lära sig av farsan!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

5av5 på det här nu,bra att du lär grabben skruva dator

Visa signatur

http://hwbot.org/team/harder_faster_benchmarks/
mountain mods extended ascension,asus z9pe-d8,2xE5-2665 OC 2,65ghz,evga supernova 1000w,corsair ax1200i,4way 780 classified OC 1275mhz stock mem,dominator 32gb 1600mhz cl6 6-6-6-17,2x vertex3 120gb raid0,headphones dt990 250ohm
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/hah0pi-5.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snake Pliskin:

Snyggt!

Funderar lite på ett prodigy, får man plats med fläkten i taken om man kör radiatorn bak?

Vid använde buntband, för det är något fight!

Tack allihop, tyckte det kunde vara bra för honom att veta lite hur det ser ut & "fungerar" på insidan.

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Lätt 5p, min pappa visade mig också förra året då jag var 13. Kan sätta ihop en dator nu utan problem, bara lite läskigt att släppa processorn. Det är roligt att lära sig bygga, vet hur din son känner sig! Gott nytt år!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Härligt, känns som när min farsa gick igenom hur man byggde dator när jag var runt 9-10 år Höll på en hel natt, man ska lära sina barn utav sina intressen:)

Byggde dock inte dator förrän jag var 14 år, men anledningen till detta var att min dator jag och min pappa byggde en gång i tiden höll måttet tills jag började spela bf3 på den. Sen byggdes det en ny och är nu 15 år och har byggt 20 datorer och det är mitt roligaste intresse och det som ligger varmast om hjärtat.

Allt detta pågrund utav min far som slet med att lära mig och allt läsande på swec forum

Härligt galleri 5p

Hälsa sonen din att fortsätta vara intreserrad utav datorer, världen kräver datorkunniga! Gott nytt år på er!

Permalänk
Medlem

Snyggt Synd bara att det inte var mer bilder i galleriet.
Bra val av chassi, kan han enkelt och smidigt frakta datorn till sina vänner vid lan och andra tillfällen

Gott nytt år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Snyggt Synd bara att det inte var mer bilder i galleriet.
Bra val av chassi, kan han enkelt och smidigt frakta datorn till sina vänner vid lan och andra tillfällen

Har åtgärdat galleriet med lite fler bilder och det sista du nämner var exakt tanken bakom inköpet av chassiet.

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Hur blir det med kylningen till Gpun? Kommer inte sidoplåten ligga emot kylaren?
Är lite intresserad av att bygga ihop något i en prodigy själv

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Hur blir det med kylningen till Gpun? Kommer inte sidoplåten ligga emot kylaren?
Är lite intresserad av att bygga ihop något i en prodigy själv

GPun ligger precis som du säger emot sidoplåten men den är perforerad där Gpun sitter så den tar sval luft utifrån direkt!
Hade ingen bild själv utan googlade fram en!

Jag kommer att bygga en liknande rigg till min yngre grabb till våren, dock inte med riktigt samma komponeter utan lite billigare.
Hans intresse är inte så stort som den äldres

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duca:

GPun ligger precis som du säger emot sidoplåten men den är perforerad där Gpun sitter så den tar sval luft utifrån direkt!
Hade ingen bild själv utan googlade fram en!
http://images.anandtech.com/doci/5867/Small%20(1%20of%2011).j...

Jag kommer att bygga en liknande rigg till min yngre grabb till våren, dock inte med riktigt samma komponeter utan lite billigare.
Hans intresse är inte så stort som den äldres

aah, jag förstår - Ja alltså prodigy chassiet är ju riktigt intressesant. mITX formatet i sig är också riktigt trevligt!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

det ser ändå rätt så stort ut ...trodde det var mindre .. fin iaf

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk

ser ut som en överdimensionerad NAS

snyggt 4 pinnar

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk

Gött att se ett kort med Windforce-kylaren i Prodigy, ska precis till att bygga i ett själv. Får bli med Gigabyte 6870 så länge. Go'a bilder

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

det ser ändå rätt så stort ut ...trodde det var mindre .. fin iaf

Får ju plats ett E-ATX där i, så stort är det

Permalänk
Medlem

Härligt! Fint bygge, den kommer grabben kunna gamea på ett bra tag

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaomi:

Härligt! Fint bygge, den kommer grabben kunna gamea på ett bra tag

Helt min tanke, o jag tackar alla för fint betyg!
Just nu är det bara BF3 som gäller, den jäkel är duktig också

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Hyffsat bra med text, bra bilder. Bra val av komponenter. Dock tycker jag att gigabytekortet som jag har några av själv känns lite väl bråkigt. Men det är väl bara för att jag är en gnällgubbe

Snyggt och fint bygge uppskattas alltid.

Permalänk
Medlem

har du ett atx nätagg där?

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Hyffsat bra med text, bra bilder. Bra val av komponenter. Dock tycker jag att gigabytekortet som jag har några av själv känns lite väl bråkigt. Men det är väl bara för att jag är en gnällgubbe

Snyggt och fint bygge uppskattas alltid.

Tackar, bråkigt gigabytekort hur menar du?

Skrivet av kUuul:

har du ett atx nätagg där?

Ja!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Var det grabben som hade till uppgift att montera majoriteten av komponenterna? Jag har nämligen småbröder som är 15 o 16 nu, förra året så köpte jag en varsin ny dator till dom, och deras uppgift var att sätta ihop dom själva .. Slutade ju givetvis med att storebror fick göra det .. haha

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN