Permalänk
Avstängd

Kylpasta bredvid processor...Problem?

Har påbörjat mitt bygge av ny dator och när jag la på kylpastan på processorn så kom en mg (microgram) vid sidan av. Klicken ligger
precis utanför den övre delen på processorn bara, lite mellan processorn och klämbygeln man spänner fast den med. Kan det vara någon risk.
Bör jag plocka bort allt igen och göra om och göra rätt?

Kylpastan är en Akasa Kylpasta "460" 3.3W/mK -4
http://www.proshop.se/Kylning-och-flakt/Akasa-Kylpasta-460-3....

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Den är "ledande" så du som ser, ser ju om den ligger "dåligt"

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

"Electrically non-conductive" så det borde inte orsaka problem. Men jag skulle tagit bort den iaf. Använd en tops och sen lite sprit.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Om du läser under fliken 'Beskrivning' så står det "Electrically non-conductive", så det är inget att oroa sig för.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Avstängd

Den borde ju inte vara ledande med tanke på att det är rätt lätt att få det lite utanför och om ni nu har läst på bättre än jag själv om den så litar jag fullt på er och låter det sitta. Bökigt att börja plocka bort en massa ju och börja om från början.
Tack för hjälpen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har påbörjat mitt bygge av ny dator och när jag la på kylpastan på processorn så kom en mg (microgram) vid sidan av. Klicken ligger
precis utanför den övre delen på processorn bara, lite mellan processorn och klämbygeln man spänner fast den med. Kan det vara någon risk.
Bör jag plocka bort allt igen och göra om och göra rätt?

Kylpastan är en Akasa Kylpasta "460" 3.3W/mK -4
http://www.proshop.se/Kylning-och-flakt/Akasa-Kylpasta-460-3....

Ska vara lite negativ, men hade det inte gått snabbare att ta en tops och torkat bort klicken istället för att gå in på Sweclockers och skapa en tråd och fråga om det är ett problem eller inte?

Visa signatur

Ny signatur!