Permalänk
Medlem

Optimera BG bild (twitch.tv)

Jo, Jag som många andra vill ändra bakgrundsbilden på min kanal i twitch.tv. Var inne och kollade på tuben hur man gjorde. Var inte speciellt svårt. Följde en och annan guide för att få rätt layout. Problemet jag har är dock att bakgrundsbilden blir helt feloptimerad. Den dubblerar sig och är inte i kant.
Svårt att förstå vad jag menar kanske så skickar med en bild. http://img705.imageshack.us/img705/4871/testfta.jpg
På bilden har jag zoomat ut max på webbläsaren och resultatet ska bli att min bild bara ska visas en gång och inte som den blivit här.

OBS: Förstår ni fortfarande inte så kolla denna spelare och zooma ut er webbläsare till max så får ni se skillnaden. http://sv.twitch.tv/tsmtournaments
(Tog någon random person som exempel, Inget billigt reklam views knep)

Permalänk

Hur stor är din bild då? Bilden i exemplet du länkar till är i alla fall 1920x2500 och som verkar skalas ner. Kanske är så att bilder kan skalas ner men inte skalas upp? Vet inte vad twitch gör med sina bakgrunder.

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med det här?

Har du testat med olika format?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Storm: Min bild är 1920x1080 och är en redan klar layout. "twitch.tv background layout" men den blir ju helt konstig i upplösningen när jag lägger in den. Dubblera ju sig flera gånger och hamnar inte i kant. Dunno why.. Har försökt fråga överallt på twitch utan svar.

Permalänk
Hedersmedlem

niteowl man får inte bumpa sin tråd och det kan leda till att tråden blir låst.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Klicka i "Do not tile my background image" under design i inställningar?

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Medlem

malo: Ok hemskt ledsen, måste ha missat det!
Totte: Tack som fan