Kommer mitt Antec 500w PSU klara av följande;

Permalänk
Medlem

Kommer mitt Antec 500w PSU klara av följande;

Har beställt ett nytt grafikkort (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=769162) för några dagar sedan, då dom hade rea. Betalade 2100 kronor för det tror jag, haha!

Jag har ett GTX 560 TI, som ni ser i sign atm..

Jag har kopplat in mitt tangentbord till min iPad 4, därför kan jag inte skriva snabel a, så jag skriver "at" istället

Radeon 7950
Intel i5 750 (lynnfield) 2.66ghz at 4.2ghz (v-core 1.37)
A-data 120gb SSD
2 Hdd (7200 rpm)
12gb ram (2x4 + 2x2) 1600mhz at 1260 mhz (volt(?) 1.6)
(ingen dvd eller cd-läsare)

Kommer det räcka till? Jag kommer ej att överklocka grafikkortet, då jag inte behöver göra det, helt enkelt

Eller ska jag ta bort 4gb ram och köra 2x4?

Det kanske räcker ändå?

Jag spelar till 80%, övriga 20% så håller jag på med programmering och surfande.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Högst antagligen, nu vet jag inte hur mycket mer ström en i5 750 slukar men jag kör iaf systemet i min signatur på ett Corsair VX450.
Jag har en Clas Ohlson strömmätare i väggen och har som mest sett en förbrukning på 260W när jag benchar eller spelar.
Tvivlar starkt på att ditt system skulle dra mer än kanske 100-150W över det.

Jag hade inte plockat bort några minnesstickor heller, dom drar så pass lite ström.

Kan med 95% säkerhet säga att det kommer funka hur bra som helst

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Skrivet av lynar:

Har beställt ett nytt grafikkort (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=769162) för några dagar sedan, då dom hade rea. Betalade 2100 kronor för det tror jag, haha!

Jag har ett GTX 560 TI, som ni ser i sign atm..

Jag har kopplat in mitt tangentbord till min iPad 4, därför kan jag inte skriva snabel a, så jag skriver "at" istället

Radeon 7950
Intel i5 750 (lynnfield) 2.66ghz at 4.2ghz (v-core 1.37)
A-data 120gb SSD
2 Hdd (7200 rpm)
12gb ram (2x4 + 2x2) 1600mhz at 1260 mhz (volt(?) 1.6)
(ingen dvd eller cd-läsare)

Kommer det räcka till? Jag kommer ej att överklocka grafikkortet, då jag inte behöver göra det, helt enkelt

Eller ska jag ta bort 4gb ram och köra 2x4?

Det kanske räcker ändå?

Jag spelar till 80%, övriga 20% så håller jag på med programmering och surfande.

Du skriver inte vilken Antec psu du har! Antec hade stora problem för ett tag sedan(läs några år sedan) men detta är åtgärdat nu så kör på bara;)
Liten undran bara, varför inte ladda ner ett annat tagentbord till Ipaden finns massor att välja mellan.

Permalänk
Medlem

Ett 500W-aggregat klarar hårdvaran du listar med mycket god marginal. Köp en energimätare på exempelvis Kjell & Co (ca 100kr) och testa så får du se att siffrorna som grafikkortstillverkarna anger under "Erforderligt nätaggregat" är mycket väl tilltagna.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Jag förstår mig inte på hur man "Citerarar flera" då jag inte varit aktiv på det här forumet på ett tag

PSU:n i fråga är ett EA-500D Green (som har ett par år på nacken)

Jag har kopplat in mitt MX5500 för tillfället
Men jag ska köpa en multilösning (tangentbord med inbyggd mus) till paddan

Och jag ska gå förbi kjell och köpa en energimätare när jag hämtar ut paketet!
75 kronors energimätare hos kjell!

Tack för alla svar!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lynar:

Tack för alla svar! Jag förstår mig inte på hur man "Citerarar flera" då jag inte varit aktiv på det här forumet på ett tag

PSU:n i fråga är ett EA-500D Green (som har ett par år på nacken)

Jag har kopplat in mitt MX5500 för tillfället
Men jag ska köpa en multilösning (tangentbord med inbyggd mus) till paddan

Och jag ska gå förbi kjell och köpa en energimätare när jag hämtar ut paketet!

Tack för alla svar!

Citera flera:

Tryck på "citera flera" på alla du vill citera utom den sista, där väljer du istället "citera".

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lynar:

Tack för alla svar! Jag förstår mig inte på hur man "Citerarar flera" då jag inte varit aktiv på det här forumet på ett tag

PSU:n i fråga är ett EA-500D Green (som har ett par år på nacken)

Jag har kopplat in mitt MX5500 för tillfället
Men jag ska köpa en multilösning (tangentbord med inbyggd mus) till paddan

Och jag ska gå förbi kjell och köpa en energimätare när jag hämtar ut paketet!
75 kronors energimätare hos kjell!

Tack för alla svar!

EA-500D är gjort av Delta och ett bra nätagg. Inte världens bästa komponenter men fungerar det nu tycker jag du kan köra vidare utan att oroa dig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

EA-500D är gjort av Delta och ett bra nätagg. Inte världens bästa komponenter men fungerar det nu tycker jag du kan köra vidare utan att oroa dig.

Japp, nae det fungerar utmärkt, över förväntan faktiskt.
Kan klocka utan några som helst komplikationer.

Det får bli ett annat nätagg när jag byter "system" till 1156, eller om jag väntar och ser vad 2014 har att erbjuda då jag är väldigt nöjd som det är nu.

Tänk vad en snart 3 år gammal dator hänger med klanderfritt fortfarande. Är sjukt nöjd med min processor och grafikkort

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Annars googlar du bara calculate power consumation

Permalänk
Medlem

Så detta system kräver en 350ws psu.