Permalänk
Medlem

ny gaming skärm 1500kr

har tänkt att köpa in en ny gaming skärm har tittat på thor skärmen
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_...
borde jag köpa den medans den ligger på -44% eller finns det något bättre för pengarna ?

mvh miro

Permalänk
Medlem

Du behöver inte ha så bråttom bara för att det står -44% för det finns andra liknande skärmar för samma peng men den där ser ju också bra ut.

Permalänk
Medlem

Den ser bra ut. Erbjudandet är sjukt och jag tycker du borde köpa den!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Jag kollade upp den och det är en Fujitsu och fijutsus skärm fick godkänt i spel påskala icke godämd godkänd väl godkänd dock har Fujitsu versionen nån form av 3d stöd som inte verkar finnas på Thor versionen

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

detvar väl inte så billigt? På inet finns det väl bättre/billigare för samma pris?

1500 kr det är5ms och 23 tum. Finns 2 ms och 24 h på inet väl?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Kör på Thor skärmen!

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

Jag kollade upp den och det är en Fujitsu och fijutsus skärm fick godkänt i spel påskala icke godämd godkänd väl godkänd dock har Fujitsu versionen nån form av 3d stöd som inte verkar finnas på Thor versionen

Thor-skärmen är väl exakt samma som Fujitsu P23T-6 IPS? Fujitsu-versionen har inte heller något 3d stöd utan den modellen heter Fujitsu P23T-6 FPR 3D.

Funderar annars också själv på att beställa den.

Permalänk
Skrivet av Mattiiss:

detvar väl inte så billigt? På inet finns det väl bättre/billigare för samma pris?

1500 kr det är5ms och 23 tum. Finns 2 ms och 24 h på inet väl?

Det är IPS-panel. En av recensionerna på CDON säger att den är "ergonomisk", så foten kanske är bra också.
Stirra dig inte blind på responstid och storlek, det är mycket fler faktorer som gör en skärm bra.

Permalänk
Medlem

Vissa exemplar av thor skärmen lider av stark backlight bleeding. Fast får man ett sådant exemplar både det bara vara at skicka tillbaka

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem

det blev thor skärmen

Permalänk
Skrivet av mir0:

det blev thor skärmen

Har beställt en sådan jag med och får väl dem om några dagar. Är du nöjd med din skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Har beställt en sådan jag med och får väl dem om några dagar. Är du nöjd med din skärm?

ska hämta ut den imorgon

Permalänk
Skrivet av mir0:

ska hämta ut den imorgon

Gott för dig. 😜Du kan väl skriva vad du tycker, ett första intryck. Om du kan slita dig från soelandet då. 😛

Permalänk

intryck

Tjena! också inne på den här datorn via CDON (väldigt bra pris just nu, nästan halva!) Vart inne på lite begagnat med mera, men så sökte jag på prisjakt, och denna kom upp på första plats. ska själv använda datorn till redigering av lite olika slag, gaming, 3D rendering, hade jag tänkt.

Så hur är ditt intryck av denne lille rackare än så länge: är svärtan bra, "blöder" LED:en igenom, är responstiden ok, osv? tack för tråden !

Permalänk
Medlem

Jag köpte en sån Thor Fujitsu ett par dagar sen och jämförde med min Dell Ultrasharp U2312HM och kan säga att jag blev missnöjd. Jag kanske ställde in det fel eller nåt men det var mycket bleeding som störde som om det var mörkt och färgerna kändes inte lika bra som på dellen. Kommer nog lämna tillbaks min.

Permalänk
Skrivet av yeyeye:

Jag köpte en sån Thor Fujitsu ett par dagar sen och jämförde med min Dell Ultrasharp U2312HM och kan säga att jag blev missnöjd. Jag kanske ställde in det fel eller nåt men det var mycket bleeding som störde som om det var mörkt och färgerna kändes inte lika bra som på dellen. Kommer nog lämna tillbaks min.

Har läst på nätet att vissa ex ska ha extrem bleeding. Lämna tillbaka om det är så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Gott för dig. 😜Du kan väl skriva vad du tycker, ett första intryck. Om du kan slita dig från soelandet då. 😛

har provat köra lite bf3 på den jag ÄLSKAR skärmen värt varanda krona

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

har provat köra lite bf3 på den jag ÄLSKAR skärmen värt varanda krona

Ingen bleeding eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Ingen bleeding eller liknande?

naj

Permalänk

Har fått min skärm idag, ingen bleeding som jag märkt ännu. Än så länge nöjd.

Permalänk

Har sett lite bleeding nere i vänstra delen av underkanten. För mig som ska spela, surfa och använda word och pp gör inte detta mig något då det inte syns förutom när skärmen visar väldigt mörka bilder. Om man ska kolla film kanske det blir störigt, jag kollar film på min TV så bryr mig inte så mkt. Rekommenderas alltså inte för filmtittande.

Ps och med spel menar jag casual, mmo osv alltså inget som kräver supersnabb skärm. 😜