Permalänk
Medlem

HoTS Betan ute!

Nu har Heart of the Swarm betan släppts.
Det verkar dock som att endast proffsen och casters har fått tillgång till den, så vi får hoppas att vi inte behöver vänta allt för länge tills vi också kan få den.

http://us.battle.net/sc2/en/blog/7157306/Heart_of_the_Swarm_B...

Det är ganska många som live streamar beta, så är ni intresserade är det bara att fara in på teamliquid.net och kolla runt

We will soon be inviting other players to participate in the beta, so be sure you’ve opted in by clicking on the "Beta Profile Settings" under the Account Management section of your Battle.net account (or just click here). Signing up from a Battle.net account that’s actively playing StarCraft II will help your chances of being selected. Note that opting in doesn't guarantee beta access.

Dold text

Här har ni lite korta videos på de nya unitsen också
http://www.youtube.com/user/MavercKZ3R0/videos

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

De gör spelet för lätt.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Heat of the Swarm betan

tack du gjorde min dag

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

De gör spelet för lätt.

Håller med men jag skulle gissa på att de kommer ta bort automine i början och worker saturation i siffror, sen att allting verkar helt brutet är en anna femma.

Skrivet av Xenoz:

tack du gjorde min dag

Haha där ser man, fixat

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Ska bli intressant att se om man får någon beta key snart

Fast första veckorna kommer inte funka så bra, verkar helt omöjligt för folk att förlora med Terran

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk
Avstängd

Har kört lite mot AIn medans man väntar på betanyckel, Warhound är fett bra... blir precis lagom att köra 2Factory/bas som pumpar hounds konstant, samt ett armory till det, sen resten marines.
Tempest är dock värdelösa, ser inget nytta alls med dom, oracle kan väl vara skoj som harass, fast jag gillar inte protoss air överlag, så en SG känns...överflödig...

Blir väl annorlunda när man kommer ut på bnet dock.
Hoppas hoppas man får en nyckel, sitter med 3 konton, så borde ha lite större odds

Permalänk
Medlem

Warhounds är för bra. Swarmhost unitsen skadar som helvete och är RANGE O.o

HoTs kommer göra alla matcher sjukt långa och tråkiga. De nya unitsen är inte tillräckligt "roliga" för att ha dessa långa matcher. ALLA streams jag kollat på nu under dessa dagar sen release, har varit matcher på över 25+min. Alla matchups.

Återstår att se hur de blir i slutändan.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Som ett fan av microintensiva korta matcher så hoppas jag att det kommer att utvecklas strategier för att få kål på motståndarna tidigt

Så få som spelar det hela tiden för att det ska komma några riktigt bra strategier än så länge

Permalänk
Avstängd

2 Racks reaper är rätt bra i TvT verkar det som.

Permalänk

Älskar hur alla tjatar på att de gör spelet för lätt när det egentligen bara är pros som behärskar mechanics till fullo. Att worker splitta i början kommer inte leda till någon större förändring, bara att alla börjar på lika villkor (Folk med lagg har tydligen haft problem med att de fått börja 1-2s senare). Worker count gör varken till eller från enligt mig. Många klagade på att game clock skulle förstöra eftersom att det då blev för lätt men det är väl ingen som klagar på det nu? Istället kommer pros slippa slösa apm på att kolla saturation (En mechanic som tillför 0 till den som tittar) och kan istället lägga apm på annat. Tror att Blizzard vill få bort apm på sånt som är värdelöst ur spectatorsynpunkt och försöka "frigöra" apm åt pros så att de kan micra bättre.

Men det är ju bara min teori

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Skrivet av Son of Qwerty:

Älskar hur alla tjatar på att de gör spelet för lätt när det egentligen bara är pros som behärskar mechanics till fullo. Att worker splitta i början kommer inte leda till någon större förändring, bara att alla börjar på lika villkor (Folk med lagg har tydligen haft problem med att de fått börja 1-2s senare). Worker count gör varken till eller från enligt mig. Många klagade på att game clock skulle förstöra eftersom att det då blev för lätt men det är väl ingen som klagar på det nu? Istället kommer pros slippa slösa apm på att kolla saturation (En mechanic som tillför 0 till den som tittar) och kan istället lägga apm på annat. Tror att Blizzard vill få bort apm på sånt som är värdelöst ur spectatorsynpunkt och försöka "frigöra" apm åt pros så att de kan micra bättre.

Men det är ju bara min teori

Worker count gör en ganska stor skillnad i diamond - master
Det är en av sakerna man märker förlorar games åt folk, att dom inte har tillräckligt APM för att hålla reda på sånt samtidigt som allt annat, eller helt enkelt glömmer av det, dom får mycket sämre ekonomi och det märks ganska tydligt, det spelar däremot antagligen ingen roll i bronze - platinum, eller pro-level

sedan att det inte tillför något till folk som tittar är inte nödvändigtvis sant, det är ganska häftigt att se spelare som alltid har optimalt med arbetare i sina mineral lines vad som än pågår runtomkring

/ Lite besviken på blizzard när det kommer till första beta patchen dom planerar, dom nerfade inte Warhounds mycket alls med tanke på hur löjligt bra dom är :/

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Älskar hur alla tjatar på att de gör spelet för lätt när det egentligen bara är pros som behärskar mechanics till fullo. Att worker splitta i början kommer inte leda till någon större förändring, bara att alla börjar på lika villkor (Folk med lagg har tydligen haft problem med att de fått börja 1-2s senare). Worker count gör varken till eller från enligt mig. Många klagade på att game clock skulle förstöra eftersom att det då blev för lätt men det är väl ingen som klagar på det nu? Istället kommer pros slippa slösa apm på att kolla saturation (En mechanic som tillför 0 till den som tittar) och kan istället lägga apm på annat. Tror att Blizzard vill få bort apm på sånt som är värdelöst ur spectatorsynpunkt och försöka "frigöra" apm åt pros så att de kan micra bättre.

Men det är ju bara min teori

Whiners gonna whine!

Skrivet av Muerteheroica:

Worker count gör en ganska stor skillnad i diamond - master
Det är en av sakerna man märker förlorar games åt folk, att dom inte har tillräckligt APM för att hålla reda på sånt samtidigt som allt annat, eller helt enkelt glömmer av det, dom får mycket sämre ekonomi och det märks ganska tydligt, det spelar däremot antagligen ingen roll i bronze - platinum, eller pro-level

sedan att det inte tillför något till folk som tittar är inte nödvändigtvis sant, det är ganska häftigt att se spelare som alltid har optimalt med arbetare i sina mineral lines vad som än pågår runtomkring

/ Lite besviken på blizzard när det kommer till första beta patchen dom planerar, dom nerfade inte Warhounds mycket alls med tanke på hur löjligt bra dom är :/

Samtidigt väldigt klokt av blizzard att inte nerfa sönder warhounds efter bara några dagars (BETA) spelande. Bättre att se hur "metagamet" kommer ändras med denna nerfen och skulle inte detta räcka så kommer dem att nerfa den ännu mer.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

För er som har missat så kom Blizzard ut med den första beta updateringen igår.

- Warhound Weapon attack delay has increased from 1.3 to 1.7.
- Swarm host locust attack damage has decreased from 16 to 14.
- Viper Consume can no longer be used on creep tumors.
- Oracle Preordain duration has decreased from 2 min to 1 min.
- Viper Blinding Cloud now hits everything, but the radius of effect reduced from 2.5 to 1.5.
- Widow mines will no longer damage each other with their splash damage.
- The bug affecting the Overlord speed upgrade has been fixed. Upgraded Overlords will now travel at the expected speed of 1.88.

Dold text

http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/6521292436

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Ny wave gick ut igår (12k invites).

Någon på SweC som fått betan än? Jag går fortfarande bet(a)

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Son of Qwerty:

Ny wave gick ut igår (12k invites).

Någon på SweC som fått betan än? Jag går fortfarande bet(a)

Nope, inget här, nå ångrar man lite att man la alla versioner på samma konto, annars hade man ju haft 3x så stor chans

Permalänk
Medlem

Sitter på 3 konton men ännu ingen nyckel T_T

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Jag vann en nyckel genom en tävling, men jag spelar inte så mycket. Det går bara att spela 1v1, vilket iför sej är roligt. Det är även ganska laggigt och när jag lyckats få ihop 8 spelare till en 4v4 så blev det laggigt. Det roligaste är nog mass Tempest med protoss

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Entusiast

Fet patch gick nyss live för betan. http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=3791...

Så fort servern är igång så slänger jag nog upp en SweC klan för de få av oss som sitter med beta access.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

jo jag har en beta nyckel. har spelat mina 5 placments och en match till. bra där Firkraag

Permalänk
Medlem

Aha, så det var därför det stod beta på kontot. Har vart borta från sc för länge. Tack för posten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dagen blev precis förgylld av Sweclockers då man vann en beta nyckel!
Mycket uppskattat.

Håller för övrigt på att installera betan nu.

Permalänk
Avstängd

ähhh 1an äger ju 2an lätt

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av thunderboy88:

ähhh 1an äger ju 2an lätt

Haha, nej.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

ähhh 1an äger ju 2an lätt

Skrivet av Firkraag:

Haha, nej.

Har du spelat Brood War någon gång? Finns mycket som är bättre i grunden även om fördelarna i 2:an överväger och gör att det överlag är bättre (t.ex mer användarvänlig spelmekanik, större aktiv spelarbas, grafiken osv).

Här är en intressant jämförelse exempelvis: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=3902...
Scrolla ner till "Economic System Redesigned". Enda anledningen att ta en fjärde bas i SC2 är typ om din main håller på att mina ut.

Fler patchar per bas (http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=3212...) gör också att du inte behöver expandera lika aggressivt vilket leder till mer passivt spel och snabbare max = tråkiga dödsbollar.

Missnöjd att utvecklarna inte ens kommenterat detta även om jag förstår att det kanske skulle innebära för stora förändringar. Betan är kul iaf, kör mest Terran nu, mech alla kartor/matchups.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av powerlol:

Har du spelat Brood War någon gång? Finns mycket som är bättre i grunden även om fördelarna i 2:an överväger och gör att det överlag är bättre (t.ex mer användarvänlig spelmekanik, större aktiv spelarbas, grafiken osv).

Missnöjd att utvecklarna inte ens kommenterat detta även om jag förstår att det kanske skulle innebära för stora förändringar. Betan är kul iaf, kör mest Terran nu, mech alla kartor/matchups.

Givetvis spelade jag StarCraft, jag började redan 1998, jag övergick sedan till WarCraft 3. Kan inte säga att jag var något vidare bra på 1an dock, men kul var det. Jag håller inte alls med om att det finns så mycket som är bättre än SC2.

Skrivet av powerlol:

Missnöjd att utvecklarna inte ens kommenterat detta även om jag förstår att det kanske skulle innebära för stora förändringar. Betan är kul iaf, kör mest Terran nu, mech alla kartor/matchups.

Även om SC2 påminner väldigt mycket om BW i grunden så ville Blizzard inte göra en remake. Det är ett nytt spel och att jämföra det med BW börjar bli uttjötat IMO. Ska bli intressant att se hur det utvecklas i HotS och Void.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Kan inte aktivera min kod som jag fick av Sweclockers-redaktionen, står "The following problems have occurred:
An error has occurred."

Jag har inget annat Blizzardspel, kan det vara det?

Permalänk
Medlem

Verkar vara en bugg... man har betan även fast man inte är med