Permalänk

Letar efter billig (Svart) Billack

Hej, som titeln lyder vet någon var det finns billig billack helst under 200:-, Ska användas till att spraya chassit

Hittade inget själv så om det är någon som har tips på någon online butik (helst) Så får ni gärna tipsa

Ha en bra kväll

//SaP

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SaP:

online butik (helst)

I värsta fall finns Biltema.

Permalänk
Medlem

Med tanke på under 200 så räcker nog det, du behöver ju inte köpa per liter vilket kostar typ 600, du klarar dig säkert med typ 2 dl.

Tänk på att du behöver härdare och lösningsmedel också, billack är 2 komponents, och sen grejer att spruta med, vilket är den dyraste biten, typ 2000+

Aldrigt köpt bilan online, så vet inte, men vissa stora färghandlare brukar kunna ha.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av anon181280:

I värsta fall finns Biltema.

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-och-Lack/Hobbyfarg-3615... Tack! kan denna vara något och ha?, Behöver inte vara toppen kvalite men vill bara spraya chassit svart

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-och-Lack/Hobbyfarg-3615... Tack! kan denna vara något och ha?, Behöver inte vara toppen kvalite men vill bara spraya chassit svart

Trodde du ville ha billack

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Multona's bättringsfärger brukar vara bra. Finns vanligtvis på mekonomen och välsorterade mackar (typ statoil och ok). Om jag inte minns helt fel kostar dom runt 90kr/400ml burk. Dom är mycket bättre än biltemas vattniga färger som bara rinner. Se bara till att inte slarva med underarbetet, 80% av resultatet ligger där.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Trodde du ville ha billack

Är inte det ungefär det? Har noll koll när det gåller sådant :S

Skrivet av Qwarkman:

Multona's bättringsfärger brukar vara bra. Finns vanligtvis på mekonomen och välsorterade mackar (typ statoil och ok). Om jag inte minns helt fel kostar dom runt 90kr/400ml burk. Dom är mycket bättre än biltemas vattniga färger som bara rinner. Se bara till att inte slarva med underarbetet, 80% av resultatet ligger där.

Vad menar du med underarbetet?????

Ska ta en titt på mekonomen och statoil

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Är inte det ungefär det? Har noll koll när det gåller sådant :S

Vad menar du med underarbetet?????

Ska ta en titt på mekonomen och statoil

Förarbetet på chassit. Ska du bara spraya direkt på gamla lacken?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Förarbetet på chassit. Ska du bara spraya direkt på gamla lacken?

har inte lackats inuti chassit så jag ska försöka "slipa" bort den gamla lacken på sido plåtarna och efter jag har gjort detta så ska jag antagligen börja spraya

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

har inte lackats inuti chassit så jag ska försöka "slipa" bort den gamla lacken på sido plåtarna och efter jag har gjort detta så ska jag antagligen börja spraya

Då kommer du behöva rätt sorts primer gjord för det material ditt chassi är i. (T.ex. en etsande primer till aluminium etc.)

Permalänk

Rekomenderar båtlack! Riktigt billigt och bra! Vi brukar lacka våra mopeder och a-traktorer med det, för att det är väldigt billigt och väldigt bra

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Då kommer du behöva rätt sorts primer gjord för det material ditt chassi är i.

Förlåt men vad är primer är ju ganska ny när det gäller lackning och förarbete och massa annat

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av LeoCarlsson:

Rekomenderar båtlack! Riktigt billigt och bra! Vi brukar lacka våra mopeder och a-traktorer med det, för att det är väldigt billigt och väldigt bra

Har du tips på någon "speciell" båtlack?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Förlåt men vad är primer är ju ganska ny när det gäller lackning och förarbete och massa annat

Grundfärg, som ser till att lacken fäster bättre. Och så borde du skaffa en klarlack att lägga ovanpå lacken också om du vill ha en hållbar yta.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Grundfärg, som ser till att lacken fäster bättre. Och så borde du skaffa en klarlack att lägga ovanpå lacken också om du vill ha en hållbar yta.

Då blir det väl typ 180 för allt om man handlar på biltema, Men vafan, Tror nog jag nöjer mig med en omgång Men behöver fortfarande tips på bra och billiga sprayer!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av SaP:

Har du tips på någon "speciell" båtlack?

Svart Ne men vi brukar köpa våran på lite olika ställen såsom biltema, rusta, cheapy, olika målerifirmor osv

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Skrivet av LeoCarlsson:

Svart Ne men vi brukar köpa våran på lite olika ställen såsom biltema, rusta, cheapy, olika målerifirmor osv

Nice, Pratade med pappa lite och han kunde kanske fixa något till mig så nu tror jag har fått nog med info och tackar och buggar så önskar jag er återigen en trevlig kväll

//SaP

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Då lånar jag tråden lite och är lite offtopic, hoppas du det är ok

Ni som har koll på lackering och underarbete, har ett gammal kedjeskydd till en Crescent jag jobbar på och där var bulor, så jag började med att knacka ner och sen spackla med två-komponents-spackel för metall(plastic-padding) men det blir inte jämt när jag målar oavset hur mycket jag slipar! har ni tips så är jag grymt glad och tacksam!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av gs242:

Då lånar jag tråden lite och är lite offtopic, hoppas du det är ok

Ni som har koll på lackering och underarbete, har ett gammal kedjeskydd till en Crescent jag jobbar på och där var bulor, så jag började med att knacka ner och sen spackla med två-komponents-spackel för metall(plastic-padding) men det blir inte jämt när jag målar oavset hur mycket jag slipar! har ni tips så är jag grymt glad och tacksam!

spacklar du bara håligheterna så blir det ju skarvar i färgen. Man måste få till en jämn yta redan då man spacklar.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

det jag spacklat är ren metall som jag försökt knacka ut så gott det går. jag har spacklat över hela och sen slipar jag men jag slipar ju ner i metallen ibland också och jag vet inte om det är vad man ska undvika kanske?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem

Montana Gold burkarna ger ju en bra finish dessutom använder våra älskade gatukonstnärer dessa ganska flitigt (Dvs Att färgen är gjord för att fastna på varenda yta och dessutom vara så svårt att få bort som möjligt..)
http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&s...
400ml så jag skulle nästan våga säga att en burk räcker, men köp 2 för att vara säker på att allt blir jämnt osv.
Sprayburken finns även som klarlack med både blankt och matt stuk.

Använde dessa för att spraya om kåpor på mopeden när man var yngre, det vart förvånansvärt bra.

Visa signatur

CASE: Fractal Design Define R4 H2O: Corsair H80i w/2x Gentle Typhoon @ 1850rpm
CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,2GHz MOBO: MSI Z77A-GD65 ATX
GFX: MSI HD7950 TwinFrozr III SSD: Samsung SSD Basic 840 250GB
RAM: 2x4GB Corsair Dominator Platinum @ 1600MHz HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm
PSU: Fractal Design Newton R3 800W 80+ Platinum OS: Windows 7 Home Premium

Permalänk
Medlem

Har du en eko nära dej? De har det bästa och billigaste lacken/sprayburkar jag har använt!! 65kr för 500ml vilket e sjuktbilligt

Har du en färgspruta eller en kompressor så kan du köpa lack i burk för 70kr/L(tror det var liter) från biltema, riktig finfärg, ghorde det innan men bor i lägenhet o sputan sög så jag la ner lackning med färgspruta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gs242:

det jag spacklat är ren metall som jag försökt knacka ut så gott det går. jag har spacklat över hela och sen slipar jag men jag slipar ju ner i metallen ibland också och jag vet inte om det är vad man ska undvika kanske?

Du ska spackla» slipa(våtpapper 600, 800) » lacka» om fortfanade fcked up så slipa lacken med våtpapper 800-1000och sen lacka igen tills du e nöjd och avsluta med klarlack

Btw du kan också använda prime mellan spackling och lackning, prime funkar nästan som spackel, det kan du också slipa med 800 våt för att få det fint

Permalänk
Medlem

själva lackandet är lungt utan det är tips med underarbetet som jag snackar om. själva spacklingen och slipningen då det inte är plant utan små utstickande former också..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).