Permalänk
Medlem

Inte fått någon nyckel än, och verkar som det är skitsamma, skönt att man inte tog ledigt från jobbet idag/imorgon, rejält bortslängda dagar annars.

Visa signatur

mjau

Permalänk

Någon som lyckats få SLI att fungera? Ifall jag forcerar AFR2 så drar min FPS ner till 10 om jag lägger Lightning på mer än "Min".

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jag kommer in på västra nordamerika hela tiden så den kan ju ni som bara vill börja spela försöka med. Själv så vill jag lira på Europa 2 då alla swecare verkar vara där men självklart så går det inte komma in... Är bara så trött på EA efter dessa katastroflanseringar de gör gång på gång på gång med deras spel med Always-on DRM.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Tar folk seriöst ledigt från jobbet för att spela ett spel? wow..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceddan93:

Å nu är det åt helvete för dig med ?

kan man lugnt säga

nu kom nån fix

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-DP:

Tar folk seriöst ledigt från jobbet för att spela ett spel? wow..

När D3 släpptes stannade ju halva världen upp typ.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-DP:

Tar folk seriöst ledigt från jobbet för att spela ett spel? wow..

Tog ledigt 2 dagar för Cataclysm-releasen, inget jag är missnöjd med så här i efteråt, det var skitskoj att sitta uppe och pressa med sina polare.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Har kunnat lira sedan uppdateringen

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Någon som rekomenderar en bra city-layout-pattern? har lite strul med trafiken!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-DP:

Tar folk seriöst ledigt från jobbet för att spela ett spel? wow..

Det är ju inte helt ovanligt att folk gör det om det är ett spel de väntat länge på.
Inte konstigare än folk som tar ledigt för att gå på koncert, festival, sport evenemang osv.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Någon som rekomenderar en bra city-layout-pattern? har lite strul med trafiken!

Har inte spelat spelet men felet nästan alla städer i verkligheten gör är att de har en del för alla affärer, en del för boende, en del för kontor, industri osv.
Då blir det problem med trafiken. Smartaste borde vara att bygga affärer och arbeten där folk bor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Är det någon som kan förklara för mig vad dom tjänar på att ha online-only? Jag menar det måste kosta massa pengar med servrar och tekniker. JAg ska inte bryta mot reglerna igen men hoppas snart rättvisa skipas mot detta djävulskap.

För att slippa pirater och få full kontroll över varan. Med alltid online, går det inte att modda så de kan sälja dlc's istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det är ju inte helt ovanligt att folk gör det om det är ett spel de väntat länge på.
Inte konstigare än folk som tar ledigt för att gå på koncert, festival, sport evenemang osv.

Det är väl inte riktigt samma sak dock. Man kan t.ex. knappast rå för om en artist man vill se live väljer att spela mitt i veckan. Datorspel kan du dock spela vilken dag som helst (utom just på releasedagen i det här fallet tydligen).

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig spelet vägrar starta när man har igång EVGA Precision X?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag kom in och spelade lite av tutorialen men helt plötsligt stod det att nätverket hade lagt av trots att jag fortfarande kunde surfa och liknande. Nu när jag försöker spela så kommer jag in i huvudmenyn men när jag klickar på "spela" eller "simcity world" så händer absolut ingenting.

Försöker starta tutorialen igen men det står att det "Kan inte ladda staden. Försök igen". Någon som har något förslag?

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Någon som rekomenderar en bra city-layout-pattern? har lite strul med trafiken!

Använd vanligt folkvett. Stora vägar dit mest trafik går (mellan industri och boende). Korsningar hämmar flödet. Öka på kollektivtrafiken, typ spårvagnar.

Sen kan man börja dela upp så att grannstaden har mer bostäder medan en annan har mer industrier, så blir det trafik mellan städerna istället för igenom.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glucifer:

Jag kom in och spelade lite av tutorialen men helt plötsligt stod det att nätverket hade lagt av trots att jag fortfarande kunde surfa och liknande. Nu när jag försöker spela så kommer jag in i huvudmenyn men när jag klickar på "spela" eller "simcity world" så händer absolut ingenting.

Försöker starta tutorialen igen men det står att det "Kan inte ladda staden. Försök igen". Någon som har något förslag?

Samma här och det verkar som om kopplingen till deras server inte är 100 så jag komemr ge upp för ikväll och prova imorgon igen.

Har försökt till och från under hela dagen och endast lyckats spela halva tutorialen (tills man ska besöka grannstaden och spelet behöver ladda från servern igen).

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brajg:

Samma här och det verkar som om kopplingen till deras server inte är 100 så jag komemr ge upp för ikväll och prova imorgon igen.

Har försökt till och från under hela dagen och endast lyckats spela halva tutorialen (tills man ska besöka grannstaden och spelet behöver ladda från servern igen).

Det är precis där mitt spel lade av också!
Fasen vad butter man blir.

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk

Samma här. Har försökt skapa en stad nu i en timme. Servrarna går upp å ner hela tiden

Permalänk

Hej!

Jag köpte mitt ex via oneplay.se och där stod det att spelet var "available in Swedish danish" and so on. Men nu när jag aktiverat koden i origin så kan jag bara välja installationen på Polska, Ungerska samt Rysska.

Whaat to do???

/Danne

Visa signatur

WS: fractal Design Node 304 (kub) Nätagg: Corsair HX650 Moderkort: ASUS m-ITX CPU: Core i7 8700K, Noctua 12 RAM: 16Gb HDD: 1 TB Samsung 960 PRO SSD GPU: Asus 1080Ti SC MONITOR: 2xLenovo24", 1xASUS 27" 1x140mm insug, 1x120mm Noctua utblås OS: Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tråkigt med strul såhär, men hoppas det löser sig ganska snart.
Beställt detta samt nästa starcraft, hämntar ut båda samtidigt från webhallen så får hoppas det är mycket bättre då.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

har försökt att komma till tutorialen sen 3 nu men har inte lyckats...

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem

Trode det skulle fungera nu när dom fått tid på sig att både patcha och fixa serverna. Men icke.
Går fortfarande inte att varken skapa en stad, joina något eller göra nått överhuvudtaget.

Jag försöker att komma in på EU-Väst 2 förövrigt.
Hur går det för er?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

varför kan man inte uppgradera vägar så jag kan börja med större hus, står bara vinkeln är för skarp? måste jag ta bort en väg först?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Mitt fungerade (Nästan helt) klockrent idag när jag kom hem vid ca 15.00

Fick starta om launchern 2 gånger för att bli av med en 20min timer men sen funkade det direkt
Fick upp en ruta i main menu att den inte hade connection till servern men det funkar fortfarande bra (save och load också)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Jag har kört på en USA west server i ca 1 timme utan problem nu. Pröva det om ni inte kommer in i europa

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

När serverarna kom upp igen förut kom jag in på tutorial och kört 2/3 av den kanske. Sen dog servern igen.
Roligt och tillfredställande spel. Mindre krångel än D3-launchen. Blir nog bra det här ska ni se, bara man inte hetsar upp sig allt för mycket. Läs en bok vettja!

Visa signatur

i5 3570k | Asus P8Z77-V PRO | Asus Radeon HD 7850 2GB | Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Antec P280 | Antec Kuhler H2O 620 CPU-Kylare | Antec EA-500 500W | CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 60GB SSD

Permalänk
Medlem

5 timmar av försök och jag har bara lyckats köra igenom tutorial..
Har inget problem med att man måste vara uppkopplad, men om man fan ska ha det kravet, så ska det också funka!

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk

Alla servrar fulla förutom Oceanien 1 och då tar det 20 minnuter att komma in! *ENHELRADAVSVORDOMAR* Dom kan ju inte gärna ha missat hur många licenser de har sålt och då skall det f*nimej finnas plats när man prösat för digital mega utra de lyx med Lasse Kongo bussar och allt! Nu blir jag snee!

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med språkstöd? Vad behöver jag göra om jag vill ha spelet på engelska?