Nytt chassi! Vilket skulle ni tagit och varför?

Permalänk
Medlem

Nytt chassi! Vilket skulle ni tagit och varför?

Ja som sagt vilket chassi skulle ni tagit av dessa,och varför?

CoolerMaster HAF 912 Plus

CoolerMaster Silencio 550

BitFenix Survivor/core

BitFenix Ghost

BitFenix Raider

Skulle gärna ha tagit ett r4 men det är ganska dyrt när man bor i Finland!

Jag skall inte använda vattenkylning
samt vill ha bra luftflöde och ett ganska tyst chassi

Permalänk
Medlem

Jag gillade mit Silencio 550, lite varmt kanske; men dödstyst.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Tittat på Silencio 650? Den är typ lika tyst som define r4 och har några spännande finesser.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Bor själv också i Finland (Vasa) köpte ett CM StormTrooper och är extremt nöjd.
Vad har du för budget ?

hittade detta då jag kollade på huuto.net om begagnat duger har själv köpt ca 4 grafikkort m.m. på just huuto.net och allt har fungerat fint
http://www.huuto.net/kohteet/cm-storm-trooper---full-tower-ga...

Permalänk
Medlem

Synd nog så bor jag också i Finland. När jag köpte min dator beställde jag komponenterna från Tyskland och chassit begagnat, man blir nästan arg när man ser era erbjudanden i CDON och mellandagsreor och allt möjligt där i Sverige.

Med chassin så skulle jag också ta Silencio 550 eller ghost, rätt snygga och tysta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerpathana:

Bor själv också i Finland (Vasa) köpte ett CM StormTrooper och är extremt nöjd.
Vad har du för budget ?

hittade detta då jag kollade på huuto.net om begagnat duger har själv köpt ca 4 grafikkort m.m. på just huuto.net och allt har fungerat fint
http://www.huuto.net/kohteet/cm-storm-trooper---full-tower-ga...

Jo det där chassit verkade snyggt! men köper helst ett nytt chassi! budgeten ligger på 700-800kr vilket är ca
70-80 €
Har inte använt fulltower tidigare så är lite osäker på hur stort det verkligen är

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om corsair carbide 200r eller 300r
skulle de passa åt mig?

Permalänk
Medlem

För att få det bästa från två värdar så skulle jag funderat på ett NZXT H2 om jag varit du.
Fördelar, mycket tyst, Bra genomflöde .Lätt att dra kablar snyggt,

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Synd nog så bor jag också i Finland. När jag köpte min dator beställde jag komponenterna från Tyskland och chassit begagnat, man blir nästan arg när man ser era erbjudanden i CDON och mellandagsreor och allt möjligt där i Sverige.

True shit! Och det är ju inte valutakurserna som ljuger utan det är billigare i Sverige, jag köpte min R4 för 90€ från CDON när man kan få dem för typ 60€ från INET och svenska CDON

OnT: HAF har man ju hört bra om!

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

För att få det bästa från två värdar så skulle jag funderat på ett NZXT H2 om jag varit du.
Fördelar, mycket tyst, Bra genomflöde .Lätt att dra kablar snyggt,

Bra tips! har funderat på det för,men det har flugit ur tankarna! skall ta och kolla upp det

Skrivet av lintto1:

True shit! Och det är ju inte valutakurserna som ljuger utan det är billigare i Sverige, jag köpte min R4 för 90€ från CDON när man kan få dem för typ 60€ från INET och svenska CDON

OnT: HAF har man ju hört bra om!

Har funderat på haf men är lite osäker på ljudnivån! men annars är den i en bra prisklas!

Permalänk
Medlem

ghost lungt det snyggaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin98:

ghost lungt det snyggaste

Knappast det tystaste som ts nu var ute efter.

Permalänk
Medlem

Har ett NZXT H2 och hatar det totalt. Ska bytas ut ASAP! Har haft det sedan det släpptes och kan säga följande:
- Hårddisk vaggorna är dåliga och för över vibrationer ifrån de mekaniska diskarna till chassit.
- Helt galet dålig kylning i chassit, frontfläktarna får knappt någon luft och måste själv köra med öppen front.
- Fläktgallret i toppen är ett pålagt nät som är tunt och böjer sig bara man rör på det.

Har testat fractals r4 och silencio 650 och båda är avsevärt bättre vad gäller byggkvalitet/ljudnivå och framförallt kylning!

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Knappast det tystaste som ts nu var ute efter.

skrev att det va lugnt det snyggaste .

Permalänk
Medlem

Hmm tror jag beställer ett r4 endå! så är denna diskusion över!

Permalänk
Avstängd

jimms.fi kollat där ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag