Dålig fps på bf3 med 7950 3GB?

Permalänk

Dålig fps på bf3 med 7950 3GB?

Hej, jag får typ samma FPS på low och ultra med mitt 7950? Varför?

ligger typ runt 40-80fps?

Är de normalt att de går upp och ner hela tiden? Och finns de något man kan göra förutom att stänga av vertical sync?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

kolla så att inte v-sync är på. kan vara det som gör att du inte får höga fps.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

kolla så att inte v-sync är på. kan vara det som gör att du inte får höga fps.

Men kolla denna bild? den är väl av va?

http://oi49.tinypic.com/2l9iaa1.jpg

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Men kolla denna bild? den är väl av va?

http://oi49.tinypic.com/2l9iaa1.jpg

Ingame.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av DataDidde:

Ingame.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är av också så klart

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Kolla drivrutinerna ;P

Permalänk
99:e percentilen

Har du uppgraderat till ett 7950? Isåfall bör du installera om Windows, tycker jag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Ska ju inte behövas installera om windows bara för att man kört in ett nytt grafikkort. Det är egentligen bara till att ta bort dom gamla drivrutinerna först och sedan installera nya.

Permalänk
Skrivet av Zergas:

Kolla drivrutinerna ;P

Skrivet av HurMycket:

Har du uppgraderat till ett 7950? Isåfall bör du installera om Windows, tycker jag.

Skrivet av Mindwalker:

Ska ju inte behövas installera om windows bara för att man kört in ett nytt grafikkort. Det är egentligen bara till att ta bort dom gamla drivrutinerna först och sedan installera nya.

Drivers är dom nyaste.

Och har byggt en till dator så det är inte den i Sign !!!!

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Har du uppgraderat till ett 7950? Isåfall bör du installera om Windows, tycker jag.

Nej nej nej nej nej nej nej.

Man behöver aldrig någonsin installera om windows för att man sätter i ett nytt graffikort. Man behöver inte, och man bör inte och man ska inte. Det är ett mycket mycket dåligt råd och jag råder dig att inte rekommendera det igen.

"TVn har dålig bild" -"Riv ner huset och köp ett nytt i Malmö".

Jag säger inte detta för att vara elak, jag säger detta för att ge ett råd. Ett mycket gott råd. Sluta rekommendera att man skall installera om windows. Har du otur kommer någon följa rådet, installera om windows och tappa bort alla sina dokument, bokföringen till företaget och bilder från ungarnas födelse, semestern på Rhodos och gud vet vad. Om inte annat kanske de måste installera om 120 olika program, leta upp 40 olika DVDer på vinden, etc etc. Det är ett fruktansvärt dåligt råd.

Jag menar inget illa, jag ger endast ett mycket konkret råd, både till trådskapare och HurMycket.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ernesto:

Nej nej nej nej nej nej nej.

Man behöver aldrig någonsin installera om windows för att man sätter i ett nytt graffikort. Man behöver inte, och man bör inte och man ska inte. Det är ett mycket mycket dåligt råd och jag råder dig att inte rekommendera det igen.

"TVn har dålig bild" -"Riv ner huset och köp ett nytt i Malmö".

Jag säger inte detta för att vara elak, jag säger detta för att ge ett råd. Ett mycket gott råd. Sluta rekommendera att man skall installera om windows. Har du otur kommer någon följa rådet, installera om windows och tappa bort alla sina dokument, bokföringen till företaget och bilder från ungarnas födelse, semestern på Rhodos och gud vet vad. Om inte annat kanske de måste installera om 120 olika program, leta upp 40 olika DVDer på vinden, etc etc. Det är ett fruktansvärt dåligt råd.

Jag menar inget illa, jag ger endast ett mycket konkret råd, både till trådskapare och HurMycket.

What? Du tror alltså att folk 1) inte har någon backup på så viktiga data och 2) väljer att installera om Windows utan att ta backup på dem?

Jag frågar igen: VEM installerar om Windows med viktiga data kvar på datorn?

Ominstallationer har löst MÅNGA problem jag har haft, bl a grafikdrivrutinsrelaterade.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HurMycket:

What? Du tror alltså att folk 1) inte har någon backup på så viktiga data och 2) väljer att installera om Windows utan att ta backup på dem?

Jag frågar igen: VEM installerar om Windows med viktiga data kvar på datorn?

Ominstallationer har löst MÅNGA problem jag har haft, bl a grafikdrivrutinsrelaterade.

Bara för att du tagit en omväg för att installera ett nytt grafikkort så tycker jag det är det är fel av dig att tipsa andra att göra likadant. Ut med drivers, ut me kortet, in me nya kortet, in me nya drivers. Simple as that

Mindre provokativt
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Nej nej nej nej nej nej nej.

Man behöver aldrig någonsin installera om windows för att man sätter i ett nytt graffikort. Man behöver inte, och man bör inte och man ska inte. Det är ett mycket mycket dåligt råd och jag råder dig att inte rekommendera det igen.

"TVn har dålig bild" -"Riv ner huset och köp ett nytt i Malmö".

Jag säger inte detta för att vara elak, jag säger detta för att ge ett råd. Ett mycket gott råd. Sluta rekommendera att man skall installera om windows. Har du otur kommer någon följa rådet, installera om windows och tappa bort alla sina dokument, bokföringen till företaget och bilder från ungarnas födelse, semestern på Rhodos och gud vet vad. Om inte annat kanske de måste installera om 120 olika program, leta upp 40 olika DVDer på vinden, etc etc. Det är ett fruktansvärt dåligt råd.

Jag menar inget illa, jag ger endast ett mycket konkret råd, både till trådskapare och HurMycket.

En del off topic men frågar ändå då du verkar veta vad du snackar om : Är det av samma anledning inte lönt att installera om windows när man ska byta andra komponenter som t.ex. processor eller moderkort? Eller är det värre då?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

En del off topic men frågar ändå då du verkar veta vad du snackar om : Är det av samma anledning inte lönt att installera om windows när man ska byta andra komponenter som t.ex. processor eller moderkort? Eller är det värre då?

Jag har bytt många moderkort i mina dagar, och inte behövt installera om windows.
Ta helt enkelt bort drivrutinerna för det kort som ska tas ut först, sen stoppar du in det nya moderkortet, kör en driver sweeper.
Starta om datorn, sen installerar du nya drivers.

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad och friserad*

Med stöd i diverse punkter under §1 i reglerna rensades/redigerades en del inlägg. Onödiga provokationer leder lätt till off-topic.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.