Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

Jag har ju en soptipp med 8 sopbilar samtidigt som gör sitt jobb. Det är återvinningen som är buggad och efter ett tag blir staden rejält sjuk

Återvinningscentralen buggar för en del och måste placeras om.
Har själv inte råkat ut för den buggen men lösningen som skrivits på många ställen är att ta bort den nuvarande och bygga en ny. Kan vara lite surt om man har tajt med pengar då den kostar en slant men förhoppningsvis fixas det snart.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Hur gör man för att öka Tech level på sina industrier? Finns det något bra sätt för att se till att folk pendlar till andra städer för utbildning och jobb?

Jag kollade upp och testade detta i förrgår, verkar som att de högre skolornas närhet till industrier påverkar hur snabbt de ökar i tech. Men överlag verkar det också som att det tar tid för ens invånare att bli utbildade, så ge det tid och se vad som händer.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glucifer:

Är det bara jag som upplever att import fungerar dåligt? Jag har valt att importera Legeringar för min processorfabrik men tillflödet är extremt lågt. Måste andra i regionen tillverka legeringar för att jag skall kunna importera dem?

Hur mycket lastplats för Legeringar har du i Handelsdepån? Har du bara 1 lastplats för dessa så kommer du oftast hinna använda upp ditt lager innan du hunnit få mer.
Själv har jag 3 st processorfabriker samt 1 TV/Datorfabrik som alla behöver Legeringar och importerar via 2 Handelsdepåer med 3 Legering/1 plast på båda och säljer allt tillverkat via en tredje, går ungefär 2 miljoner plus per dag på detta.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Spelat ett tag och byggt tre städer. Tycker ens land är rätt så litet... 2x2 km det är som söder i Stockholm.

Deras förklaring är nog att servrarna inte klarar av att ladda större landskap. Varför ska deras problem/snålhet drabba konsumenten? Om jag sitter med 120GB SSD RAID så har jag inga problem med att ladda banor. kanske kommer om ett halvår som download mot betalning.
http://www.nowgamer.com/news/1728095/simcity_maxis_explains_l...

Är inte detta ett Sim city som någonsin som inte har haft något av: motorväg, tunnelbana eller monorail?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Är det bara jag som har satt spelet på window mode för att ha något att göra tills man får pengar för att bygga?
Sitter på över 130k inv i min lilla stad och det börjar bli tråkigt.

Dags för någon "olycka"?

Permalänk

Kan någon berätta hur man får cpu-fabriken att fungera? har en återvinningsstation med plast och legering och jag har också satt dem som import på handelsdepån. Jag har provat att kryssa i "ta emot lokala leveranser" också.

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem

Men vad har dom gjort?! Efter senaste patchen så krashar mitt spel var femte minut! RAAAAGE!!!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/a/rXp1G

Sådär har det sett ut i 15 timmar för mig, alla vänner är på west 2.
De har möjlighet att bara logga in på west 2 utan problem medans den och andra alltid står som full för mig.

Är det så för nya spelare eller hur funkar det?

Permalänk

Någon som spelar på Västeuropa 5 som har problem att logga in?

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Återvinningscentralen buggar för en del och måste placeras om.
Har själv inte råkat ut för den buggen men lösningen som skrivits på många ställen är att ta bort den nuvarande och bygga en ny. Kan vara lite surt om man har tajt med pengar då den kostar en slant men förhoppningsvis fixas det snart.

Hjälper tyvärr inte för mig..byggt om återvinningscentralen 4 ggr nu och ingen skillnad.

Så tröttsamt när stora företag släpper spel som inte går att spela pga serverstrul och när det väl går att spela så är spelen halvfärdiga..

Permalänk

Jag letar spelare att lira med också, har en region med en dude på VE5, Swedlandia heter den, finns många platser kvar. Friend requesta på origin om ni vill ha invites!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hmm, du tycker att spelet är för simplifierat men ändå stagnerar du på 30-35k invånare och har slut på utrymme?
Till iaf 100k borde du komma utan att direkt försöka.

Detta SimCity är bra mycket svårare att bemästra än sina förgångare även om det är lättare för nybörjare att komma in i.

Nej precis, jag inte försökt och det skrev jag också. För mig är det inte helt ok att det enda komplexa är att få plats på 2x2 km, allt annat i spelet är alldeles för enkelt att uppnå.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Skrivet av shqiptari:

klart de går men inget ja rekomenderar.
om du åker fast så blir du bannad !

Många åkte fast när dom köpte sina bf3 premium account på de sättet

Falskt. Om någon blivit bannad har EA brutit mot sitt eget användaravtal (skulle väl inte vara förvånande dock ) För där står ingen stans att man inte får gå tillväga på det sättet, och om du frågar deras support säger de att det är okej (kan variera, ibland har de inte koll på vad de snackar om). Jag köpte själv BF3 Premium från Indien och Sim City Deluxe från Ryssland. Inga problem, och skulle de börja banna folk skulle de få ännu sämre publicitet, det har de sannerligen inte råd med. Har inte sett en enda bekräftad historia om folk som blivit bannade av denna anledning, bara folk som varit oroliga för det, men du får gärna visa mig vart jag kan läsa att EA bannat i princip alla premium-användare på BF3. Deras svar på det hela var ju att höja priserna på indiska Origin >__<

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskar5140:

Kan någon berätta hur man får cpu-fabriken att fungera? har en återvinningsstation med plast och legering och jag har också satt dem som import på handelsdepån. Jag har provat att kryssa i "ta emot lokala leveranser" också.

Tror du behöver lägga till leveransbilar på återvinningsstationen.

Permalänk

Min stad utvecklas inte! Är det nån som kan ge mig lite tips och strategier?

Jag ligger på nästan 8k invånare och tjänar runt 4k/h. Nästan ingen är villig att bygga om, vad hade ni fokuserat i mitt läge? Jag exporterar kol, har brandbil, polis, sjukhus, skolor, återvinning, avloppsvatten osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isakenglund:

Min stad utvecklas inte! Är det nån som kan ge mig lite tips och strategier?

Jag ligger på nästan 8k invånare och tjänar runt 4k/h. Nästan ingen är villig att bygga om, vad hade ni fokuserat i mitt läge? Jag exporterar kol, har brandbil, polis, sjukhus, skolor, återvinning, avloppsvatten osv.

Vad har du för vägar? Har du parker? Hur ser det ut med antal invånare ställt till jobb och shopping?
Bättre vägar ger möjlighet till högre densitet och parker ger högre markvärde. Släng dock inte på större parker än du vill att dina områden ska utvecklas, slänger du på massa $$$ parker i en stad utan high tech fabriker osv kommer det gå åt helvete.
Densiteten utvecklas sakta men säkert i början.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Alldeles för små areas att bygga på. En fråga till den som är erfaren med sim city 4 och nu även 5:an; Hur är detta Sim City bättre än Sim City 4 Deluxe (med eventuella community moddar?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av isakenglund:

Min stad utvecklas inte! Är det nån som kan ge mig lite tips och strategier?

Jag ligger på nästan 8k invånare och tjänar runt 4k/h. Nästan ingen är villig att bygga om, vad hade ni fokuserat i mitt läge? Jag exporterar kol, har brandbil, polis, sjukhus, skolor, återvinning, avloppsvatten osv.

Bygg lite parker;)

Permalänk
Skrivet av isakenglund:

Min stad utvecklas inte! Är det nån som kan ge mig lite tips och strategier?

Jag ligger på nästan 8k invånare och tjänar runt 4k/h. Nästan ingen är villig att bygga om, vad hade ni fokuserat i mitt läge? Jag exporterar kol, har brandbil, polis, sjukhus, skolor, återvinning, avloppsvatten osv.

testat parker? De är bäst tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk

Man kanske borde beställa en sån där Prima Official SimCity guide, Webhallen har såna guider från andra spel har jag för mig

Permalänk
Hedersmedlem

Någon annan som har problem med att spelet totalhänger datorn när man går in i översiktsvyn? Jag kan spela flera timmar i sträck, men lite slumpmässigt blir skärmen svart och ljudet hakar upp sig så fort jag går in i översiktsläget?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Sådär, nu lägger jag sim city på hyllan tills de fixat det. Jag har inga problem med servarna, kan dela saker mellan mina städer osv.

Min ena stad är low/mid wealth med 280k invånare, en med bara high wealth med 100kk invånare. En tredje med low wealth och som producerar tv apparater.

Alla städer gick jätte bra, har ca 500k inkomst per månad på varje stad.

Förutom att spelet är helt broken. Jag har börjat förstöra hus och göra tomma ytor, det är för mycket folk. för mycket bilar. Tåg, bussar färjor osv. De går bara inte. speciellt i min stora stad. Har vägarna i ett riktigt fint aveny nät med avstickande vanliga vägar. När jag bara hade den staden var trafiken en mardröm. Alla gator i staden är röda, förutom en vid kraftverken. Det är så mycket bilar att ingen kommer någonstans.

Har provat med 8 buss stationer (bara de stora terminal) och ner till bara 1. Ingen skillnad på trafiken. Dragit in central järnväg i center av staden för att se om de anvädner mer tåg då, nop absolut inte. Färjan funkar oikej när mina andra städer kom up.

RCI fungerar inte, industrier behövs inte alls. Commercial behöver inte gods från industrin, dina arbetare kvittar om de är arbetslösa eller inte.

Så länge de har en affär nära sig å lite utbildning så blir allt till skyskraper.

Det är förmycket balans problem. Min stad med 240k innvånare kan byggas ut till lätt 400k, har plats för det. Men kan bara inte fylla ut med mer boende zoner, det är för mycket bilar. De försvinner bara inte.

Sen när man har flera städer, ohh gud, motorvägarna mellan mina 3 städer är fulla åt båda hållen, alltså det går bilar som sitter fast hela vägen mellan städerna, åt båda hållen.

Enda anledningen att stä'derna är kvar är att jag har 1 stor brandstation i varje stad med hellikoptrar, Har små sjukstugor överallt så att de kan gå till dem, för bilar funkar ju inte :P.

Jag tycker detta är väldigt synd, spelet är väldigt roligt och jag njuter verkligen av att spela det. Men det fungerar verkligen inte.

Du kan ha en stad med medel befolkning, men har du flera så är du körd. trafiken äter upp allt. inga bilar kan skicka och lämna col till krafverk. Visst ja bara förstör det å bygger ett nytt så har det start kol ett tag. men det e ju bara löjligt.

Ni som har skapat stora städer känner till mina problem. Hoppas de löser detta snart. officiella formet har flera trådar om dessa problem, även flera olika "petitions" där flera hundra tusen har skrivit under att de måste fixa spelet.

Synd att det gått åt detta hållet

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

klart de går men inget ja rekomenderar.
om du åker fast så blir du bannad !

Många åkte fast när dom köpte sina bf3 premium account på de sättet

Jag har inte hört om någon som åkte fast för när de gjorde så för BF3 premium. Länka gärna en källa på det. Jag och flera kompisar köpte så och har inte fått några problem.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdfZerg:

Alldeles för små areas att bygga på. En fråga till den som är erfaren med sim city 4 och nu även 5:an; Hur är detta Sim City bättre än Sim City 4 Deluxe (med eventuella community moddar?)

Simcity 5 är 1000x sämre än simcity 4.
Om du är nybörjare kör sc5, men om du vill ha en komplex simulator med massor av moddar, enorma städer som du kan mecka med i månader eller år kör simcity 4.

Sen kan du spela fyran på tåget, i sommar stugan eller på andra ställen utan internet.
Har spelat en region i 1.5 år i fyran.

Det som är bra med femman är hur det hanterar resurser och produkter en stad producerar.
När det fungerar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Sådär, nu lägger jag sim city på hyllan tills de fixat det. Jag har inga problem med servarna, kan dela saker mellan mina städer osv.

Min ena stad är low/mid wealth med 280k invånare, en med bara high wealth med 100kk invånare. En tredje med low wealth och som producerar tv apparater.

Alla städer gick jätte bra, har ca 500k inkomst per månad på varje stad.

Förutom att spelet är helt broken. Jag har börjat förstöra hus och göra tomma ytor, det är för mycket folk. för mycket bilar. Tåg, bussar färjor osv. De går bara inte. speciellt i min stora stad. Har vägarna i ett riktigt fint aveny nät med avstickande vanliga vägar. När jag bara hade den staden var trafiken en mardröm. Alla gator i staden är röda, förutom en vid kraftverken. Det är så mycket bilar att ingen kommer någonstans.

Har provat med 8 buss stationer (bara de stora terminal) och ner till bara 1. Ingen skillnad på trafiken. Dragit in central järnväg i center av staden för att se om de anväder mer tåg då, nop absolut inte. Färjan funkar oikej när mina andra städer kom up.

RCI fungerar inte, industrier behövs inte alls. Commercial behöver inte gods från industrin, dina arbetare kvittar om de är arbetslösa eller inte.

Så länge de har en affär nära sig å lite utbildning så blir allt till skyskraper.

Det är förmycket balans problem. Min stad med 240k innvånare kan byggas ut till lätt 400k, har plats för det. Men kan bara inte fylla ut med mer boende zoner, det är för mycket bilar. De försvinner bara inte.

Sen när man har flera städer, ohh gud, motorvägarna mellan mina 3 städer är fulla åt båda hållen, alltså det går bilar som sitter fast hela vägen mellan städerna, åt båda hållen.

Enda anledningen att stä'derna är kvar är att jag har 1 stor brandstation i varje stad med hellikoptrar, Har små sjukstugor överallt så att de kan gå till dem, för bilar funkar ju inte :P.

Jag tycker detta är väldigt synd, spelet är väldigt roligt och jag njuter verkligen av att spela det. Men det fungerar verkligen inte.

Du kan ha en stad med medel befolkning, men har du flera så är du körd. trafiken äter upp allt. inga bilar kan skicka och lämna col till krafverk. Visst ja bara förstör det å bygger ett nytt så har det start kol ett tag. men det e ju bara löjligt.

Ni som har skapat stora städer känner till mina problem. Hoppas de löser detta snart. officiella formet har flera trådar om dessa problem, även flera olika "petitions" där flera hundra tusen har skrivit under att de måste fixa spelet.

Synd att det gått åt detta hållet

Simcity 4 rush hour har också det problemet, men det fixar NAM modden.
Känns som de har svenska städer som modell för spelet. I Kina räknas väll 200k som en by

Permalänk
Medlem

Valde Västeuropa server 6 för jag skulle slippa kö. Nu har jag stått i kö 30 min....

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Hur kan man hata Origin så pass mycket att du inte vill köpa spel som du tycker är roliga, bara för att du måste skriva in en kod i ett annat program än Steam? Jag hade varje dag 365 dagar om året valt Origin före Steam. Steam har låga nedladdningshastigheter, hänger sig, och svarar aldrig.

Sen ska spelen uppdateras nästan varjedag

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Har en ny fråga idag!

Jag har väldigt stort problem med trafik. Så mycket så att min brandkår, polis och ambulans inte hinner till mina simmar. Jag har uppgraderat till det högsta med "uppgraderings" knappen men jag vill egentligen sätta större vägar tex motorvägen. Hur uppgraderar jag det? måste jag ta bort vägarna och sätta nytt?

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Hur kan man hata Origin så pass mycket att du inte vill köpa spel som du tycker är roliga, bara för att du måste skriva in en kod i ett annat program än Steam? Jag hade varje dag 365 dagar om året valt Origin före Steam. Steam har låga nedladdningshastigheter, hänger sig, och svarar aldrig.

Jag vill absolut inte klanka ner på Origin då jag inte använt Origin särskilt mycket, dock har jag använt Steam VÄLDIGT mycket. Jag har aldrig upplevt låga nedladdningshastigheter (maxar alltid ut min bandbredd med Steam, 10 MB/s, dock kanske du tycker detta är lågt) och vad jag kan komma ihåg så har Steam kanske hängt sig en eller två gånger under de år jag har använt det. Du kanske bara har haft otur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Jag vill absolut inte klanka ner på Origin då jag inte använt Origin särskilt mycket, dock har jag använt Steam VÄLDIGT mycket. Jag har aldrig upplevt låga nedladdningshastigheter (maxar alltid ut min bandbredd med Steam, 10 MB/s, dock kanske du tycker detta är lågt) och vad jag kan komma ihåg så har Steam kanske hängt sig en eller två gånger under de år jag har använt det. Du kanske bara har haft otur?

Håller med. Steam har aldrig klyddat för mig och nerladdningshastigheterna är riktigt bra.
Origin har också bra nedladdningshastigheter men det är så attans ostabilt. Har haft en hel del problem med Battlefield 3 tack vare Origin och nu med simcity..... helt sjukt. Att man får lov att ha en sådan ostabil tjänst är konstigt.